• Anonym (Kaffedraken)

    Någon mer 45-åring som försöker bli gravidpå naturlig väg?

    Jag är själv nyss fyllda 45 och vill så gärna ha en liten till. Någon mer som  precis som jag trots åldern och statistiken vill fortsätta försöka och leva på hoppet att det kan lyckas. Jag har googlat runt lite på nätet och här på familjeliv men hittar inte så många i min ålder som försöker bli gravida. Därför startar jag den här träden, Min  förhoppning är att vi kan samlas här och peppa och stötta varandra. Solskenshistorier från andra 45 åringar är givetvis välkomna!

     

  • Svar på tråden Någon mer 45-åring som försöker bli gravidpå naturlig väg?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag åkte på Covid förra veckan och fick mens redan på dag 19, så blir till att ta nya tag denna cykel... Vart i cykeln är du?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Covid verkar kunna landa till cykeln! Jag är på dag 30 och ingen mens - vet inte heller när - eller om - ÄL inföll? Funderar på om det var dumt att jag slutade med bidrottninggelé - det var när jag slutade med det som ÄL-symtom försvann eller blev sååå mycket ?mindre? och förra cykeln var också lång! Eller så är det åldern helt enkelt?.usch!
    Vilket positivt och peppande inlägg va!!! Men det är väl mänskligt att dippa ibland!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej KirunaKris!
    Vi har 2 ivf-barn så vi har försökt länge och i omgångar - nu hoppas vi på en liten till! Gjorde/gör du/ni något speciell när ni försökte? Tänker på kosttillskot, livsstilsförändringar mm!

  • Anonym (Kaffedraken)
    Carrolina skrev 2022-09-07 15:11:42 följande:

    Covid verkar kunna landa till cykeln! Jag är på dag 30 och ingen mens - vet inte heller när - eller om - ÄL inföll? Funderar på om det var dumt att jag slutade med bidrottninggelé - det var när jag slutade med det som ÄL-symtom försvann eller blev sååå mycket ?mindre? och förra cykeln var också lång! Eller så är det åldern helt enkelt?.usch!
    Vilket positivt och peppande inlägg va!!! Men det är väl mänskligt att dippa ibland!


    Så segt att inte veta om man haft ÄL. Ingen chans att du är gravid tror du? Du kanske ska ge bidrottninggelén en chans till och se vad som händer? 
    KirunaKris44 skrev 2022-09-07 15:13:02 följande:
    Vi försökte ca 1 år, men nu är det på paus.
    Hur länge har ni försökt?

    Vi har försökt sedan årsskifte, ska ge det ett år, sedan tror jag vi ger upp. Vi har båda barn sedan innan men inget gemensamt.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Nä, känner att jag inte är, eller det kan man väl egentligen inte känna men eftersom jag inte hade några ÄL-symtom, brukar ha mkt sekret och förra cykeln var längre än vanligt så känns det inte som jag är det tyvärr Gråter hade dock fertilt sekret i torsdags - igår (idag söndag har jag inte kollat) och var öm vid livmoder och äggledare i torsdags och fredags. det kan ha varit sekret tidigare också men eftersom det är så sent i cykeln har jag inte liksom aktivt känt efter om du förstår hur jag menar! Tänker att det kan vara att jag började med munkpeppar cd 10 som kickade igång en ordentlig ÄL?
    Ja, jag funderar på om jag ska börja med bidrottninggelé igen!
    Hur ligger du till i cykeln?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag är på CD 13 och vet inte om jag haft äl eller inte, min temperatur har varit hoppig sedan covid, men möjligt att jag hade äl för någon dag sedan.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Carrolina skrev 2022-11-18 19:58:31 följande:

    Hej!
    Hur är läget med dig Mojsan?


    Hej! Fortfarande inget plus, har precis fått mens? Är inställd på att det inte kommer lyckas nu faktiskt,

    Hur går det för dig?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Puffar upp tråden lite! 
    Hur har det gått för er alla här i tråden? Någon som fått bebis ♥️ 
    Jag är 46,5 år och längtar efter en till liten, fick mitt senaste barn vid 44 år, ammade honom fram till september-23, blev gravid i juli-23, men fick mf efter 2 veckor😒 Fortsätter kämpa och längta..

  • Anonym (Kaffedraken)
    Hej!
    Jag har precis fyllt 45 och försöker nu få till en bebis. Lyckades bli gravid i slutet av 2023, men det slutade i MA - fostret dött i v 9. Mitt yngsta barn är fött 2022, slutade amma honom i oktober -23.
    Jag äter rosenrot dag 1-ÄL varje cykel. Folsyra, andra b-vitaminer, järn, D, magnesium, zink och omega 3. Har även fått hem Q10 nu som jag ska lägga till.

    Vore kul att följas åt med någon annan som också försöker!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Vi fick två barn efter 40 års ålder. Prova bisolvon det fungerade här. 

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Pop) skrev 2024-03-21 00:43:08 följande:

    Vi fick två barn efter 40 års ålder. Prova bisolvon det fungerade här. 


    Bisolvon? Berätta!
Svar på tråden Någon mer 45-åring som försöker bli gravidpå naturlig väg?