4-åringens första barnkalas. Hur?
Jag har lite frågor om kalas :)
Min son fyller 4 år nästa månad och han har pratat om kalas sen i mars :)
Vi har aldrig haft riktigt barnkalas. Förra året när han fyllde tre så bjöd vi hem vänner och vänner med barn, de han lekte med på fritiden då. Då blev det mer vuxenkalas och barnen lekte och fick godispåsar.
Vi har nyligen flyttat hit och jag känner inte föräldrarna på sonens förskola och min son har aldrig varit på barnkalas förut. Jag tänkte först att vi kanske skulle vänta ett år till och göra som förra året och bjuda hem vänner till familjen men min son vill jättegärna ha ett kalas.
Han vill bjuda 4 kompisar från förskolan och 2 andra kompisar som inte går på hans förskola. (barnen är mellan 4-5 år)
Han vill ha ett blixten mcqueen kalas men att tomten ska komma och ge alla barn en present! (haha) Han har också pratat om att han vill ha en julgran! :)
Problemet är att vi nu bara bor i en 2:a på 60 kvm. Och jag vet inte hur man brukar göra.
-Brukar föräldrarna vara med? Bjuder man in föräldrarna också om man vill att föräldrarna är med eller är det självklart att de följer med?
Om föräldrarna ska vara med så blir det väldigt trångt är :)
-Hur länge brukar kalaset vara? 2 timmar. Är det lagom?
-Vilken tid brukar kalaset vara? Bjuder man på lunch? Då kanske 11:00 är bra? Om man bara bjuder på tårta och godsaker så kanske 13:00 är en bra tid? Hur brukar man göra? Bjuder man alltid på lunch (korv, hamburgare, tacos eller liknande) eller går det lika bra att bara bjuda på tårta och kakor?
Egentligen hade det varit perfekt att vara utomhus men i mitten av september så kan man ju inte riktigt lita på vädret.
haha, känner mig helt novis på det här. Hur brukar man göra? Andra tips och idéer?
Tack :)