• Anonym (arg)

VADÅ ÄR DET FÖR FEL PÅ MAMMAN?

Jag är så sjukt irriterad på min sambos ex, mamman till hans barn.

Ända sen första dagen vi började dejta (är 5 år sen nu) har hon terroriserat oss. Skickar sms om att hon saknar honom och att hon har "olydiga" tankar om honom TROTS att hon har ett eget jävla förhållande. Vad är det hon vill? Och varför är hon en sån idiot?

• Svar på tråden VADÅ ÄR DET FÖR FEL PÅ MAMMAN?
  • Hallonbåt02
    ventilera mera skrev 2014-08-30 20:51:53 följande:

Vad hon vill? Det finns väl ett par olika anledningar... endera vill hon ha tillbaka honom, eller så vill hon jävlas med er... eller så är hon så självcentrerad att hon INTE vill ha tillbaka honom, men ändå hålla honom varm så att säga. 

Finns ju en enkel lösning som jag ser det. Han säger åt henne att lägga av. Och gör hon inte det så erbjuder han sig att mycket omsorgsfullt skicka vidare hennes sms till hennes respektive eftersom hon ju UPPENBART tagit fel på nummer och skickat dem till fel person. Flört

• JosefinGranqvist89
    Anonym (arg) skrev 2014-08-30 23:34:06 följande:
    Visst är det irriterande? !

Tyvärr så kan jag inte begära att smsandet ska sluta då dom har barn tillsammans. Ska dock säga att jag inte uppskattar att hon kontaktar honom när det inte har med barnet och göra.

Ja min sambo är nog för snäll och har alltid vart det med denna människa.
    Nej självklart ska han inte sluta ha kontakt eftersom dom har barn ihop men han skulle ju kunna svara att han inte är intresserad av sms när det inte gäller barnen och helt enkelt tala om hur det ligger till!

Kan ju även tillägga att min sambo hade talat om för sitt ex innan hon ställde "ultimatumet" att han är med mig och att han inte va intresserad av henne. Men det hjälpte tyvärr inte.

Så slutar inte smsen komma får du helt enkelt tänka att bruden har en skruv lös!

Så länge din sambo är med dig och är trogen så är det ju bara ett störningsmoment som du inte får låta gå ut över ert förhållande
  • Anonym (Linda)
    Anonym (arg) skrev 2014-08-30 23:30:39 följande:
    Om vi skulle gå skilda vägar någon gång så kommer det icke att vara pga denna kvinna. Så stor del av mitt liv är det inte att jag funderar på att lämna karlen för dennes ex. Bara för att det kanske blev så för dig behöver det inte bli så för andra? Undrar mest vad hon vill...
    Jag har aldrig upplevt det och skulle aldrig välja en man med barn sedan tidigare. Lite vett i skallen har jag.
  • Gung Ho

Enkelt! Be din kille vidarebefordra ngr av hennes sms till hennes nya kille.

• vampyria2
    Anonym (arg) skrev 2014-08-30 23:35:45 följande:
    Har inte tagit upp det med honom ännu, att jag tycker det är jobbigt. Men han verkar då inte uppskatta henne.
    Ärligt talat om hon håller på fortfarande så lär han uppmuntra det hela på ett eller annat sätt, annars borde honha fattat vinken för länge sedan.
    Din sambo måste sätta ner foten helt enkelt och säga åt henne att lägga av.
  • Anonym (gammal kärlek osv...)

Ingen vet väl heller vilken typ av sms han skickar till henne? Kan ju vara nåt liknande. Många män är inte alls så ointresserade av sina ex som de kanske får sina nuvarande att tro.

• Anonym (no kidding!)
    Anonym (gammal kärlek osv...) skrev 2014-08-31 20:08:54 följande:

Ingen vet väl heller vilken typ av sms han skickar till henne? Kan ju vara nåt liknande. Många män är inte alls så ointresserade av sina ex som de kanske får sina nuvarande att tro.

Nä...min förra kille ville t.o.m ha mig tillbaka fast jag var otrogen. Skäms

Kan säga att det blev inget av med det, har jag väl lämnat en relation så har jag.
  • Anonym
    ventilera mera skrev 2014-08-30 20:51:53 följande:

Vad hon vill? Det finns väl ett par olika anledningar... endera vill hon ha tillbaka honom, eller så vill hon jävlas med er... eller så är hon så självcentrerad att hon INTE vill ha tillbaka honom, men ändå hålla honom varm så att säga. 

Finns ju en enkel lösning som jag ser det. Han säger åt henne att lägga av. Och gör hon inte det så erbjuder han sig att mycket omsorgsfullt skicka vidare hennes sms till hennes respektive eftersom hon ju UPPENBART tagit fel på nummer och skickat dem till fel person. 

Klockrent!
    Anonym skrev 2014-09-01 16:05:57 följande:
    Klockrent!
    Men tänk om det skulle vara så att även hon har liknande sms från honom? Han kanske inte är så oskyldig heller. Finns säkert en anledning till att han inte satt ner foten.
  • Ess
    Anonym (gammal kärlek osv...) skrev 2014-09-01 20:19:54 följande:
    Men tänk om det skulle vara så att även hon har liknande sms från honom? Han kanske inte är så oskyldig heller. Finns säkert en anledning till att han inte satt ner foten.
    Den anledningen kan lika bra va att om han sätter ner foten så trampar han henne på tårna. Sen kommer barnen att få lida för det.
    Ess skrev 2014-09-01 21:22:10 följande:
    Den anledningen kan lika bra va att om han sätter ner foten så trampar han henne på tårna. Sen kommer barnen att få lida för det.
    Visst kan det vara så.  Men det kan också vara att han inte själv har riktigt rent mjöl i påsen. Det vet vi inte. Vi kan bara spekulera. Om jag var ts så skulle jag nog ändå sätta lite press på mannen för att se om han vågar/vill sätta exet på plats. Jag har själv både sms och mail från mitt ex sen 10 år, där han ger diverse kärleksförklaringar, som hans sambo inte har en aning om.
  • smulpaj01
    Anonym (gammal kärlek osv...) skrev 2014-09-01 22:21:32 följande:

Visst kan det vara så.  Men det kan också vara att han inte själv har riktigt rent mjöl i påsen. Det vet vi inte. Vi kan bara spekulera. Om jag var ts så skulle jag nog ändå sätta lite press på mannen för att se om han vågar/vill sätta exet på plats. Jag har själv både sms och mail från mitt ex sen 10 år, där han ger diverse kärleksförklaringar, som hans sambo inte har en aning om.

Samma här. Från flera av mina ex. Han gör garanterat samma till henne. Det vill han inte du ska veta och därav sätter han inte ner foten!
  • Anonym (arg)
    smulpaj01 skrev 2014-09-07 15:27:07 följande:

Samma här. Från flera av mina ex. Han gör garanterat samma till henne. Det vill han inte du ska veta och därav sätter han inte ner foten!

Pfft
  • Anonym (Jag med.)
    Anonym (arg) skrev 2014-09-07 18:19:56 följande:

Pfft

Jag har också den erfarenheten som smulpaj. Ett ex har barn och sambo idag, han skickar fortfarande snusk till mig när han känner sig ensam eller full... Jag har alltid ignorerat men ibland så ser han mig på stan eller träffar mig genom gemensamma bekanta och det räcker som uppmuntran.

En dag så bestämde jag mig för att ringa och prata med honom och förklara att jag är lyckligt gift och inte uppskattar dessa sms. När jag ringde så svarade hans tjej, hon skällde genast ut mig och anklagade mig för att jaga hennes stackars kille. Tydligen så hade han dragit en historia om att jag inte kunde släppa honom och jagade honom *suck* Detta som förklaring när hon undrade varför han hade mitt mobilnummer sparat. ( jag har bytt nummer flera gånger sen vi var tillsammans men han har hittat mitt nya nummer)

Han fortsätter att smsa nån gång i månaden .. Uppenbarligen är jag den rätta för honom och den nya tjejen är bara där för bekvämlighet. Jag spyr lite i munnen när jag tänker på honom.. Och den stackars naiva tjejen som tror att han är oskyldig, hon blundar verkligen.
  • Anonym (suck)

Ja suck, jag tillhör också skaran ex-kvinnor som får drösvis med heta sms av tidigare män som nu är i nya förhållanden. Idag t.ex. har jag fått fem sms av en man jag dejtade för några år sedan och som nu bor tillsammans med sin fästmö som flyttat hit för hans skull. De har varit förlovade snart två år. (Jag är singel)Så tyvärr TS ställer jag mig till skaran här som räknar med att mannen håller igång den där kontakten och inte alls är något oskyldigt offer i det hela.

• Anonym (Olle)

Finns väl gott om exempel på ex som är mer eller mindre galna oavsett om de har nytt förhållande eller inte.

Jag och mitt ex har barn tillsammans, och därför har vi ju alltid haft kontakt. Otaliga är de gånger han ringt till mig under sena kvällar genom årens lopp, när sambon jobbat nätter. Då har det inte varit barnen han önskat prata om, utan "gamla minnen", med allt vad det innebär. Vad han säger till henne om mig har jag ingen aning om. Kanske att jag är knäpp, att jag var en riktig häxa, och att han först nu vet vad riktig kärlek är. Hmm... Alla karlar går inte att lita på. Inte alla kvinnor heller.

• Anonym (n)
    Anonym (gammal kärlek osv...) skrev 2014-09-07 19:16:45 följande:

Jag och mitt ex har barn tillsammans, och därför har vi ju alltid haft kontakt. Otaliga är de gånger han ringt till mig under sena kvällar genom årens lopp, när sambon jobbat nätter. Då har det inte varit barnen han önskat prata om, utan "gamla minnen", med allt vad det innebär. Vad han säger till henne om mig har jag ingen aning om. Kanske att jag är knäpp, att jag var en riktig häxa, och att han först nu vet vad riktig kärlek är. Hmm... Alla karlar går inte att lita på. Inte alla kvinnor heller.

ja vad är det där egentligen? Mitt ex gjorde också så första tiden efter skilsmässan. Kunde chatta och säga att han blev nostalgisk, "kommer du ihåg den där gången" osv. Då hade han träffat ny men jag var singel. Jag sa ifrån lite grann "tror du din tjej skulle uppskatta om hon läste den här konversationen?" Då kunde det vara lugn ett tag. När jag så småningom också mötte en ny sade jag ifrån ännu tydligare och då tog det helstopp. Jag tror han skulle vilja kunna fortsätta prata så som vi gjorde när vi var gifta men jag anser inte det är ok när vi båda har nya förhålllanden 
Svar på tråden VADÅ ÄR DET FÖR FEL PÅ MAMMAN?