Anonym (Elaka häxan) skrev 2014-07-29 17:00:33 följande:
Inser också att jag var opedagogisk men överdriven, nej det håller jag inte med om. Jag hade givetvis kunnat göra på ett annat sätt men jag kommer nog aldrig tycka det är ok att sikta med ett vapen mot någon annans huvud
Är man snart elva år har man nog hört både en och trettio gånger vad vapen innebär och att det inte är ok att sikta mot någon. Eller lever barnen idag i en skyddad värld bestående av dataspel och frånvarande föräldrar? Det här barnet har givetvis hört förr att det inte är accepterbart att sikta mot någon, det var knappast första gången vapen diskuterades
Men det ändrar inte saken att det är ett barn.En 11 åring tänker inte på samma sätt som du eftersom det är ett barn, med inte i närheten lika utvecklad förståelse som du..
Vet du inte att majoriteten av alla föräldrar får tjata sig hesa på sina barn emellanåt? Eftersom ett barn prövar gränser, och inte har samma världsuppfattning som vi!
Du skriver precis som om pojken på riktigt siktat ett skarpladdat vapen mot någon och varit fullt medveten om allt vad det innebär.