Partid utan barn, är det viktigt?
Frågan riktar sig till er som lever i ett förhållande och har barn. Är det viktigt för dig och din partner att tillsammans vara ensamma utan barn ibland?
Utveckla gärna era svar och berätta ålder på barnen.
Frågan riktar sig till er som lever i ett förhållande och har barn. Är det viktigt för dig och din partner att tillsammans vara ensamma utan barn ibland?
Utveckla gärna era svar och berätta ålder på barnen.
Jag tycker att det är viktigt. På vardagen efter att barnen somnar absorberas oftast båda in i jobb eller husbestyr... Att gå ut på en promenad, bio eller middag ger mera direkt kvalitetstid. Vi har en 1 åring och en 4a åring.
I
Ja, men det räcker med den tiden som blir på kvällen när man väl fått in Lite sovrutiner.
Gammal tråd men jag undrar när de där kvällarna kommer då barnen sover? Har en sjuveckors och längtar efter rutiner som ger oss tillbaka kvällarna så som ni beskriver, ungefär när kan det komma?
Gammal tråd men jag undrar när de där kvällarna kommer då barnen sover? Har en sjuveckors och längtar efter rutiner som ger oss tillbaka kvällarna så som ni beskriver, ungefär när kan det komma?
Absolut, men hur det ser ut har varierat under åren. Att vårda sin vuxenrelation är viktigt så förhållandet har en chans att överleva även när barnen flyttar hemifrån
Vårt barn är nu 3,5 år och vi har hittills inte haft en enda barnfri kväll. Men vi umgås när barnet sover. En gång i veckan ungefär äter vi barnovänlig middag när barnet somnat, och ibland tar vi nått glas vin till maten. Vi kollar ofta på film eller TV-serier när barnet sover, minst 3-4 gånger i veckan. Vi pratar mycket och har kul ihop.
För oss finns inte behovet att ha mer partid än så. Inte just nu i alla fall. Vi har varit ett par i 11 år så helt fel ute kan vi inte vara. Men alla får väl hitta ett sätt de trivs med. Det finns såklart ingen universallösning som funkar för alla.
Tack för era svar! Eftersom vår lilla behöver bäras när hon är med oss på kvällarna (dygnets jobbigare period) har vi inte möjlighet att umgås "som vanligt" på kvällarna. Det blir promenera runt och vyscha i omgångar. Men vi försöker lägga om våra strategier med jämna mellanrum, kanske ska testa något nytt och se om hon kan somna tidigare.
För oss ät det en lyx vi inte har ofta varken kräver eller förväntar oss. Vårt förhållande funkar fint även utan partid men vi tar hand om varandra extra när det råkar uppstå. Nu när barnen är större händer det då och då. Tidigare när de var små aldrig.