Brumma skrev 2014-07-05 03:18:46 följande:
Ja :)
Man kan ha olika favoritsaker på olika platser. Det ÄR inte nödvändigt att ha allt man vill ha - jämt..
Sedan har vi aspekten som tagits upp innan - kommer leksakerna tillbaka? En vän till mig separerade och började ha sina barn vh. Jag rådde honom att ha lite leksaker hos sig så att det skulle finnas ngt när barnen kom. Han tyckte det var synd om dem som inte fick ta med sig det nya pusslet, spelet, ritgrejerna, myskläderna mm hem till mamma (som jag också råkar känna). Så han skickade med ALLT han köpte till barnen under helgerna. Sedan kl första sommaren och barnen skulle vara en vecka i stöten hos föräldrarna. Han bad mamman skicka med lite leksaker, spel, pussel o kläder eftersom han inte hade ngt hemma. Nädå, var svaret. Du ska stå för sådant de behöver hos dig. Så det får du köpa. Grejen var ju att det var precis det han gjort....
Kan ju säga att deras samarbete inte är helt bra ;)
Se till att pojken har det han behöver hos er. Är det ngt han verkligen förälskar sig i och vill ha med till mamma så är det ju bara att testa när den dagen kommer. För vissa funkar det o för andra inte.
Känner ni för att köpa ngt extra som är meningen att ta med hem till mamma så gör det. Men gör det för att ni vill ge honom ngt extra, inte för att mamman vill ha pengar till ngt...
Ja, så får det bli, pappan vill ju inte ge mer pengar. De grejer han fick här senast är ju också rätt omfattande att ta med.
Ett piratskepp tex med lösa gubbar, kanoner osv. Eller hela tågsetet. Det är inget man bara stoppar ner i väskan, men visst, vill han ta hem det till mamma så FÅR han, men vi skickar inte automatiskt hem dem numer då han som sagt 'växt ur' småbarnsgrejerna.
Vissa saker, som pulkor eller andra säsongsleksaker köper vi antingen dubbelt eller så får det åka med till mamma då det används mer hos henne än hos oss. I vintras tex hann vi med EN pulkadag hos oss, nästa gång han kom fanns ingen snö kvar.