Panda79 skrev 2014-08-19 20:47:36 följande:
Ja man måste fundera på det här med boendet...har en 3: a på 86 kvm,fungerar några år sedangår det ju inte.Kan man inte bo i en 4: a med 3 barn?Så kan två av dem dela rum? Är det någon som har det så? Kan de dela rum föralltid eller är det dumt? bil har vi,reser inte mycket och jag skulle orka med att stötta 3 barn under uppväxten.Har mormor som kan avlasta lite.Har man tid till alla tänker jag med på.?Det gäller väl att planera ännu mer än vad man gör nu:) hehe.
Det där med tid kan säkert gå i vågor. Jag kan känna att jag nog har haft och har mer tid med mina barn just för att de är tre....i alla fall hittills. Visst är de flera som aska dela på min uppmärksamhet, men å andra sidan så var de första barnen hemma väldigt länge tillsammans för att de var hemma på varandras dagar så att säga. Har trots det mycket dagar kvar för mellansonen och en del på äldsta. Det gör att vi kan vara hemma länge med yngsta. han är 14 månader ganska exakt och har ännu inte tagit ut en dag av hans dagar. Blir nog inte förrän han är sådär 1,5 år skulle jag tro. det gör ju att mina "stora" får mycket hemmatid. Inget fritids för äldsta och 15-timmars förskola och nästa år enbart förskoleklass för mellan.
Men visst blir det kärvare med tid när vi båda föräldrar kommer att jobba, men samtidigt kommer de ju att vara äldre....och även ha varandra. De ger ju varandra mycket uppmärksamhet också så inte alltid mamma eller pappa just behövs. Idag satt mina två äldsta och hjälpte varandra att skriva. Äldsta kan rätt bra, mellan är precis i startgroparna. Jättekul att lyssna på samtalet dem emellan. Kan nog bli rätt trivsam läxläsning vid köksbordet framåt åren med alla tre

.