• glader

    Ställningar när man är höggravid?

    Jag är i vecka 29 och nu börjar sex bli klurigt. Sambon vill bara ta mig bakifrån men problemet är att jag inte kan komma på det viset. Absolut bäst för mig är missionären, jag ovanpå funkar också men även det sistnämnda börjar bli svårt...


    Nån med bra tips på ställningar som är sköna för båda när kvinnan är höggravid??

  • Svar på tråden Ställningar när man är höggravid?
  • 4loveandlemons

    Sked? Doggy? Att du ligger på sidan och han typ står på knä (kan variera vart du har ditt ben)? Använda händer/hjälpmedel samtidigt så att du också kommer?

  • krillesthlm
    Vinter ide skrev 2014-08-26 17:48:44 följande:

    Doggy style


    hur är det med läsförståelsen?  TS..HADDE JU SVÅRT ATT KOMMA DÅFörvånad
  • blåttmoln

    Vi har kört sidan mest efter vecka 34 :P eftersom det har blivit svårt då magen har varit i vägen efter det.

    Nu i slutet när sex inte varit så skönt har vi gjort så att vi legat o smekt o hånglat så att jag får komma innan vi kört på :) Då är det även mycket lättare att komma igen oavsett ställning för mig :)

  • fyrabarnsmor4

    Jaa. inte så lätt för mig hellre...
    Men vi kör det stående  OM vi är i duschen.
    Är vi på sängen så blir det sked.

    Halvrolig men "snart snart" kan jag återta "alla" ställningar som jag kunde förut.
    Just nu trivs bebisen för bra i magen så "signaler" på att förlossningen är på G finns inte....

  • Ellieott

    Fungerar inte missionären? Om det är din bästa ställning så kanske ni kan hitta nån lösning? En kudde under rumpan kanske hjälper? Vi hade sex i missionären (mfl) hela graviditeten, fungerade bra.

Svar på tråden Ställningar när man är höggravid?