• Anonym ((Sött barn))

Blir söta barn fula vuxna?

Hej

Jag har ett väldigt sött barn, får mängder av komplimanger för hens utseende och jag måste erkänna att jag älskar uppmärksamheten. Jag och pappan är medelmåttiga. Men jag oroar mig lite för att hens skönhet ska försvinna.

Blir söta barn fula vuxna eller förblir de ofta snygga hela livet?

• Svar på tråden Blir söta barn fula vuxna?
  • Anonym (hwth)

alla barn blir fula mellan 10-15 år.

• Anonym (Rob)
    beccagranen skrev 2014-08-18 14:30:28 följande:

Något jag dock lagt märke till är att de med mindre fina ansikten ofta har jäkligt snygg kropp! Och de naturliga skönheterna (klassiskt vacker ansikte) ofta har mindre fina kroppar. Det är som om man kompenserar sina brister i ansiktet med en snygg kropp och de snygga "behöver" inte kämpa med kroppen, eftersom dom ändå är söta. Det är ju inte ofta man ser en 10a på gatan ^^

Sött ansikte kan aldrig kompensera en mullig/tjock kropp.
  • Mayjel

Om man utgår från svenska och, i synnerhet, amerikanska barnskådespelare (där krav kring utseende är relativt höga) så verkar tesen stämma.

De flesta söta barn jag sett i dessa filmer har haft ett alldagligt utseende som vuxna. 

Kollar man på svenska barnskådespelare, typ i Astrid Lindgrens filmstiseringar så verkar det likadant. 

Varför det ofta blir så vet jag inte men gissar helt enkelt på att barn överlag ofta är mer näpna som små. 

• Anonym (Jaha?)
    Anonym (Rob) skrev 2025-05-08 12:36:55 följande:
    Sött ansikte kan aldrig kompensera en mullig/tjock kropp.

Ett fult ansikte kan inte kompenseras med en modellkropp heller! 
    Doh! 

• Anonym (Rob)
    Anonym (Jaha?) skrev 2025-05-08 19:54:41 följande:

Ett fult ansikte kan inte kompenseras med en modellkropp heller! 
    Doh! 

Tar hellre ett alldagligt ansikte och modellkropp än tvärtom.

• Anonym (Bella)

Det där är nog väldigt olika. Men ärligt talat, får inte nästan alla höra att deras bebisar är söta? Jag har fått höra det om alla mina fyra och när andra man känner lägger upp bild på sina bebisar brukar de flesta skriva att de är söta. Och de flesta bebisar (menar inte när de är helt nyfödda och ser ut typ som aliens) ÄR faktiskt ganska söta. Det är ju liksom meningen. 

Jag vet fula vuxna som har varit jättesöta som bebisar men det finns snygga vuxna som också har varit det .. och snygga vuxna som har sett lite lustiga ut som bebisar .. och fula vuxna som också har gjort det. Så tror inte det riktigt går att förutspå. Och som sagt tycker jag majoriteten av alla bebisar är söta på sitt sätt :) När de har kommit förbi nyföddhetsperioden när de flesta ser ganska lustiga ut. 

Och ja jag såg att det är en gammal tråd och att TS har uppdaterat. Tycker det är lite roligt när föräldrar startar trådar om att de får komplimanger för hur söt deras bebis är för tror som sagt det är nått som alla föräldrar får höra och oftast är det sant :)

• Anonym (S)

Jag har sett ytterst få "söta" barn, tycker de flesta ser typ likadana ut! En gammal kompis hade en väldigt söt tjej i 3-4-årsåldern, sen bara "hände nåt". Plötsligt hade hon fått underbett, såg ut som hon hade vattenskalle, allt var oproportionerligt på flick-stackaren! Barn-leendet hade blivit ett läskigt grin, hög panna, utstående ögon. Hoppas verkligen det jämnar till sig med tiden!
    Kollar man vilka som var "söta" i skolåldern så är de jäkligt nobody idag och man undrar hur fasen man tänkte! 😆 
    Det finns "söta" vuxna män men jag vet inte om det direkt är nåt att sträva efter? Leonardo i "Titanic"-looken, liksom. Tror tjejer har mer ut av att vara "söta" även som vuxna? 
    Men nej, jag vet nog ingen som varit påtagligt "söt"/"sett bra ut" som litet barn som fortfarande gör det i vuxen ålder!

• Anonym (Bella)
    Anonym (S) skrev 2025-05-12 22:47:49 följande:

Jag har sett ytterst få "söta" barn, tycker de flesta ser typ likadana ut! En gammal kompis hade en väldigt söt tjej i 3-4-årsåldern, sen bara "hände nåt". Plötsligt hade hon fått underbett, såg ut som hon hade vattenskalle, allt var oproportionerligt på flick-stackaren! Barn-leendet hade blivit ett läskigt grin, hög panna, utstående ögon. Hoppas verkligen det jämnar till sig med tiden!
    Kollar man vilka som var "söta" i skolåldern så är de jäkligt nobody idag och man undrar hur fasen man tänkte! 😆 
    Det finns "söta" vuxna män men jag vet inte om det direkt är nåt att sträva efter? Leonardo i "Titanic"-looken, liksom. Tror tjejer har mer ut av att vara "söta" även som vuxna? 
    Men nej, jag vet nog ingen som varit påtagligt "söt"/"sett bra ut" som litet barn som fortfarande gör det i vuxen ålder!

En vild gissning är att TS barn kanske såg ungefär som en ganska vanlig bebis helt enkelt (de flesta är faktiskt söta , på sitt sätt iallafall). Men hon tänkte att hon är typ den enda som brukar få höra att hennes bebis är söt. I själva verket tror jag att i princip alla som har en bebis brukar få höra det :) Ja jag har fått höra det om alla mina men det har också mina vänner och släktingar osv fått höra om sina bebisar :) 

Som sagt är de flesta bebisar söta men om man inte tyckte att någons bebis var söt skulle man förmodligen ändå säga att den är det. 
  • Anonym (Jo)
    Anonym (TS för många år sedan) skrev 2025-05-07 18:35:09 följande:

Hej

det var jag som skrev den här tråden nästan 12 år sen. Hittade den nu av en slump. Haha så mycket dumt man oroade sig över som ung. Min son ser fortfarande jättebra ut men nu är det så mycket annat som är viktigt (för mig) hälsa, skola, kompisar, familjen som helhet, hans lycka osv 

Härligt😊
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Rob) skrev 2025-05-08 20:37:25 följande:
    Tar hellre ett alldagligt ansikte och modellkropp än tvärtom.

Och lång, modeller är långa.
  • Anonym (Carl)

100 miljoners frågan Skrikandes

Haha herregud, rädda oss!!! Inte undra på att Sverige går åt helvete. När det är sådant här folk oroar sig för.  Och dom nyare generationerna är mer intresserade av smink och shopping. Än att engagera sig i viktig samhällsfrågor och rättigheter. Ja vad ska man säga lol.   Som man bäddar får man ligga.

Skit i om din unge blir snygg, du borde oroa dig mer för klimatet ditt barn kommer få ärva. Bostadsmarknaden, job marknaden, vården. Im dina barn  kommer få äta insekter. Eftersom jordens resurser börjar sina. Ännu större takt tack vare ju fler människor vi sätter till denna jorden.

Jag kan tänka på typ 100 andra grejor som är viktigare att engagera och oroa sig över. Alltså borde intelligens vara högre uppskattat. Logiskt eller hur?

• Anonym (Jo)
    Anonym (Carl) skrev 2025-05-12 23:22:25 följande:

100 miljoners frågan Skrikandes

Haha herregud, rädda oss!!! Inte undra på att Sverige går åt helvete. När det är sådant här folk oroar sig för.  Och dom nyare generationerna är mer intresserade av smink och shopping. Än att engagera sig i viktig samhällsfrågor och rättigheter. Ja vad ska man säga lol.   Som man bäddar får man ligga.

Skit i om din unge blir snygg, du borde oroa dig mer för klimatet ditt barn kommer få ärva. Bostadsmarknaden, job marknaden, vården. Im dina barn  kommer få äta insekter. Eftersom jordens resurser börjar sina. Ännu större takt tack vare ju fler människor vi sätter till denna jorden.

Jag kan tänka på typ 100 andra grejor som är viktigare att engagera och oroa sig över. Alltså borde intelligens vara högre uppskattat. Logiskt eller hur?

Det föds för få barn sägs det.
  • Anonym (Hahaha)
    Anonym (hmm) skrev 2014-09-19 00:46:44 följande:

Vårt första barn var otroligt söt som bebis och litet barn, såg inte så gullig ut mellan sexårsåldern till 8-9 typ, sedan "vanlig" till 13 och efter det bara vackrare och vackrare. Man blir rent hänförd när man tita på det stora (nästan vuxna) barnet.

Vårt andra barn var inte ett dugg söt som nyfödd men bara efter någon månad så kom sötheten fram och den har hållit i sig ända till nu (högstadiet) skillnaden är bara att söt nu förvandlats till snygg.

Vårt tredje barn var inte söt som bebis men från två årsålder har det bara blivit bättre och bättre och nu är det en riktigt snygg person. :)

Kan tillägga att det är samma pappa och mamma till våra barn och vi är tillfreds med livet.

Hahaha texten slutar med ett budskap om att hela familjen är både snygg och lycklig. Absolut inget skryt där inte "skratt"
  • Anonym (H)

Min son var inte särskilt söt som liten. (Jag kan se detta rent objektivt, faktiskt.) Han var väldigt överviktig och inte klassiskt vackra drag. Är nu som tonåring dock snygg! De extra kilona rann av sent, han har fått skarpa manliga drag och stuckit iväg på längden. Flera i omgivningen har reagerat på "förvandlingen". För min del var det likadant. Inte särskilt söt som barn. Hade min topp som 30-åring. Då var jag snygg. 

Min dotter som är förskoleåldern är dock söt som socker. Många som säger det till mig och jag ser ju att hon ser ut som en docka. Hoppas att det håller i sig haha! Men älskar mina barn oavsett utseende så klart.

• burleskburkläsk

Uppväxt, hälsa, skratt och glädje, inte mycket stress, en positiv livssyn, rätt umgänge/partner, en känsla av frihet, avstånd från missbruk, god sömn, aktivt liv, bra kost/vätske-vanor, föräldrar som bryr sig och som är lätta att ha att göra med...

Pass di...jau har kråsor i labbarna! :P
Svar på tråden Blir söta barn fula vuxna?