Medicinsk abort - imorgon - v.9
Snälla hjälp mig klara detta!
Snälla hjälp mig klara detta!
Hejsan! Jag är i samma sits. Tog första tabletten i tisdags och i dag hjälpte sambon mig med resten av tabletterna. Genom vidrigt. Men blöder knappt inget och göra inget ont alls.
I slutet av vecka 8:a. Fostret levde inte vid vul. Har några missfall sen innan och en son på 15 månader.
Jag var med min dotter på sjukhuset när hon gjorde en medicinsk abort. Jag (och hon) hade en massa förutfattade meningar om hur det skulle vara! Vi blev så glatt överraskade. Vi blev mottagna med värme och omtanke och blev tilldelade ett eget fint rum. Dottern fick smärtstillande och det enda negativa som hände var att hon kräktes en gång. Hon kissade i bäcken på toan och personalen hade full koll på vad som kom ut. Det största som kom ut var den moderkaka som hunnit bildas medan själva embryot var stort som en makaron. Eller mindre.
Hur går det?
Det går ok. Gårdagen var jobbig men det gick ändå bättre än väntat. Kom dit vid 8.30 och fick fyra cytotec. Låg still en timme och sen kunde jag röra lite på mig. Blödningarna kom igång tidig lunch tror jag. Tror att det mesta kom ut där på sjukhuset men blöder ganska mycket fortfarande.
Hur gick det för dig? Hur mår du nu?
Jag mådde skit hela dagen igår och kräktes hela dagen. Så fort jag åt eller drack nåt så kom det upp efter en liten stund. Jag är klen idag och vill bara sova. Jag var helgroggy igår på sjukhuset, gissar att det var tabletterna och sprutan som gjorde det. Sov/vilade mellan toabesöken där.
Jag har gjort två medicinska aborter i mitt liv.
Ett i Sverige och ett i utlandet, ett land där det var olagligt.
I Sverige fick jag sätta mig i en gynstol och sära på benen. Mannen undersökte mig och sedan gjordes ett ultraljud. Där berättade han om vad han såg, jag såg inte ett skit. Embryot var 4v gammalt. Han berättade om exakt var den var och var noga med att jag skulle se var han pekade.
Han har medveten och informerad om att jag var där för en abort.
Vad. I. Helvete.
Som om jag inte vet vad det är jag är där för? Som om jag inte vet vad det är jag gör? Det är uppenbart att han lägger sina moraliska värderingar på mig och vill göra det extra hårt för mig.
Ser att många av er får lyssna på hjärtslagen innan ni ska ta pillret. Som om ni inte visste att ni var gravida, som om ni inte visste vad det är ni gör. som om ni behöver påminnas om det beslut ni har tagit.
Fy fan. säger jag bara.
Tjejen som gjorde vul på mig sa till mig efter lång tid av sirtande in i sin skärm att hon ser inte hjärtat slå så tyvärr lever inte embryot. Hon sa sen snabbt efter de att egentligen är brukar man inte visa något men om jag ville så fick jag titta. Tittade på den där lilla bönan och såg inget flimmer som tyder på hjärt aktivitet. Tycker de var konstigt gjort av henne om de i normala fall inte visar. Den där bilden är de ända jag ser framför mig nu.
Jag har gjort två medicinska aborter i mitt liv.
Ett i Sverige och ett i utlandet, ett land där det var olagligt.
I Sverige fick jag sätta mig i en gynstol och sära på benen. Mannen undersökte mig och sedan gjordes ett ultraljud. Där berättade han om vad han såg, jag såg inte ett skit. Embryot var 4v gammalt. Han berättade om exakt var den var och var noga med att jag skulle se var han pekade.
Han har medveten och informerad om att jag var där för en abort.
Vad. I. Helvete.
Som om jag inte vet vad det är jag är där för? Som om jag inte vet vad det är jag gör? Det är uppenbart att han lägger sina moraliska värderingar på mig och vill göra det extra hårt för mig.
Ser att många av er får lyssna på hjärtslagen innan ni ska ta pillret. Som om ni inte visste att ni var gravida, som om ni inte visste vad det är ni gör. som om ni behöver påminnas om det beslut ni har tagit.
Fy fan. säger jag bara.
Ush, jag förstår dig, jag ser också den bilden framför mig än idag, fast jag ej har gjort något fel.
I landet som det var olagligt, så fick jag en bild utskriven på ultraljudet och gratulationer. Den läkaren var också medveten om vad jag var där för, men eftersom dom är emot abort så förstod jag hans agerande lite mer än de som hände i Sverige.
Jag har ganska nyss slutat blöda efter aborten. Ca 12 dagar sedan aborten. Testade posetivt nyss. Har aborten misslyckats?
Jag ska göra ett gravtest idag och vet nästan 100 att jag har en liten där inne.
Har gjort en medicinsk abort för ett par år sedan som blev otroligt svår pga en livmoder inflammation som startade mitt uppe i allt.
Då var aborten helt självklar men nu vet jag att det kommer att bli så otroligt jobbigt.
Är det en liten så är det med killen som jag vill dela mitt liv med...
Vi har haft ett förhållande i 6 månader och en liten känns alldeles för tidigt och tyvärr inte rätt tid nu...
Men Gud så jag hade velat ha denna lillen...
Är så rädd att det ska bli svårt att bli gravid senare då jag redan har det i vanliga fall,..
Hur hade ni känt?
Har ni suttit i denna situationen förut?
Förtvivlad :(
Jag har ganska nyss slutat blöda efter aborten. Ca 12 dagar sedan aborten. Testade posetivt nyss. Har aborten misslyckats?