• Honungsblomman

Melissa eller Cassandra?

Med anledning av en rad andra trådar som jag kommit över och slukat här under kvällen, så undrar jag vilket av dessa namn ni anser vara FINAST.

Melissa eller Cassandra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-24 09:40
    Pojknamn: www.familjeliv.se/forum/thread/73857799-melissa-eller-cassandra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-24 09:41
    Fel länk.
    Här är pojknamnen: www.familjeliv.se/forum/thread/73857782-kevin-eller-liam

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Melissa eller Cassandra?
  • Natulcien
    Honungsblomman skrev 2014-08-24 11:45:17 följande:
    Fast jag känner till hela sju personer som heter Felix, och för mig är det ett lika märkligt namn. ;)
    Apropå produktnamn, menar du...? Flört
  • Honungsblomman
    Natulcien skrev 2014-08-24 11:47:13 följande:
    Apropå produktnamn, menar du...? Flört
    Precis.
  • Abbe83

Inga namn i min smak men gillar Melissa bäst. Cassandra känner jag en tjej på 13 år som heter, hon kallas för Cassie. 

• Alexi

Det där är ju namn som kräver ett engelskt efternamn och en anglosaxisk bakgrund, annars låter de ju helt fel.

• SatanLendMeADollar

Cassandra! Dom är oftast förbannat sexiga.

• Honungsblomman

"Sexiga stripp-namn", jahapp, där ser man. Jag är totalt oinsatt i den "världen" så jag kan faktiskt varken säga bu eller bä.
    Däremot gick jag i samma skola som en Cassandra, kring 90-talet. Hon kallades också för Cassie, var en bitch och så lååååååångt ifrån sexig man bara kan komma. Däremot så hade hon en jäkligt snygg brorsa som hette Alexander. Han skulle lätt kunna bli manlig strippa!

• Honungsblomman
    spöke skrev 2014-08-25 21:11:27 följande:

Tycker bäst om Melissa. Låter som citronmeliss.

Ja, det var fint. :)
  • fluu
    Honungsblomman skrev 2014-08-25 20:07:18 följande:
     Cassandra, kring 90-talet. Hon kallades också för Cassie, var en bitch
    Den erfarenheten har jag också. Likadant som alla(nåja, många i alla fall) Emmor och Robins vara elaka. De stämplarna sitter lätt kvar.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Honungsblomman
    fluu skrev 2014-08-26 12:00:59 följande:
    Den erfarenheten har jag också. Likadant som alla(nåja, många i alla fall) Emmor och Robins vara elaka. De stämplarna sitter lätt kvar.
    Jag har bra erfarenheter av Emma och Robin.
    Framförallt Robin (umgicks med tre Robin under min uppväxt. De var busiga och bråkiga, ja, men ack så snälla och lojala).
  • fluu
    Honungsblomman skrev 2014-08-26 12:36:20 följande:
    Jag har bra erfarenheter av Emma och Robin.
    Framförallt Robin (umgicks med tre Robin under min uppväxt. De var busiga och bråkiga, ja, men ack så snälla och lojala).
    Det är ju såklart olika namn för alla, men jag tror ändå att sådant sätter sig. Kände man en riktigt elak Anna så kan namnet var hur fint som helst, men ändå sitter bilden av den elaka kvar.
  • Honungsblomman
    fluu skrev 2014-08-26 12:43:47 följande:
    Det är ju såklart olika namn för alla, men jag tror ändå att sådant sätter sig. Kände man en riktigt elak Anna så kan namnet var hur fint som helst, men ändå sitter bilden av den elaka kvar.
    Ja, så är det.

Fast jag skulle inte kunna ge mitt barn ett namn som någon jag kände under uppväxten, bar. Det funkar inte för mig.
    Som andranamn, ja. Men inte som förnamn.

Jag skulle få det RUGGIGT svårt med namn om jag jobbade inom barnomsorgen.
  • fluu
    Honungsblomman skrev 2014-08-26 12:45:58 följande:
    Ja, så är det.

Fast jag skulle inte kunna ge mitt barn ett namn som någon jag kände under uppväxten, bar. Det funkar inte för mig.
    Som andranamn, ja. Men inte som förnamn.

Jag skulle få det RUGGIGT svårt med namn om jag jobbade inom barnomsorgen. smile2.gif
    För mig är det mest elaka eller jobbiga människors namn jag absolut inte kan ge till mitt barn, men också namn jag har starka associationer till. Vilket blir lite jobbigt då jag jobbar med barn och är väldigt nära med många av dem. Lyckligtvis har det än så länge inte krockat med min namnsmak, men man vet ju aldrig ;)
Svar på tråden Melissa eller Cassandra?