• Anonym (Rädd)

Hemabort, positivt gravtest! :-(

Jag gjorde en hemabort i början av Juni.

Det blödde och det kom stora klumpar.

Gjorde ett gravtest en månad efter (som jag skulle) Det visade negativt.

Jag fick en blödning.

Fick en känsla att jag ändå var gravid... (jag har tre barn sedan innan och tyckte att jag hade gravsymptom)

Jag köpte ett gravtest som visare positivt, panik!

Jag ringde gyn som sa att jag skulle göra ett nytt test idag, och det visade ett svagt positivt streck...

Nu har jag fått en tid imorgon på gyn.

Nu startade nyss en blödning, en med klumpar och sånt.

Jag blir verkligen jätterädd (gråter floder), vad är det som händer?

Någon som varit med om liknande?

• Svar på tråden Hemabort, positivt gravtest! :-(
  • Anonym (?)
    Anonym (Rädd) skrev 2014-07-21 21:46:09 följande:

Tack SNÄLLA. Ja så ska jag verkligen försöka att tänka "har jag klarat allt annat klarar jag detta också"

Du klarar det!
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (Rester) skrev 2014-07-21 21:15:53 följande:

Det är rester efter aborten.

Ett test kan visa positivt ändå upp till 9

veckor.

Har fått positiva test 7 veckor efter ett missfall

Åååh tror du det? Jag hoppas verkligen att det är så-håller alla tummar tokhårt!

TACK snälla för svar <3

• Anonym (Rädd)
    Anonym (?) skrev 2014-07-21 21:47:44 följande:
    Du klarar det!

Tack! Hjärta 

Jag kämpar som bara den att få kraft till detta!

Letar efter mitt "jäklar anamma" , då försvinner nog oron och paniken..

Jag SKA fixa detta!

• Anonym (Rädd)

På ultraljudet idag såg de att graviditeten var avslutad, men att "rester" finns kvar...  (då visar gravtest positivt)

Jag hade även en äggblåsa på ena äggstocken som "satt fast" (?)

Jag fick nya Cytotec (4st) och åkte hem.

Klockan 12:30 tog jag medicinen.

Vilade en timme( enl föreskrift)

och har efter det dammsugit och försökt röra på mig (enl föreskrift)

Inte ett skit händer (nu har det gått 4 timmar).... jag blödde mer imorse då jag var till kvinnokliniken än vad jag gör nu

*kom igen kroppen, stöt ut det nu!!!*

Ska till Kvinnokliniken igen på fredag, med förhoppning om att det då är ute!

Annars blir det skrapning. När jag sa att jag är livrädd för att sövas sa hon.... "jaja, det tar vi då"

• Anonym (Op-ssk)

Annars blir det skrapning. När jag sa att jag är livrädd för att sövas sa hon.... "jaja, det tar vi då"

Har varit med på ett antal "skrapningar" och man brukar göra dem i narkos. Detta är inte för att ingreppet på något sätt kräver att man sover. Det tar ca 10 min i operationssalen och är enkelt överstökat. Anledningen att man ofta söver är för att hela situationen ofta är traumatisk för kvinnan, oavsett om det handlar om abort eller missfall.
    Du kommer få prata med en narkosläkare som bedömer vilken typ av narkos du ska ha, sövning eller lokalbedövning. Deras jobb är att göra det som är bäst för din del. Påtala att du är mer rädd för sövning än för själva ingreppet så kommer de säkert gå på din linje. Du kan som nån tidigare sade även få lugnande, både innan och under ingreppet. Hoppas allt går väl och att det är klart när du ska tillbaka på fredag. Kram
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (Op-ssk) skrev 2014-07-22 16:57:43 följande:
    Har varit med på ett antal "skrapningar" och man brukar göra dem i narkos. Detta är inte för att ingreppet på något sätt kräver att man sover. Det tar ca 10 min i operationssalen och är enkelt överstökat. Anledningen att man ofta söver är för att hela situationen ofta är traumatisk för kvinnan, oavsett om det handlar om abort eller missfall.
    Du kommer få prata med en narkosläkare som bedömer vilken typ av narkos du ska ha, sövning eller lokalbedövning. Deras jobb är att göra det som är bäst för din del. Påtala att du är mer rädd för sövning än för själva ingreppet så kommer de säkert gå på din linje. Du kan som nån tidigare sade även få lugnande, både innan och under ingreppet. Hoppas allt går väl och att det är klart när du ska tillbaka på fredag. Kram

Kanske det går lättare om jag får lugnande innan själva narkosen... Jag vet inte.. min panikkänsla sitter kvar sedan jag höll i sonens hand när han sövdes inför op i Februari, det var verkligen toktufft... Nu var det ju et av barnen och de är ju "viktigare än mig", så kanske just det som gjorde det så himla läskigt...

Det är ju säkert minst lika läskigt att vara vaken..

Just nu känns det som att jag måste förbereda mig.. jag blöder inte ens  

tack snälla <3

• Anonym (Rädd)
    Koppkaka skrev 2014-07-22 17:00:14 följande:

Hjälp, jag trodde du med hemabort menade ned typ en galge... >_

näe, (shit, tur det inte är 1800-talet, det är tillräckligt otäckt ändå)  

det heter så när man gör aborten hemma.

• Anonym (Rädd)

"meeeen, komigen kroppen, blöd nurå!"

• Anonym (Rädd)

Näee, inget händer..

Pluttiga små klumpar har kommit ut...

Jag står och joggar och dricker vatten...

Vad kan jag göra för att kroppen ska få ut "resterna"???

Borde jag ringa kvinnokliniken och fråga? Jag tog tabeletterna igår och har tid där för koll på Fredag?

• Anonym (Rädd)

jag ringde gyn, hon svarade lite snäsigt "du har ju en tid på fredag, vi får ta det då"

*suck*

• Anonym (Louice)
    Anonym (Rädd) skrev 2014-07-23 22:44:23 följande:

jag ringde gyn, hon svarade lite snäsigt "du har ju en tid på fredag, vi får ta det då"

*suck*

Dumt av henne att svara så! Vissa inom vården (och andra yrken också för den delen) är väldigt spydiga.

Spontant tänker jag, eftersom Du ska aktivera Dig för att få igång det, promenera? Trädgårdsarbete? Tvätta bilen?

Hoppas innerligt att Du slipper skrapning, även om det inte är något farligt i sig, så förstår jag att det hade varit en lättnad för Dig att slippa eftersom Du är rädd för narkos. Jag har också varit livrädd för det, men blev sövd i samband med en abort och det var precis vad jag behövde, nu slipper jag oroa mig för sövning i framtiden, det är inte alls så hemskt.

Kram
  • Anonym (Rädd)

jäkla skiiit! Hela min kropp skriker i panik, jag vill inte bli sövd....

På tisdag blir det skrapning

• Anonym (Louice)

Det kommer att gå bra på tisdag! Lovar! Har du berättat att du är rädd för att sövas? Om inte så säg det till personalen på op. De brukar vara så goa!

Svar på tråden Hemabort, positivt gravtest! :-(