• Mammamia1

Är det kört?

Hej!

Jag har två barn, 2 år och snart 5 år. Har en mage kvar sen graviditerna (mest skinn) och när jag har ätit svullnar den upp och blir större. Jag är smal i övrigt och har inget fett i magen. Jag gick ner alla kilon efter båda graviditeterna.

Jag har tränat core två gånger i veckan det senaste halvåret och aerobics tidigare utan resultat. 

Jag har gett upp. Idag var jag till en plastikkirurg som sa att jag inte kan träna mig till en platt mage. Mina magmuskler är delade ca 4-5 cm enligt min husläkare.
    Jag funderar allvarligt på en operation som kostar multum.

Jag får ofta frågan om jag är gravid.

Jag har nyligen gjort en navelbråckoperation där de la in ett nät för min fascia var så tunn. Är det kört för mig? Bör jag träna mer och vänta eller ska jag operera mig så jag vet att magmusklerna är ihopsydda?

• Svar på tråden Är det kört?
  • Träningsexpert Elmina

Hej

Det är svårt för mig att ge dig råd så här online då jag inte vet om du aktiverar magen på rätt sätt när du tränar.

Hur har du tränat core? På pass?

Jag brukar råda min mammor med samma problem att träna core 2 gånger om dagen. Korta pass där du verkligen kan fokusera på att aktivera de inre magmusklerna.

Finns det någon sjukgymnast du kan träffa?

Få mer träningstips: www.facebook.com/Foraldrafitness
Svar på tråden Är det kört?