WilliamsMom skrev 2014-07-16 03:04:17 följande:
Jag och sonens pappa delar på alla större klädinköp, så för mig har det aldrig varit någon fråga huruvida pappan bör ha kläder hemma hos sig, eller ej. Sonen har _sina_ kläder och dessa kläder packas i en liten väska varannan helg, och kommer tillbaka när helgen är slut.
Han har en slitstark mekaroverall hos sin pappa, som alltid är kvar hos pappan. Detta då den endast kommer till användning hemma hos pappan (och de införskaffades pga att många av de kläder som sonen hade på sig hos pappan, gick sönder eller fick oljefläckar som inte gick att få bort).
Då sonen endast är hos sin pappa varannan helg, så har jag inte heller något problem med att kläderna kommer hem otvättade (så länge det som sagt inte är oljefläckar eller andra fläckar som är mer eller mindre omöjliga att få bort). Jag anser inte att sonens pappa ska ta tid från deras umgänge, för att tvätta kläder.
Jag får underhåll direkt av pappan (högre än 1273 kronor, då vi båda anser att den summan är alldeles för låg!), hela barnbidraget, samt att vi som sagt delar på större klädinköp och andra stora köp där vi är överens om att sonen ska få exempelvis en cykel.
Jag förstår inte varför ditt barns pappa behåller barnets kläder hos sig!? Hans barn kommer dit med en väska full i kläder, och återvänder till dig med en tom väska?
Varför anser pappan att ert barn ska få använda de kläder pappan behåller hos sig, enbart varannan helg? Tänk om det är ert barns favoritbyxor? Ska det då dröja två veckor innan barnet får ha dessa byxor på sig igen?
Jag tycker bara att det låter som ett märkligt beteende från pappans sida.
Jag ska även tillägga att kläder som är slitna (och således inte "kan" säljas vidare) åker med till pappan för att stanna där tills dess att de är urvuxna. Sådana kläder är superbra för sonen att ha hos sin pappa, då de är mycket ute på gården och mekar bilar, går i skogen, bygger, osv.
Jag skickar även dit sängkläder och handdukar som fortfarande är fullt användbara, men som är lite för slitna för att jag ska vilja använda de. ;)