Alexi skrev 2014-08-18 20:55:44 följande:
Jag känner tvärtom att just skor vill jag inte att de ska ärva, inte skor de gått i en hel säsong, det har jag läst och hört att man ska undvika.
Jag tycker bara det känns slöseri att de inte ärver overaller om de fortfarande är fräscha. Och än så länge sätter ju vår treåring på sig det man ger honom så då är det ju fånigt att begränsas av färger.
Man gör så klart som man vill i den frågan. Har man barn som inte bryr sig om färgerna är det en annan sak och så är det en ekonomisk fråga också. Jag har valt att sälja overallerna på bytesmarknad istället om de varit fräscha, så mina barn har fått i de färger de velat ha.
Jag håller med dig gällande skor, men just vinterkängorna har vissa säsonger varit använda väldigt lite. När det är snö och slask används allvädersstövlarna istället, och det har känts bortkastat att bara ha använt ett par 1000-kronors kängor någon månad. Sen beror det på vilka kängor också, Viking har kunnat ärvas, men andra märken har inte funkat.
Men man gör som man vill där också, många säljer ju vinterkängor även på Tradera, men där skulle jag aldrig köpa några för då kan de säkert vara mer slitna.