Bjuda eller inte bjuda på kalaset?
Vi tänkte bjuda alla 3, 4 och 5 åringar på min dotters dagis när hon ska ha kalas. (det blir 11 barn) Ett litet dilemma har dock dykt upp. Det har börjat en flicka på min dotters avdelning som är tre år och henne tänkte vi naturligtvis bjuda även om hon precis börjat. Hon har en storasyster som går på avdelningen bredvid och storasystern är 5 år (hon har precis börjat på den avdelningen). Min dotter är 5 år, men hon har inte lekt med storasyster, men kanske kan hon komma att göra det framöver.
Skulle ni bjuda storasystern också eller skulle ni bara bjuda 3 åringen som går på samma avdelning?
Min dotter leker ibland med andra barn från de andra avdelningarna när hon är ute på gården. Tror inte att hon leker med dem när de är inne. Hennes bästisarna är tre stycken på hennes egen avdelning.
Någonstans måste man dra gränsen. Men jag tycker det är svårt i detta fallet. Hur skulle ni ha gjort? Ska man skriva en inbjudan till 3 åringen och däri skriva att storasyster också är välkommen ifall hon också vill komma? Dvs en indirekt inbjudan till storasystern.