Inlägg från: Alexi |Visa alla inlägg
  • Alexi

KAX eller FIX overall

Konstiga färger de har. Den oranga och gröna var inte så roliga, älskar orange i allmänhet på barnkläder men den här var inte fin. Och den gröna typ militärgrön, vill verkligen inte ha på barnkläder. Femåringen kommer vilja ha den rosa men då är det ju lite sämre om lillebror så småningom skulle tycka att rosa är en tjejfärg.

• Alexi
    glassen skrev 2014-08-18 20:37:23 följande:
    Overaller, jackor eller liknande har mina barn aldrig ärvt av varandra. Jag tycker det är viktigt att barnen får ha färger de tycker om på sina ytterkläder. Jag har en "pojkig" pojke och "flickig" flicka och de måste det få vara. Däremot funkar det bättre med vinteskor, där kan man ju köpa svarta, men det är ändå inte alltid de håller till två barn.
    Jag känner tvärtom att just skor vill jag inte att de ska ärva, inte skor de gått i en hel säsong, det har jag läst och hört att man ska undvika.

Jag tycker bara det känns slöseri att de inte ärver overaller om de fortfarande är fräscha. Och än så länge sätter ju vår treåring på sig det man ger honom så då är det ju fånigt att begränsas av färger.
Svar på tråden KAX eller FIX overall