Anonym (S) skrev 2025-05-12 22:47:49 följande:
Jag har sett ytterst få "söta" barn, tycker de flesta ser typ likadana ut! En gammal kompis hade en väldigt söt tjej i 3-4-årsåldern, sen bara "hände nåt". Plötsligt hade hon fått underbett, såg ut som hon hade vattenskalle, allt var oproportionerligt på flick-stackaren! Barn-leendet hade blivit ett läskigt grin, hög panna, utstående ögon. Hoppas verkligen det jämnar till sig med tiden!
Kollar man vilka som var "söta" i skolåldern så är de jäkligt nobody idag och man undrar hur fasen man tänkte! 😆
Det finns "söta" vuxna män men jag vet inte om det direkt är nåt att sträva efter? Leonardo i "Titanic"-looken, liksom. Tror tjejer har mer ut av att vara "söta" även som vuxna?
Men nej, jag vet nog ingen som varit påtagligt "söt"/"sett bra ut" som litet barn som fortfarande gör det i vuxen ålder!
En vild gissning är att TS barn kanske såg ungefär som en ganska vanlig bebis helt enkelt (de flesta är faktiskt söta , på sitt sätt iallafall). Men hon tänkte att hon är typ den enda som brukar få höra att hennes bebis är söt. I själva verket tror jag att i princip alla som har en bebis brukar få höra det :) Ja jag har fått höra det om alla mina men det har också mina vänner och släktingar osv fått höra om sina bebisar :)
Som sagt är de flesta bebisar söta men om man inte tyckte att någons bebis var söt skulle man förmodligen ändå säga att den är det.