• Anonym (soffan)

Gravid efter missfall?

Hej! 
    Vi fick missfall i v.6+1 och vi vill försöka igen. När jag var på gynmottagningen sa de att eftersom allt är ute och ingen skrapning behövdes göra avgör jag själv när jag är redo :) Jag har testat med clearblue ältester för att se så allt kommer igång och fick utslag på den igår (torsdag). Vi myste till det igår och jag undrar nu om någon annan suttit i samma situation? Hur gick det för er? blev det en bebis? 

Kram!

• Svar på tråden Gravid efter missfall?
  • Daisydelight

Hej!

Jag hade mf för ca:4 och en halv vecka sen,blödde i tolv dagar tror jag hade äl i slutet på augusti då jag hade äl flytningar men har ännu ej fått mens och inget plus heller:(.funderar på om det kanske var för tidigt att testa har en notmal cykel på 28 dagar men nu har det gått 30.

• Anonym (soffan)

Jag kunde inte hålla mig så jag testade idag ändå! Dumma mig!! Givetvis var det negativt. Men det är ju tidigt än det vet jag.. är bara på äl+11. Även om jag någonstans inom mig visste att det förmodligen är negativt så blir man ju så nedstämd. Varför utsätter man sig för det ändå? :( 

Men brösten fortsätter att svälla och jag har ont i ländryggen så jag har en gnutta hopp ändå. Graviditeten som var nu sist så enligt barnmorskan hade jag äl på dag 14, men plussade inte förens dag 33, alltså 19 dagar efter äl.. 

Vad tror ni?? kan jag hoppas ändå?? :(

• Krabban
    Anonym (soffan) skrev 2014-09-16 15:02:20 följande:

Jag kunde inte hålla mig så jag testade idag ändå! Dumma mig!! Givetvis var det negativt. Men det är ju tidigt än det vet jag.. är bara på äl+11. Även om jag någonstans inom mig visste att det förmodligen är negativt så blir man ju så nedstämd. Varför utsätter man sig för det ändå? :( 

Men brösten fortsätter att svälla och jag har ont i ländryggen så jag har en gnutta hopp ändå. Graviditeten som var nu sist så enligt barnmorskan hade jag äl på dag 14, men plussade inte förens dag 33, alltså 19 dagar efter äl.. 

Håller tummarna för dig! Berätta hur det går. Jag kissade precis på sticka och det var negativit. Ska imorgon igen. Har beställt ett jäkla förråd från testlagret

Blöder dock fortfarande och gyn sa att vi inte skulle ha sex förens jag slutat blöda. 
  • Daisydelight

Klart du ska fortsätta hoppas,kan ju vara så att hcgn inte är tillräckligt hög än:).själv undrar jag när mensrn eller pluset kommer,har inte fått mens än efter mitt mf 17/8.

Anonym (soffan) skrev 2014-09-16 15:02:20 följande:

• Anonym (Plupp)

Vi fick missfall i juli. Fick inga restriktioner av bm att vänta nån viss tid innan vi försökte igen. Enligt henne skulle det inte ta sej för än min kropp var redo för det. Nu två månader senare visade testet positivt.
    Lycka till åt er alla!

• Daisydelight

Ett stort grattis!!!!själv fick jag min första mens efter mf i tisdags hoppas på ägglossningen denna månad och plus i okt.lycka till!

Anonym (Plupp) skrev 2014-09-18 17:50:03 följande:

Vi fick missfall i juli. Fick inga restriktioner av bm att vänta nån viss tid innan vi försökte igen. Enligt henne skulle det inte ta sej för än min kropp var redo för det. Nu två månader senare visade testet positivt.

Lycka till åt er alla!

• Anonym (morbritta)

Fick MA i dec, fick cytotec i 2 omgångar, då allt inte hade kommit ut. Sista 9:e jan, blödde 1 v och fick rådet att vänta på åtminstone 1 mens. Första mensen kom i feb och andra i Mars,Jag valde att invänta två ist så kroppen fick repa sig riktigt. Blev gravid efter andra mensen på ett försök. Är nu i v 28.

• marathon Donnan

Undrar så om det finns någon out there som kan ge mig lite råd. Jag är i v 6 och började småblöda för två dagar sedan. I början var det bara lite brunt klet, igår kom det mera rosa liknande och även lite blod. Jag har haft ont i ländryggen och lite molande värk i magen. Egentligen inte verk, mera att magen känns orolig. Tyvärr så känner jag inga gravid symtom. ..kände tidigare att jag mådde lätt illamående och andfådd men nu är det borta. Har en son på 12 år och då hade jag inga gravid symtom. Vad tror ni? Någon som varit med om liknande? När slutar det blöda? Jag ska räkna med att jag fått missfall? Tacksam för svar. En ledsen och orolig kvinna.

• Anonym (soffan)

Hej! Jag vill inte göra dig orolig men så startade mitt missfall. Små små fläckar på pappret endast näe jag va på toa till wn början. Men jag råder dig till att besöka gynmott o göra ett vul. Det gjorde jag och dom tog hand om mig på ett otroligt bra sätt. Men de gjorde också klart för mig att det är inte ovanligt med blödningar så tidigt i grav, det är mycket som händer mdd kroppen. Men jag håller mina tummar för dig kram ?

• Daisydelight

Hej! Jag vill inte heller göra dig orolig men så startade också mitt mf men det är vanligt att blöda i början av graviditeten med.jag tycket du ska ringa gyn och kolla upp för din rgen skull!lycka till!!

marathon Donnan skrev 2014-09-20 09:20:35 följande:

Undrar så om det finns någon out there som kan ge mig lite råd. Jag är i v 6 och började småblöda för två dagar sedan. I början var det bara lite brunt klet, igår kom det mera rosa liknande och även lite blod. Jag har haft ont i ländryggen och lite molande värk i magen. Egentligen inte verk, mera att magen känns orolig. Tyvärr så känner jag inga gravid symtom. ..kände tidigare att jag mådde lätt illamående och andfådd men nu är det borta. Har en son på 12 år och då hade jag inga gravid symtom. Vad tror ni? Någon som varit med om liknande? När slutar det blöda? Jag ska räkna med att jag fått missfall? Tacksam för svar. En ledsen och orolig kvinna.

• Anonym (Plupp)
    Daisydelight skrev 2014-09-19 10:49:32 följande:
    Ett stort grattis!!!!själv fick jag min första mens efter mf i tisdags hoppas på ägglossningen denna månad och plus i okt.lycka till!
    Tack så mycket!! Önskar dej lycka till!!

En fundering/fråga till er alla som finns här...
    Igår satt jag och läste i en bok jag har. Där stod det att när man blir gravid efter att ha haft mf bör man inte ha sex under de första kritiska veckorna, antar att dom syftar på de första tolv veckorna. Någon fler som läst detta eller hört om det??
    Jag har aldrig hört det men det kan ha att göra med att detta var mitt första mf så jag har aldrig tänkt på "restriktioner" efter mf.
  • Krabban
    marathon Donnan skrev 2014-09-20 09:20:35 följande:

Hur har det gått för dig? Håller tummarna för att det inte var mf.
  • Anonym (Plupp)

Hur går det för er alla?

• Daisydelight

Jag vet inte om jag haft äl denna månad men det lär nog märkas när det är dags för mensen,hoppas ju såklart på ett plus istället

Anonym (Plupp) skrev 2014-10-03 13:27:12 följande:

Hur går det för er alla?

• Anonym (Annelie)

Hej!

Tyvärr så vill jag hoppa in här. Fick missfall i slutet av v 11 förra veckan. Egentligen var det ett MA som nyligen hänt. I v 10 såg vi ett tickande hjärta på vul. I måndags kom kroppen igång av sig själv, och idag fredag har blödningarna upphört. Är inte det väldigt tidigt?
    I onsdags var jag in på vul och det var endast ytterst lite rester kvar. Jag är lockad att sätta igång redan, men kanske bör jag vänta till den 13e och återbesöket för att vara säker att det inte blir något kvar? 

• Daisydelight

Beklagar ditt missfall:(.jag skulle nog vänta tills efterkollen,det gjorde jag och vi har försökt sen dess men inget plus än,fick missfall i mitten av augusti.lycka till!

Anonym (Annelie) skrev 2014-10-03 14:04:12 följande:

Hej!

Tyvärr så vill jag hoppa in här. Fick missfall i slutet av v 11 förra veckan. Egentligen var det ett MA som nyligen hänt. I v 10 såg vi ett tickande hjärta på vul. I måndags kom kroppen igång av sig själv, och idag fredag har blödningarna upphört. Är inte det väldigt tidigt?

I onsdags var jag in på vul och det var endast ytterst lite rester kvar. Jag är lockad att sätta igång redan, men kanske bör jag vänta till den 13e och återbesöket för att vara säker att det inte blir något kvar? 

Svar på tråden Gravid efter missfall?