• frusavarino

    väntar första barnet apr-maj 15

    Hej. Har precis fått positivt svar på testet och skulle vilja prata loss med likasinnade. Det är så tidigt än och vill inte berätta att jag är gravid för mamma och bästa vännerna. Men får jag ingen att tjata med kommer jag nog driva mannen till vansinne :)

    Så är det några fler som plussat nyligen?

  • Svar på tråden väntar första barnet apr-maj 15
  • love
    frusavarino skrev 2014-09-04 08:18:20 följande:

    Hej. Har precis fått positivt svar på testet och skulle vilja prata loss med likasinnade. Det är så tidigt än och vill inte berätta att jag är gravid för mamma och bästa vännerna. Men får jag ingen att tjata med kommer jag nog driva mannen till vansinne :)

    Så är det några fler som plussat nyligen?


    Hej.

    grattis till plusset, vilken härlig start på dagen. :)

    Jag plussade själv relativt nyligen, trodde jag var i v. 8+ när jag gjorde vul i slutet på augusti, visade sig att min äl varit senare än jag trodde så är idag i v. 7 och ska på nytt vul på måndag för att se så att allt ser bra ut. :)

    Vet du hur långt gången du är? :)
  • frusavarino

    Jag gick in i vecka 7 igår. Plussade i söndags :) Känner mig som en så stor nybörjare och har inte fått koll på alla förkortningar. Så vad står Vuk för?

    Och grattis :)

  • love
    frusavarino skrev 2014-09-04 10:07:25 följande:

    Jag gick in i vecka 7 igår. Plussade i söndags :) Känner mig som en så stor nybörjare och har inte fått koll på alla förkortningar. Så vad står Vuk för?

    Och grattis :)


    okej. har du fått någon tid för inskrivning på mvc än? :) vul står för vaginalt ultraljud, det gör man oftast innan v. 10 har jag för mig då det kan vara svårt med vanligt ul när man inte är jättelångt gången. :)

    Tack så mycket! :)
  • frusavarino

    Ja jag har inskrivning 19e och första ul 16/10. Ser verkligen fram emot det :)

    Är du inskriven redan? Är det din första?

  • love
    frusavarino skrev 2014-09-04 10:20:08 följande:

    Ja jag har inskrivning 19e och första ul 16/10. Ser verkligen fram emot det :)

    Är du inskriven redan? Är det din första?


    okej, förstår det. obeskrivlig känsla att se lilla hjärtat ticka, magiskt. :)

    Nej, ska skrivas in på måndag då jag går in i v 8 på lördag, har även vul innan inskrivning för att se så att allt ser bra ut med den lilla. lååånga dagar nu innan måndag. :p

    ja det är min första, så allt är väldigt nytt för mig också. :)
  • Ca_rr_o87

    Hej! Jag plussade för några veckor sen går in i v 9(8+0) i morgon. Första barnet. Har bf 16/4-15. Har varit på första samtalet med bm, ska tillbaka för inskrivningssamtal den 24/9. Har även bokat en tid hos en privat gyn som ska göra vul på måndag. Har fått alla möjliga symptom redan som ont i hårbotten, mår illa små stunder flera gånger om dagen, har redan gått upp i vikt, fått mage, foglossning, och jag vakna upp med halsbränna idag. Några av dessa symptom är ganska tidiga med tanke på vilken vecka jag är i. Har funderat på att antingen så kan jag vara längre gången än vad jag tror, eller så kan det vara två st, eller så är det då att vissa får symptom tidigare än andra :) återstår o se. Som sagt långa dagar till måndag!!

  • frusavarino
    love skrev 2014-09-04 10:29:03 följande:
    okej, förstår det. obeskrivlig känsla att se lilla hjärtat ticka, magiskt. :)

    Nej, ska skrivas in på måndag då jag går in i v 8 på lördag, har även vul innan inskrivning för att se så att allt ser bra ut med den lilla. lååånga dagar nu innan måndag. :p

    ja det är min första, så allt är väldigt nytt för mig också. :)
    Det kan jag tänka mig :) Det är så härlig känsla att vara gravid, men också så jobbigt att behöva vänta på utvecklingen :P Jag vill liksom berätta för hela världen redan nu :)

    Hur mår du så här långt?
  • frusavarino
    Ca_rr_o87 skrev 2014-09-04 11:36:14 följande:

    Hej! Jag plussade för några veckor sen går in i v 9(8+0) i morgon. Första barnet. Har bf 16/4-15. Har varit på första samtalet med bm, ska tillbaka för inskrivningssamtal den 24/9. Har även bokat en tid hos en privat gyn som ska göra vul på måndag. Har fått alla möjliga symptom redan som ont i hårbotten, mår illa små stunder flera gånger om dagen, har redan gått upp i vikt, fått mage, foglossning, och jag vakna upp med halsbränna idag. Några av dessa symptom är ganska tidiga med tanke på vilken vecka jag är i. Har funderat på att antingen så kan jag vara längre gången än vad jag tror, eller så kan det vara två st, eller så är det då att vissa får symptom tidigare än andra :) återstår o se. Som sagt långa dagar till måndag!!


    Grattis :)

    Jag har också en del symtom redan, mår illa titt som tätt, kissar ofta och har som mensvärk. Känner mig också väldigt trött och blir snabbare andfådd om jag är ute och cyklar.

    Gör man vul av någon speciell anledning?
  • Ca_rr_o87
    frusavarino skrev 2014-09-04 17:38:34 följande:
    Grattis :)

    Jag har också en del symtom redan, mår illa titt som tätt, kissar ofta och har som mensvärk. Känner mig också väldigt trött och blir snabbare andfådd om jag är ute och cyklar.

    Gör man vul av någon speciell anledning?
    Vi gör vul bara för vi vill se hjärtat :)
  • frusavarino

    Jag känner mig lite nervös för att nått ska hända, så jag väntar tills jag är lite mer i safe zone. Än så länge känns det lite overkligt.

  • frusavarino

    Idag har jag inte fått en jätte bra start på dagen, mitt illamående har börjat bli värre det senaste dagarna och idag har jag varit tvungen att sjukanmäla mig från jobbet. Känns lite svårt att dölja mitt tillstånd om jag inte kan äta vår pedagogiska måltid på jobbet.

    Har ni några tips på hur ni hanterat illamåendet? Jag har funderat på om jag ska testa postafen, någon som har erfarenheter?

  • Ca_rr_o87
    frusavarino skrev 2014-09-08 11:08:37 följande:

    Idag har jag inte fått en jätte bra start på dagen, mitt illamående har börjat bli värre det senaste dagarna och idag har jag varit tvungen att sjukanmäla mig från jobbet. Känns lite svårt att dölja mitt tillstånd om jag inte kan äta vår pedagogiska måltid på jobbet.

    Har ni några tips på hur ni hanterat illamåendet? Jag har funderat på om jag ska testa postafen, någon som har erfarenheter?


    Mitt illamående har blivit värre oxå, var tvungen att sjukskriva mig från jobbet idag med. Jag har hört att man kan äta typ torra kex eller skorpor. Fast man är ju inte speciellt sugen på sånt när man mår illa. Är det någon mer som mår illa när ni äter riktig mat? Jag kan typ bara äta fil, yoghurt eller macka.

    Om bara några timmar ska vi titta på bebisen för första gången :) spännande och nervöst :)
  • frusavarino
    Ca_rr_o87 skrev 2014-09-08 12:26:29 följande:
    Mitt illamående har blivit värre oxå, var tvungen att sjukskriva mig från jobbet idag med. Jag har hört att man kan äta typ torra kex eller skorpor. Fast man är ju inte speciellt sugen på sånt när man mår illa. Är det någon mer som mår illa när ni äter riktig mat? Jag kan typ bara äta fil, yoghurt eller macka.

    Om bara några timmar ska vi titta på bebisen för första gången :) spännande och nervöst :)
    Sallad och äpplen är det som funkar bäst för mig Tungan ute Men ja jag har också hört det och att man ska småäta. Min man kom hem och sa att han hört att pastasallad kan vara bra.

    Hur var det att se er lilla?
  • Ca_rr_o87
    frusavarino skrev 2014-09-08 18:13:27 följande:
    Sallad och äpplen är det som funkar bäst för mig Tungan ute Men ja jag har också hört det och att man ska småäta. Min man kom hem och sa att han hört att pastasallad kan vara bra.

    Hur var det att se er lilla?
    Okej! Då ska jag prova det, tack för tipset!

    Det var hur grymt som helst ???? hjärtat tickar på jätte fint och var bara en dag skillnad emot va jag hade räknat ut. Efter idag så känns det mer verkligt. Så fort man tittar på bilden( vilket man inte kan sluta göra) så fattar man att "den" finns i min mage :) så grym upplevelse. Längtar redan tills nästa gång :) sen blev jag faktiskt lite chockad över att dom inte gjorde vul utan ett vanligt på magen och det syntes hur tydligt som helst i v 9 ????

    Grym dag!!
  • frusavarino
    Ca_rr_o87 skrev 2014-09-08 20:52:52 följande:
    Okej! Då ska jag prova det, tack för tipset!

    Det var hur grymt som helst ???? hjärtat tickar på jätte fint och var bara en dag skillnad emot va jag hade räknat ut. Efter idag så känns det mer verkligt. Så fort man tittar på bilden( vilket man inte kan sluta göra) så fattar man att "den" finns i min mage :) så grym upplevelse. Längtar redan tills nästa gång :) sen blev jag faktiskt lite chockad över att dom inte gjorde vul utan ett vanligt på magen och det syntes hur tydligt som helst i v 9 ????

    Grym dag!!
    Vad häftigt!! Kan inte ens tänka mig in i hur det känns. Men jag förstår känlsan av verklighet, det är precis vad jag förväntar mig av ul. För än så länge är det så distance.

    Vi ska påbörja verklighetsprocessen nu genom att berätta för min mans föräldrar imorgon kväll när vi ses och sen för mina föräldrar om 1 ½ vecka typ. Vi har inte våra  föräldrar så nära så det krävs mer planering för oss när vi vill släppa så här stora nyheter.

    Har ni berättat för någon än?
  • Ca_rr_o87

    Va roligt! Ja, vi har typ berättat för alla :) kunde inte hålla oss. Det är oxå hur grymt som helst att göra :)

  • frusavarino
    Ca_rr_o87 skrev 2014-09-09 09:23:41 följande:

    Va roligt! Ja, vi har typ berättat för alla :) kunde inte hålla oss. Det är oxå hur grymt som helst att göra :)


    Fantastisk!

    Så himla skönt att ha någon att skriva med så här, känner mig väldigt ensam än så länge!
  • Ca_rr_o87
    frusavarino skrev 2014-09-09 15:07:02 följande:
    Fantastisk!

    Så himla skönt att ha någon att skriva med så här, känner mig väldigt ensam än så länge!
    Ja, det är jätte skönt ;) vart bor du?
  • jessan9107

    Hoppar in i tråden!

    Fick veta i fredags att vi väntar ett till litet underverk! Kan säga att även att det är för andra gången så vill jag bara sjunga ut för hela världen att vi väntar en till! Hatar att gå och vänta -.- .. Vi ska till bm och ha vårt första samtal på torsdag. Och längtar sååååå till UL ! Är i v 6 ( 5+2 ) så enligt mina beräkningar så kommer vår lilla/lille i mitten av maj -början juni eller nått sånt :)

    Så kul att läsa om era upplevelser då jag känner igen mig i nästan allt! Lika spännande nu som förra gången dock har magen redan vuxit ganska rejält så vet inte riktigt hur vi ska dölja det här, min mamma vet men ingen annan i min släkt däremot två kompisar har jag berättat för och min tränare på gymmet ( är med i itrim) så går liksom inte att undvika att berätta ! .. Men ingen på min sambos sida vet något.. Och vi vill vänta eller"måste" vänta med att

    Berätta tills hans bror har fått sin bebis i slutet av okt vilket känns som en evighet!!!!

    Tur det finns utomstående man kan skriva av sig på! :) <3

Svar på tråden väntar första barnet apr-maj 15