• Anders00

14 årig kille behöver hjälp styrketräning

Hejsan jag är 14år gammal väger ca 40kg är 1,60 lång. Och vill börja styrke träna har ingen anning direkt var jag ska börja med teknik olika övningar osv. Min ambition är väll att jag ska träna överkropp. Är det någon som har tips eller liknande på olika övningar eller tränings program osv vore jag mycket tacksam. Ps spelar fotboll 2 gånger i veckan.

1
  • Svar på tråden 14 årig kille behöver hjälp styrketräning
  • Träningsexpert Elmina

Hej

Om du börjar träna på gym brukar det ofta ingå en instruktion. Då får du hjälp med tekniken så att du tränar säkert.

Om du tränar två gånger i veckan kan du köra igenom hela överkroppen, bröst, armar, axlar, rygg och mage. 

Jag rekommenderar 3 övningar för rodd, ex latsdrag, rodd, rygghäv, 2 övningar för bröst, t ex bröstpress, flyes, 2 st för axlar, t ex axelpress ovanför huvudet samt ut åt sidan, och 2-3 st övningar för armarna som bicepscurls, tricepspressar och ytterligare en tricepsövning.

Avsluta med 3 magövningar, både för de inre och yttre/sneda magmusklerna som plankan, russian twist och sit-ups.

Lycka till

Få mer träningstips: www.facebook.com/Foraldrafitness
  • Träningsexpert Elmina

Hej

Om du börjar träna på gym brukar det ofta ingå en instruktion. Då får du hjälp med tekniken så att du tränar säkert.

Om du tränar två gånger i veckan kan du köra igenom hela överkroppen, bröst, armar, axlar, rygg och mage. 

Jag rekommenderar 3 övningar för rodd, ex latsdrag, rodd, rygghäv, 2 övningar för bröst, t ex bröstpress, flyes, 2 st för axlar, t ex axelpress ovanför huvudet samt ut åt sidan, och 2-3 st övningar för armarna som bicepscurls, tricepspressar och ytterligare en tricepsövning.

Avsluta med 3 magövningar, både för de inre och yttre/sneda magmusklerna som plankan, russian twist och sit-ups.

Lycka till

Få mer träningstips: www.facebook.com/Foraldrafitness
Svar på tråden 14 årig kille behöver hjälp styrketräning