tinatim skrev 2014-07-29 23:09:35 följande:
vår kille på drygt 6 månader är jätte svår att få att somna. han kan bara somna om jag kör honom i vagnen eller ammar honom.. jag å min sambo bråkar mkt om det..han tycker att han ska skrika sig till han somnar.. bvc är inte till så mkt hjälp.. hur gör vi? han sover dåligt på dagarna ibland max 1 timma.. men sover hela nätterna från kl22-23 till kl 6-8 lite olika?när han väl somnat:(
Men...VARFÖR bråkar ni om detta? Vad är problemet?
Det är ju jättebra att han somnar av både vagn och amning!? Perfekta sätt att söva en bebis.
Varför i hela friden ska han skrika sig till sömns när han somnar så gott av att ammas!? Hur tänkte din sambo där?
En så liten bebis brukar inte somna själv. Man får amma, vagna, vagga, buffa, sjunga eller vad som fungerar. Men att förvänta sig att hen ska somna själv är lite väl mycket begärt. Det finns enstaka bebisar som gör det, och som då gör det utan gråt. Men de är få.
Att låta en bebis skrika sig till sömns avråds å det starkaste av alla som kan något om barn. Det skapar en enorm stress och otrygghet hos bebisen! Gör inte det, för guds skull!
Fortsätt att amma eller köra i vagn om det fungerar och var glada att ni har en bebis som sover så bra på natten!
Hur söver ni på dagtid?