• Forumvärd

    Borstar du tänderna på dina barn?

    Borstar du dina barns tänder eller borstar de själva?
    Skriv gärna i tråden hur gammalt ditt barn är.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Borstar du tänderna på dina barn?
  • Anonym (Tandfen)

    Mina söner borstar själva. De är födda mellan 82 och 99. Glad

  • Dohgon

    jag borstar. de är 3,5 år. de får pröva lite själv för att lära sig, men jag sköter det ordentliga borstandet =)

  • x0x0x0x

    Självklart borstar jag mina barns tänder. De är  och 7 år gamla och är definitivt för små för att borsta helt själva.

  • Swadika

    äldsta dottern är (snart) 6 år och borstat tänderna själv, jag tar ett litet extra varv på kvällarna, men hon är duktig själv också. Min yngsta är bara strax över året och hennes tänder borstar jag. 


    Mamma till 2 underbara tjejer
  • Eisa

    Jag borstar min 6-årings tänder. Något annat går jag inte med på. God tandhälsa är bland det viktigaste som finns. Visst får han dra några varv själv om han vill men jag gör huvudjobbet.

  • Anonym (1 och 6år)

    Har en 1 åring och en 6 åring. Vi borstar bådas tänder. Men 6 åringen brukar borsta sina tänder medan jag borstar 1 åringens. När jag borstat klart så borstar jag av 6 åringens tänder, främst på de mer svåråtkommliga ställena där det är svårt att borsta själv

  • 2nallepuh

    min 6 åring bostar sina tänder själv, men jag borstar dom lite extra efter det som är svårt att komma fram...

    1 åring bostar jag Glad

  • Grus grus

    Min dotter är åtta år och borstar själv på morgonen, och jag borstar på kvällen. Detta har vi gjort i ett år. Tandläkaren rekommenderar att vuxna hjälper tills barnet är ca tio år.


    Mamma, kvinna, förskollärare, genuspedagog
  • glassen

    Vi hjälps åt. Jag borstar först och så får barnen även borsta själva lite. De är 5 och 7,5 år.

  • Apopan

    Borstar först så det blir ordentligt, sedan så får han borsta själv. Så har vi alltid gjort. Han är 2,5år. 

  • mammama

    Vi hjälps åt. Först borstar jag sen borstar han. 7 år.

  • Johanna1988

    Borstar inte tänderna på min son, för han har inga. (4.5 månad är han)Tyst

  • Fridajo

    Antingen borstar jag eller min sambo. Sonen är 7 och dottern är drygt 2,5

Svar på tråden Borstar du tänderna på dina barn?