• Anonym (Lurad)

15 månader av ren lögn

Jag har just varit med om nått jag inte ens trodde jag skulle kunna drömma om.
    Har under 15 månader hängt ihop med en riktigt sjuk människa som har ljugit mig rätt upp i ansiktet sen dag 1.
    Vi började som alla gör, allt är fint och spännande och roligt.
    Han visade att jag va världens finaste tjej och verkade verkligen tycka om mig.
    Sen började bortförklaring efter bortförklaring om vf vi inte kunde ses när jag fråga, hans telefon va paj så han fick inte mina sms/samtal och han va på sjukhuset med nån familjemedlem, han sov, han jobbade, han grejade med nått och kunde inte höra telefonen.. Han hade bortförklaringar till vf jag inte fick träffa vissa av hans vänner, och höll mig undan dom.
    Ifrågasatte jag honom mer än 1 gång blev han sur och fattade inte vf jag inte trodde honom och hur fan jag kunde tro att han ljög. Hade jag hört något och tog det direkt på telefon så hade han klockrena förklaringar på det som va trovärdiga och som jag självklart gick på.
    Han sa att han älskade mig och att han ville leva med mig och köpa lägenhet och inom 2-3 år skaffa barn. Men jag började tvivla på mina känslor efter att efter femtielfte gången fått sitta och vänta när han lovat att vi ska ses. När jag tillslut satte ner foten och kände att nu va det bra så tog de två dagar så ringde han och grät och bönade och bad om att jag skulle ta tillbaka honom, och de gjorde jag ju självklart ett par dagar senare efter att han bearbetat mitt hjärta lite.
    Ska jag förklara allt så kommer detta bli en mil långt, jag va iaf jättekär och trodde verkligen på honom.
    Men i tisdags ringde en vän till honom och frågade om vi fortfarande träffas.
    När jag svarade ja så sa hon att hon ville att jag skulle komma till dom så jag kunde vara med när hon och hans andra kompisar skulle konfrontera honom, för han hade minsann ljugit för alla, till dom hade han sagt att jag och han sagt upp kontakten och att han inte ens hade kvar mitt nummer. Men dom började spåna i detta när en av deras kompisar hämtade han här i lördags. Han hade sagt till sina vänner att han bara skulle hit för att prata med min bror för han skulle ha pengar av honom och att eftersom de va så sent så skulle han sova i gästrummet. 
    Hans kompis hörde av sig till mig på morgonen och fråga om han var kvar för hon fick inte tag på honom och jag svarade att han låg bredvid och då fattade hon.

Så i tisdags när jag kom in och va med och konfronterade honom, (han trodde att han skulle träffa dom och fika, så han blev lagom paff när jag plötsligt slog mig ner bredvid honom) så fick jag reda på att han haft sex och/eller hånglat eller på annat sätt hållt på med över 16 tjejer, varav en låg han med någon vecka efter att vi träffats, en av tjejerna som satt där hade han träffat i 4 månader under tiden vi träffades, en annan av tjejerna hade han bott hos i 2 månader nu så när han i måndags skrev till mig att han älskar mig så låg han bredvid henne och sa att han skrev till sin mamma. Han hade sexsmsat med över 40 personer och gått på 2 strippklubbar och träffat 6 andra tjejer som han sagt till dom att han vill ha nått seriöst med... + väldigt mycket mer.
    Jag fick en sån jäkla chock, han hade ljugit om allt, tillochmed sin farmors död!
    Han hade kokat ihop allt helt jävla sjukt. Jag fattar inte hur i helvete han lyckats?!
    Dom andra skötte snacket rätt bra och fick ur han mycket, mer än va jag någonsin kunde föreställa mig.
    Jag slank in med vissa grejer och frågor på hur faan han kunde göra mig så illa, om det var värt de. Men i övrigt va jag rätt iskall. Dom andra kunde inte förstå hur jag kunde vara så kall, men jag kände att klappar jag till honom eller börjar gapa så får han ju nått sorts straff, de kändes nog mer att jag va som jag va.
    Dom senaste dygnen har varit helt knäppa, samtidigt som jag känner mig lite lättad att jag kom ur det utan att han nu kommer kunna försöka förklara bort något igen för detta går aldrig att förklara bort, men hur fan kunde han?!
    Vafasen har jag gjort för att förtjäna detta, jag är den enda av dom han varit på nu som han har hållt kvar vid, dom andra har han bara skitit i,men mig har han gråtit för, jag erbjöd honom ett hem, jag fixade ett jobb och jag stöttade honom och hjälpte honom så gott jag kunde, vf gjorde han så mot mig? Hur fan kunde han lägga sig bredvid mig i sängen och hålla om mig och säga att han älskar mig när han kommit direkt ifrån nån annan tjej han satt på?!

Jag förstår om detta blev rörigt men mitt huvud är helt rörigt nu, jag behövde mest få ur mig lite för att inte få så mycket ångest och tänka så mycket.
    Men jag förstår att inte ens vård kommer bita på en så sjuk människa, men han visste mitt förflutna och att jag varit med om killar som varit otrogna tidigare, och de tyckte han va förjävligt, (fast han själv redan då legat med över 8 andra tjejer).
    Hur fan ska jag läka efter detta nu då?
    Fy detta känns så hemskt!
    Och jag har testat mig så ni vet, för jag känner mig så jäkla äcklad så jag har tillochmed spytt!

Fyfan säger jag bara...:/ 

• Svar på tråden 15 månader av ren lögn
  • Anonym (My)

Åh va jobbigt! Men du, var glad att du är av med honom!

Du är värd nån bättre <3 kram

• Anonym (Lurad)
    Anonym (My) skrev 2014-08-14 23:47:55 följande:

Åh va jobbigt! Men du, var glad att du är av med honom!

Du är värd nån bättre <3 kram

Ja mitt i all ilska så kan jag säga att jag samtidigt känner mig lite lättad över att nu finns det inget som han kan säga för att reda ut detta eller komma med nån mer lögn och bortförklaring, för det finns inga ursäkter som kan godtas efter detta.
    Nu finns det inte längre något som kan få mig att gå på hans lögner mer.
    Jag behöver aldrig mer sitta och vänta på en kille som jag tror gör något viktigt när sanningen är att han är och roar sig med någon annan.

Ja de är jag, men frågan är när och om jag vågar träffa någon igen :/ 
    Tack för ditt svar kram<3
  • Anonym (hm)

Usch en sån kille. Killen ger otrohet en helt ny dimension. Han kan inte ha gjort annat än att söka hålla isär de olika kvinnorna, en hygglig simultankapacitet må jag säga. Du TS jag hoppas att du inte tar tillbaka honom igen!!! Den killen förtjänar inte dig. Du kan med lätthet få någon bättre, dvs svårt att finna någon sämre.
    Du måste känna dig grundlurad.

• Anonym (Lurad)
    Anonym (hm) skrev 2014-08-15 01:15:54 följande:

Usch en sån kille. Killen ger otrohet en helt ny dimension. Han kan inte ha gjort annat än att söka hålla isär de olika kvinnorna, en hygglig simultankapacitet må jag säga. Du TS jag hoppas att du inte tar tillbaka honom igen!!! Den killen förtjänar inte dig. Du kan med lätthet få någon bättre, dvs svårt att finna någon sämre.
    Du måste känna dig grundlurad.

Ja det är så jäkla sjukt, jag fattar inte hur han har burit sig åt! :S
    Han kommer aldrig i närheten av mig igen, och ser han mig så borde han hålla sig på avstånd. 
    Han är såklart skyldig mig en del pengar (fick höra att det tydligen är vanligt att folk med sånna här sjuka problem lånar/snor en del pengar) han har både lånat och stulit pengar av mig, vilket han också med lätthet kunde snirkla sig ur med en rimlig förklaring (bra skådespelare?).
    Så jag ska ha tillbaka dom fort som bara fan, och sen är han död för mig.
    Ja jag känner mig så lurad så de finns inte ens ord för det, jag är faktiskt helt paff över att detta faktiskt hände mig häromdagen, MIG, som aldrig gjort honom nått ont utan trodde på att jag va så underbar som han sa och att han älskade mig och ville va med mig :S Jag kan verkligen inte tro att de är sant, det känns så sjukt att jag vet inte om man ska skratta eller gråta faktiskt :O
  • Anonym (hm)

Jag hoppas du får dina pengar åter men en sådan kille lånar nog lite från höger till vänster så du har nog inget större hopp att få dina pengar tillbaka. Fast det är klart att om han har ett bra jobb så kanske men å andra sidan hade han i det läget inte behövt låna pengar.
    Misstänkte du inget tidigare, jag menar med så många brudar samtidigt borde det vara svårt att hålla isär dem och att telefonen inte ringer osv... Jag menar det borde ha märkts tydligt tycker jag. Här handlar det ju inte om enstaka brud utan i parti och minut.
    TS det är självklart att ha sa att han älskar dig och att du är speciell annars hade han ju inte lyckats lura dig.

Hur tog han konfrontationen? Underbart att se allt falla samman som ett korthus....

Han verkar inte vidare smart om han ljuger att sin farmor dött, sådant uppdagas ju med tiden.... Kanske inte vassaste kniven i lådan....vad det låter som.

Bra att du testat dig för här har du en högriskare....

• Anonym (Lurad)
    Anonym (hm) skrev 2014-08-15 01:49:40 följande:

Jag hoppas du får dina pengar åter men en sådan kille lånar nog lite från höger till vänster så du har nog inget större hopp att få dina pengar tillbaka. Fast det är klart att om han har ett bra jobb så kanske men å andra sidan hade han i det läget inte behövt låna pengar.
    Misstänkte du inget tidigare, jag menar med så många brudar samtidigt borde det vara svårt att hålla isär dem och att telefonen inte ringer osv... Jag menar det borde ha märkts tydligt tycker jag. Här handlar det ju inte om enstaka brud utan i parti och minut.
    TS det är självklart att ha sa att han älskar dig och att du är speciell annars hade han ju inte lyckats lura dig.

Hur tog han konfrontationen? Underbart att se allt falla samman som ett korthus....

Han verkar inte vidare smart om han ljuger att sin farmor dött, sådant uppdagas ju med tiden.... Kanske inte vassaste kniven i lådan....vad det låter som.

Bra att du testat dig för här har du en högriskare....

Han kan konsten att bränna pengar även om han har jobb, men han hade betalat tillbaka några av dom som satt där redan och får jag inte mina pengar så ser jag till att nån löser det för han är en pussy i vissa lägen..
    Jo jag misstänkte att han flirtat lite, men han hade ju så sjuka förklaringar, han va ju så jäkla trovärdig. 
    Många tjejer va tydligen "bara" engångsligg möjligtvis 2-3 ggr som han avslutade snabbt eller så va dom bara intresserade av sex och inget annat.. 
    Han hade dom flesta kontakterna på fb.
    Jag kan faktiskt inte förklara hur jag inte kunnat tro värrre tidigare, jag hade små misstankar men han kunde ju lugna dom så bra:S

Han satt och skaka som ett löv samtidigt som han verkade försöka hålla sig lugn, han försökte ljuga bort en del saker men dom andra lyckades ju klämma ur han sanningen. Själv höll jag mig mest från att spy.

Nä helt uppenbart är han sjuk, och många som jag pratat med nu har sagt att förmodligen älskade han mig och ville va med mig, men med tanke på hur störd han faktiskt va, så kunde han inte hålla sig borta från allt annat och från att ljuga så, han sa att han inte vet själv vf han ljuger på detta vis, att han inte hade nån förklaring på de. 

Känner mig så vansinnigt dum nu bara, hur jag inte bara kunde lyssna på varningsklockorna utan köpte hans lögner på det sättet, de va så trovärdigt alltihopa! :S

ohja, och det äcklar mig :S
  • Anonym (hm)

"Att han förmodligen älskade dig....." Tja det är ju ett annorlunda sätt att visa det på. Nej vet du vad en sådan kille älskar bara sig själv och känner troligen ingen ånger för det han gjort snarare ledsen för sin egen förlust. Det är inte ett friskt beteende.
    Att han fortsätter lögnerna när han är ertappad visar ju inte på rättfram ånger utan ett sätt att söka slingra sig och minimera skadan för sig själv.

Jag förstår att du ville spy på det hela. Inte värst kul upplevelse för dig. Men å andra sidan väldigt bra att det kom fram nu och inte när ni sitter i en nyköpt lägenhet och bor ihop helt och hållet.

Mytomaner och psykopater kan vara väldigt trovärdiga men förr eller senare så kommer sanningen fram. Han måste varit sjukt aktiv att få fram alla dessa tjejer men det är klart att dessa dejting sajter kan ju skynda på processen.
    Killen kan inte ha varit värst gammal är min tanke...

• Anonym (Lurad)
    Anonym (hm) skrev 2014-08-15 02:25:03 följande:

"Att han förmodligen älskade dig....." Tja det är ju ett annorlunda sätt att visa det på. Nej vet du vad en sådan kille älskar bara sig själv och känner troligen ingen ånger för det han gjort snarare ledsen för sin egen förlust. Det är inte ett friskt beteende.
    Att han fortsätter lögnerna när han är ertappad visar ju inte på rättfram ånger utan ett sätt att söka slingra sig och minimera skadan för sig själv.

Jag förstår att du ville spy på det hela. Inte värst kul upplevelse för dig. Men å andra sidan väldigt bra att det kom fram nu och inte när ni sitter i en nyköpt lägenhet och bor ihop helt och hållet.

Mytomaner och psykopater kan vara väldigt trovärdiga men förr eller senare så kommer sanningen fram. Han måste varit sjukt aktiv att få fram alla dessa tjejer men det är klart att dessa dejting sajter kan ju skynda på processen.
    Killen kan inte ha varit värst gammal är min tanke...

Ja jag tycker med det låter sjukt men det är tydligen vanligt att dom gör det, men dom vet ju inte vad älska är eller hur man älskar någon som en normal människa. Och när en av dom som va med frågade hur fasen han kunde säga att han älskar mig så sa han "men jag älskar henne, jag gör verkligen de" då va jag tvungen att svara honom med: Nä det gör du inte, säg fan inte att du älskar mig, för då hade vi inte suttit här på detta viset för man gör inte såhär. 
    Ja egotrippad som tusan måste ju en sån vara!
    Fick höra av en att nån träffat honom dagen efter när han jobbade och han va tydligen väldigt nedstämd.. Antagligen för att han har förlorat så mycket vänner nu, tjejer lär han väl få tag på, stackarna..

Ja jag är verkligen så paff över hur detta gått till, jag kan knappt sätta ord på hur det känns i mig just nu. Och mytoman lär han vara för han tror ju på sina egna lögner verkar det som, och han kunde ju tydligen inte stoppa dom enligt honom :S 
    Ja, jag fick reda på att han är medlem på bland annat "badoo", de säger ju sig självt då, internet är ett hav av möjligheter för såna som han!
    Vill kalla honom sexmissbrukar-mytoman + en hel del annat! :S

Nä 20 är han, jag är 21, och håller han på såhär redan nu och under så lång tid så kommer han nog aldrig ur det, för han har ju tydligen varit sån här innan dessa 15 månader också fick jag höra lite smått om, men det hade aldrig varit såhär grovt tydligen.
    Fy jag vill gräva ut hela kapitlet med honom från hjärnan! :S 

• Anonym (hm)

Ja dra lärdom av din nya erfarenhet så att du inte råkar ut för en liknande gubbe igen. Jag tror inte du behöver anstränga dig värst mycket för att få honom ur hjärnan, möjligen sitter sura eftersmaken i ett tag, men du skall se det löser ju sig och du är ju ung. Ja säg det för det finns folk till allt.

• Anonym (Cess)

Vad förfärligt, låter onekligen som han har personliga problem. Jätteledsen att du råkade ut för honom TS, men glad att han inte syltat in dig mer. Låter som en samvetslös person, och de skall du undvika.

Dock måste jag säga "hurra"för hans vänner, otroligt fint och omtänksamt gjort. Hur många vågar konfrontera någon på det viset?

Hoppas att du inte börjar tvivla på dig själv, att tro gott om andra är positivt, även om man så klart alltid skall vaka över sina egna interessen:). Kram

• Anonym (Lurad)
    Anonym (Cess) skrev 2014-08-15 09:46:32 följande:

Vad förfärligt, låter onekligen som han har personliga problem. Jätteledsen att du råkade ut för honom TS, men glad att han inte syltat in dig mer. Låter som en samvetslös person, och de skall du undvika.

Dock måste jag säga "hurra"för hans vänner, otroligt fint och omtänksamt gjort. Hur många vågar konfrontera någon på det viset?

Hoppas att du inte börjar tvivla på dig själv, att tro gott om andra är positivt, även om man så klart alltid skall vaka över sina egna interessen:). Kram

Ja frisk är han nog inte :/
    Ja jag hoppas verkligen att jag inte har oturen att träffa en till av samma sort, men det måste la nästan vara omöjligt!:O

Ja och dom har jag tackat, glad att några kunde stå rakryggade och berätta allt.

Tyvärr så gör jag ju oftast de, känner mig rätt oduglig och inte så bra :/ 
    Jag känner mest just nu att jag aldrig vill träffa någon igen :/ Kram
  • Anonym (Lurad)
    Anonym (hm) skrev 2014-08-15 03:28:08 följande:

Ja dra lärdom av din nya erfarenhet så att du inte råkar ut för en liknande gubbe igen. Jag tror inte du behöver anstränga dig värst mycket för att få honom ur hjärnan, möjligen sitter sura eftersmaken i ett tag, men du skall se det löser ju sig och du är ju ung. Ja säg det för det finns folk till allt.

Nä jag kommer verkligen passa mig noga den dagen jag vågar träffa någon igen :/
    Nä kärleken till honom dog samma stund som jag satt där mittemot honom..
    Ja jag kommer nog ärras för livet och kommer nog många gånger påminnas och äcklas över detta :/
    Ja men för att vara så ung så känns det som att jag sett det mesta nu typ, jag råkar alltid ut för idioter, trodde aldrig det skulle va så grovt men alltid fel killar.
    Som om det är skrivet i stjärnorna att jag aldrig ska få bli lycklig och älskad på riktigt :S
  • VHDK

Har varit med om liknande, Dejtade en mytoman utan att veta om det...Kärleken gör en blind och dum!

Tack o lov gick det bara 6 månader innan jag tröttnade, men innan dess fick ja reda på så mycket som han förnekade och hade så bra förklarningar på¨.....I mitt fall så ville han vara 100 säker på att jag va endast hans, det vill säga status på mig va upptagen, medans hans va onsynlig...( för att inte skada hans image) b.la.Svartsjuk och arg ifall jag inte svarade på hans samtal och sms på studs...medans det kunde ta timmar och dagar innan jag hörde något från honom??!!! När vi va hemma hos hans polare så va det ingen av dem som ville direkt knyta band med mig, och nu förstår jag varför.'

Jag gick till och med på en äcklig ursäkt om varför en tjej sovit över hos honom, ( hans mamma försa sig) Och han berättade att hon gått vilse ( mystiskt nog utanför hans hus ?!) Och det va sent och han ville vara snäll och lätt henne sova över..."i hans säng, och han tog soffan" OFTA!!
    Ja det är nu 2-3 år sedan men han fortsätter att försöka få tag på mig, via mail och fb...fått meddelanden som jag inte svarat på. På hans fb sida är han enbart vän med en massa tjejer.....fick höra för ett tag sedan att han skaffat sig en unge nu oxå....givetvis är han inte med mamman...stackars barn!!

Varningsklockor som jag lärt mig: Han söker efter sjukt mycket bekräftelse, ger enormt mycket kärlek tillbax och påstår att DU är det skönaste, vackraste m.m han någonsin haft! Blir sur när DU inte hör av dig eller svarar honom. Det ska vara på HANS villkor. Han flörtar öppet med alla tjejer han möter, medans DU får knappt säga hej till det motsatta könet.

• Anonym (Lurad)
    VHDK skrev 2014-08-15 11:45:59 följande:

Har varit med om liknande, Dejtade en mytoman utan att veta om det...Kärleken gör en blind och dum!

Tack o lov gick det bara 6 månader innan jag tröttnade, men innan dess fick ja reda på så mycket som han förnekade och hade så bra förklarningar på¨.....I mitt fall så ville han vara 100 säker på att jag va endast hans, det vill säga status på mig va upptagen, medans hans va onsynlig...( för att inte skada hans image) b.la.Svartsjuk och arg ifall jag inte svarade på hans samtal och sms på studs...medans det kunde ta timmar och dagar innan jag hörde något från honom??!!! När vi va hemma hos hans polare så va det ingen av dem som ville direkt knyta band med mig, och nu förstår jag varför.'

Jag gick till och med på en äcklig ursäkt om varför en tjej sovit över hos honom, ( hans mamma försa sig) Och han berättade att hon gått vilse ( mystiskt nog utanför hans hus ?!) Och det va sent och han ville vara snäll och lätt henne sova över..."i hans säng, och han tog soffan" OFTA!!
    Ja det är nu 2-3 år sedan men han fortsätter att försöka få tag på mig, via mail och fb...fått meddelanden som jag inte svarat på. På hans fb sida är han enbart vän med en massa tjejer.....fick höra för ett tag sedan att han skaffat sig en unge nu oxå....givetvis är han inte med mamman...stackars barn!!

Varningsklockor som jag lärt mig: Han söker efter sjukt mycket bekräftelse, ger enormt mycket kärlek tillbax och påstår att DU är det skönaste, vackraste m.m han någonsin haft! Blir sur när DU inte hör av dig eller svarar honom. Det ska vara på HANS villkor. Han flörtar öppet med alla tjejer han möter, medans DU får knappt säga hej till det motsatta könet.

Oj gud det låter väldigt mycket som honom!
    Såfort jag var ute så va de: aha vem va den killen då? Va de nån som raggade på dig? Vem är han, gjorde du nått, skulle du kunna göra så mot mig? blablabla. Blev ett jäkla liv!
    Och ja med smsen, först skickar han ett, sen ett hallå 2 minuter senare och ett nä men skit i de då 5 minuter senare. Men såfort jag gjorde så så fick jag skit.
    Tog ofta mellan 3-5 timmar innan han svarade igen :S
    Ja dom kan konsten att komma på förklaringar fort så man tror dom :S
    Fy jag hoppas han låter mig vara i framtiden!
    Ja mycket tjejer på dennes fb med, mycket lättklädda brudar och silikon tuttar...
    Men dom brydde han ju sig inte dom, han skiter väl i deras bilder, de va ju bara jag som fanns, han skulle ta bort dom för han kom ju inte ens ihåg att han hade kvar dom fortfarande för att han la till dom för så längesen... eller hur...

Jag hoppas denna killen inte kan yngla av sig, för han skulle nog inte bry sig då heller :S

Dom varningsklockorna ska jag lägga på minnet, för det låter precis som honom! :S
Svar på tråden 15 månader av ren lögn