• Reload

    Ska jag lämna honom?

    Jag är sambo med en man sedan nio månader tillbaka.
    Till en början var han så snäll, gullig och rolig. Och det är han i och för sig nu med. Men jag börjar fundera på om hans negativa sidor börja väga tyngre än de positiva.
    Han har nämligen ett fruktansvärt humör. Han blir irriterad för småsaker, som inte har någon större betydelse. Han blir alltid irriterad när jag ska ha roligt, som en tjejkväll, helt plöstligt spelar det plöstligt roll när vi ska äta middag(vilket inte har någon betydelse i vanliga fall) och han får ett utbrott för detta och börja skrika på mig. Det är viktigt att jag hör av mig om jag så skulle bli 15 minuter sen hem, medan han kan bli sen flera timmar utan att höra av sig. Det jag vill säga är att jag inte får ha roligt utan honom och han kan vara kontrollerande.
    Han kan bli ursinnig också...Han har aldrig varit våldsam mot mig men saker och ting flyger åt alla vägar och han skriker fula ord åt mig. Ett exempel är att jag blev testad positiv för klamydia för någon månad sen.Han blev ursinnig att jag hade anmält honom som sexpartner, trots att jag förklarar att jag är tvungen genom lagen. Han vägrar fara och undersöka sig på grund av att han inte kan svälja tabletter(?) Trots detta ska han absolut ha sex med mig, trots att det funnits en risk att jag blir smittad igen. Vilket jag också blev...denna gången var även gonorre positivt. Vilket det inte var tidigare. Jag blev inkallad till kuratorn på mottagningen då hon sa att mest troligt har någon av oss varit otrogen. Jag försökte på ett fint sätt säga till honom att vi hade gonorre och att han måste testa sig, samma sak. Flyg förbannad, tallriken flög och jag fick glassplitter i min mat. Idag gjorde jag ett försök att tala om att någon av oss har varit otrogen och det inte var jag. Han blev inte arg men förnekade det hela. Jag har svårt att tro honom.
    Förutom detta är han romantisk, skämmer bort mig och är den roligaste mannen jag har mött på länge. Jag älskar honom och det gör så ont att kanske ska behöva lämna honom för mitt egna bästa samtidigt som jag inte orkar vara ledsen och bli anklagad för saker och ting.
    Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Ska jag lämna honom?
  • Anonym (lämna)

    LÄMNA HONOM!

    Det finns bara ett vettigt svar på den frågan efter att ha läst din trådstart.
    Inget kommer bli bättre, bara sämre.
    Du vill inte ha barn med en sådan man.
    Det han tar från dig psykiskt kommer bryta ner dig helt på sikt om du inte lämnar tidigt.
    Du vet egentligen detta själv, annars hade du inte ställt frågan.

  • Reload

    Anonym - Du har egentligen helt rätt. Jag vet redan svaret på frågan, kanske. Jag vet vad jag bör göra men frågan är vad...Ja. Ska man lyssna på hjärta eller hjärna i en sådan fråga...

    Åsa 82- Tack! jag behöver höra sådant i den här situationen. 

  • Ramborg

    Lämna honom innan han ger dig något värre än gonorré och klamydia. Du vet... Sånt som inte går att bota med en penicillinkur.


    42.
  • Reload

    Nä det är det jag funderar på. Har han smittat mig med de två kan han smitta mig med vad som helst.
    Det konstiga är att sedan jag fick reda på att jag hade klamydia hade vi sex med kondom, trots detta blir jag sjuk igen...bör jag vara orolig för det eller kan det vara den här 0,1 procent risken att kondomen inte heller skyddar.

  • Jag är bara jag

    Behöver du verkligen fråga!? Han är ett första klassens kräk!  Klamydia kan dessutom leda till infertilitet. Enbart det skulle få dig att lämna anser jag. Gå! Nu! På studs! Fundera inget mer. Antingen flyttar du eller han. Punkt.

  • Anonym (Dum)

    Detta kan ju inte vara sant. Klamydia och gonorre och du har fortfarandemsex med svullsten.

  • Anonym (samma)
    Anonym (Dum) skrev 2014-06-18 23:53:04 följande:
    Detta kan ju inte vara sant. Klamydia och gonorre och du har fortfarandemsex med svullsten.

    Detta hände mig med kontrollen och allt det, han kunde ha kul men lät inte mig ha kul och förstörde för mig . Lyssna Ts ta det från mig har gått igenom värre till och med , det slutade med våld och förnedringar jag hade ingen själv respekt längre, min personlighet försvann , han ändrade mig från topp till tå. Din man är otrogen och han kontrollerar dig kan inte bli värre.

    Snälla ta hand om dig själv , jag blev psykiskt sjuk ett tag av allt han gjort .
    Kram
    Sara
  • Reload

    Ja, du har rätt "anonym samma" man förändras. Är inte längre lika tuff längre. Blev hotat med en kniv idag. Känner mig så hjälplös. Hur kom du iväg från honom? Hur tog du steget att gå? Kram

  • Anonym (lämna)
    Reload skrev 2014-06-19 19:40:51 följande:
    Ja, du har rätt "anonym samma" man förändras. Är inte längre lika tuff längre. Blev hotat med en kniv idag. Känner mig så hjälplös. Hur kom du iväg från honom? Hur tog du steget att gå? Kram
    www.varningstecken.n.nu/
    kvinnofridslinjen.se/
Svar på tråden Ska jag lämna honom?