• Xemma74

Hög risk KUB

Nackspalt 2.2 mm, ålder 40, allt övrigt såg bra ut som näsben etc, framflyttad en vecka till 13+ 0. Risk 1:41 för DS. Blodprovet vet jag inte, men det måste ha varit de som drog ner resultatet? Eller är 2.2 mm så illa? Jag går nu sönder av oro. Kan inte sova och inte äta. Någon som har något lugnande att skriva? Ångrar så att jag inte gick direkt till mkp eller fvp vid min ålder.

• Svar på tråden Hög risk KUB
  • E2012smamma
    Xemma74 skrev 2014-09-09 08:25:02 följande:

Då var det dags för moderkaksprovet då. Å vad jag hatar det här.

Stort lycka till!
  • Xemma74

Så var det över. De ser inget avvikande på ultraljudet i alla fall. Bara att hålla tummarna.

• Helenan

E Marley, jag förstår att du och många som har barn med Downs syndrom aktivt lobbar för att alla barn ska vara värda att födas. Men det allra viktigaste vid moderkaks- och fostervattensprov är ändå att man kan få veta om barnet man väntar har trisomi 13 eller 18. Att  behöva gå en hel graviditet och genomgå en förlossning med ett barn som inte kommer att leva, det är omänskligt.

Kan inte du starta en tråd om barn med Downs syndrom istället? Ge rättvisande fakta och berätta de positiva delarna. När man väntar på besked om barnet man har i magen inte kommer att kunna överleva orkar man nog inte ta till sig vilka fina personer barnen med Downs syndrom ofta är, så jag tror att du skulle göra mer nytta i en ren informationstråd.

Vänliga hälsningar, Helena

• Xemma74

Ja starta gärna en informationstråd. Om det visar sig att barnet har downs kommer jag att ta reda på mer innan jag fattar beslut om hur jag ska gå vidare.

• jemo2014
    Xemma74 skrev 2014-09-15 14:40:38 följande:

Nu har vi fått resultatet. Inga kromosomavvikelser på snabbanalysen.

Härligt! Grattis!
  • E2012smamma

Grattis! vilken lättnad. Nu kan du njuta av graviditeten :)
  • KarinIngrid

Så skönt! 
Svar på tråden Hög risk KUB