• En struts

Hur står ni ut att vinna jätte-Center-Geisha-Toblerone (el dylikt) -choklad?

Jag äcklas av de där stora godismängderna folk vinner på Grönan, och jag begriper inte hur folk står ut med att vinna så mycket. Själv är jag känslig för fräschhet då det gäller godis, och även en vanlig  större modell chokladkaka á là Marabou kan bli liggande för länge här hemma för att det ska vara gott.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur står ni ut att vinna jätte-Center-Geisha-Toblerone (el dylikt) -choklad?
  • Mrs K

Jag har inte haft det "problemet" alltför många gånger, men då jag vunnit större mängder choklad eller godis har det aldrig varit svårt att få det att gå åt. Ätit en del själv men även bjudit familj och vänner såklart.

• Ungakillen95
    En struts skrev 2014-07-22 20:46:59 följande:
    Säljer, till vem? Hur? Sätter du ut ett loppstånd utanför dörren och säljer? Eh. Gör folk så? Tvivlar.
    Nej jag sitter på taket utklädd till en tupp och ropar efter kunder...

Gå med i facebook grupper eller blocket som vanligt folk. Jisses
  • UniqueSnowflake
    *asgarvar* jomenvisstsåatteeeeeehhhhhhhhh..... Stick ut hakan du, det ska man väl göra ibland.
    En struts skrev 2014-07-22 18:38:51 följande:
    Äsch, min analys är träffsäker utan like. Sitter bara långt inne att bita i det sura äpplet.

(.^_^.)
  • Tom Araya

Med tanke på att de flesta nog inte går på Gröna lund eller Liseberg mer än kanske 1-2 gånger om året och säkerligen inte vinner en massa godis varje gång så ser jag inte problemet att någon gång få med sig 1 kg choklad med sig hem.

• The past is now

Va? Om du inte tar en lott så slipper du ju. Jag tar aldrig lotter, det är ju bara skräp. Tror inte att en enda person äter allt själv faktiskt, eller vad tror du?

• Margaux

Jag låter bli att köpa lotter så slipper jag problemen med en eventuell vinst......

• yodi

vi är sex stycken i familjen så det blir inte så mycket per familje medlem, men om man nu känner att man har mer än man kan göra gång på så är det tämligen enkelt. släng det eller ge bort.

• Dreamcatcher
    Ungakillen95 skrev 2014-07-22 18:08:03 följande:

Vilken jäkla fråga... en vinst är en vinst bara att tacka och ta emot. Gillar du inte snasket släng det i soptunnan och ge fan i att spela på chokladhjulen. Svårt va? 

• Indianica

Jag skulle inte heller vilja vinna så mycket choklad, visst är det gott, men jag blir fort less på sådan lågkvalitetschoklad i för stora mängder, däremot skulle väl barnen bli överlyckliga och deras lördagsgodis skulle vara löst för typ flera månader framöver.....Vi spelar aldrig på dessa hjul så vi tvingas aldrig ta ställning till ev. vinstSkrattande

• Solkattan

TS: varför inte införa vågar vid spelhjulen... alltså väger man över 80 kr som kvinna och 100kg som man så borde 2 kg choklad reduceras ner till 200 gr? De 1,8 kg som "blir över" kanske kunde skänkas till frälsis eller flyktingboende...? Tungan ute

• Aniiee

Hoppas jag vinner 6 kilo choklad imorgon, när familjen ska lura ut mig till random nöjesfält....

Death is this brilliant slide, this high, fine music felt as pure vibration, this plunging float in wind and silence
  • idis78
    Aniiee skrev 2014-07-23 14:35:03 följande:

Hoppas jag vinner 6 kilo choklad imorgon, när familjen ska lura ut mig till random nöjesfält....

Death is this brilliant slide, this high, fine music felt as pure vibration, this plunging float in wind and silence
    Lycka till!
  • Aniiee
    idis78 skrev 2014-07-23 15:29:57 följande:
    Lycka till!
    Solig Tack!
    Key change, MOFO!
  • Flygfotogen

Det finns då betydligt värre saker jag är tvungen att "stå ut" med så jag ser inte det du beskriver som ett problem överhuvudtaget. 

• Aniiee

BTW, på tal om taxfree, vad sägs om den här inköpslistan:

FG GR 12YO 1l
    Twist 550 g
    Hennesey VSOP 1l
    DQ 1l
    Bombay Sapphire 1l
    CM Black Spiced 1l
    Ravenswood rött 75 cl
    Milka tricolade 3 hg 
    Toblerone gold 4 hg
    toblerone vit 4 hg
    Toblerone crunchy 4 hg
    After eight 4 hg
    Bassets allsorts 8 hg
    Daim 12-p
    Marabou choklad 2,5 hg
    Nappar 5 hg
    Gott & Blandat 5,5 hg
    Bilar 8 hg
    Kexchoklad 2x8-p
    Strawberry in champagne 2,75 hg
    Dumlekola 3,5 hg
    Fazer blå 3,5 hg
    Geisha 3,5 hg
    Fazermint 2x3,5 hg
    Turkisk peppar 5 hg
    Droste 5x1 hg
    Mega Chups 1,8 hg
    Kinder big 4 hg
    Taverns fruit 2 hg
    Mars mixed 5 hg
    ...... antagligen lite smink och parfym....

Så, TS, nu när du läst denna inklöpslista har jag fyra frågor:
    1) Tror du att allt detta är till mig?
    2)Tror du att jag skulle äta och dricka allt detta på en helg? Eller ens ett år?
    3) Tror du att jag köper detta på taxfree för att det är bra priser?
    4) Hur FN ska jag ha råd med allt det här, egentligen?

Key change, MOFO!
  • Aniiee

En fråga till

5) om du nu tror att allt detta inte är till mig, vilka saker tror du faktiskt är till mig, och vad tror du är till andra?

Key change, MOFO!
  • En struts

Det är väl bra då om den äts upp med glädje, den där chokladen, eller slängs då, eller säljs på Blocket. Eller så skänkes till några lyckliga arbetskollegor? För min del skulle jag hellre vinna två paket broccoli, och ändå har jag inte känt mig så särskilt antisockerhysterisk i debatter.
    Jag tycker det lyser lite av "överflödssamhälle" med de där packen, där folk äter så det sprutar ur öronen, med äckelförtjusning då kanske?
    Får jag fråga. Vid vinst, får man då välja på Plopp eller Geisha? Eller blir det även så att folk med njugg inställning till Center sitter och tuggar i sig, för man har ju ändå vunnit ju.

• idis78
    En struts skrev 2014-07-23 17:01:40 följande:

Det är väl bra då om den äts upp med glädje, den där chokladen, eller slängs då, eller säljs på Blocket. Eller så skänkes till några lyckliga arbetskollegor? För min del skulle jag hellre vinna två paket broccoli, och ändå har jag inte känt mig så särskilt antisockerhysterisk i debatter.
    Jag tycker det lyser lite av "överflödssamhälle" med de där packen, där folk äter så det sprutar ur öronen, med äckelförtjusning då kanske?
    Får jag fråga. Vid vinst, får man då välja på Plopp eller Geisha? Eller blir det även så att folk med njugg inställning till Center sitter och tuggar i sig, för man har ju ändå vunnit ju.

Det finns olika hjul för olika sorters choklad. På ett fick vi välja på dumle och geisha och på ett mellan mjölkchoklad och shweizernöt.
  • Lilje
    idis78 skrev 2014-07-23 17:11:32 följande:
    Det finns olika hjul för olika sorters choklad. På ett fick vi välja på dumle och geisha och på ett mellan mjölkchoklad och shweizernöt.
    Jag har undrat samma, så tack. :) jag är nötallergiker, så har aldrig tagit lotter på dom justifall jag blir sittande med en gigantisk schweizernöt.
Svar på tråden Hur står ni ut att vinna jätte-Center-Geisha-Toblerone (el dylikt) -choklad?