Stämde din känsla?
Jag är så nyfiken på hur väl "mammakänslan" stämmer?
Innan ni visste om ni väntade flicka eller pojke, hade ni
någon känsla och stämde den isåfall?
Jag är så nyfiken på hur väl "mammakänslan" stämmer?
Innan ni visste om ni väntade flicka eller pojke, hade ni
någon känsla och stämde den isåfall?
Jag är typen som tar ett djupt andetag samtidigt som jag blundar, andas ut och då uppkommer den där känslan.
Kände på mig att jag väntade en pojke.
Kände på mig att min bästa vän skulle få flickor vilket stämde båda gångerna.
Kände på mig att min ena syster skulle få två flickor. Stämde också.
Att min kusin och hans sambo skulle få en flicka kände jag på mig och jag visste även vad hon skulle heta. Berättade för min pappa som efter att barnet föddes ville bränna mig på bål för att jag hade helt rätt. Känner knappt min kusin så det var inte något jag kan ha snappat upp ur ett samtal eller så.
Och i förrgår drömde jag att min andra syster var gravid. Igår skickade hon ett meddelande på Facebook och frågade hur det var. Du är med barn va? Frågade jag. Ja, ska till barnmorskan i morgon. Rätt än en gång :) och jag är väldigt säker på att hon får en flicka.
Jag är typen som tar ett djupt andetag samtidigt som jag blundar, andas ut och då uppkommer den där känslan.
Kände på mig att jag väntade en pojke.
Kände på mig att min bästa vän skulle få flickor vilket stämde båda gångerna.
Kände på mig att min ena syster skulle få två flickor. Stämde också.
Att min kusin och hans sambo skulle få en flicka kände jag på mig och jag visste även vad hon skulle heta. Berättade för min pappa som efter att barnet föddes ville bränna mig på bål för att jag hade helt rätt. Känner knappt min kusin så det var inte något jag kan ha snappat upp ur ett samtal eller så.
Och i förrgår drömde jag att min andra syster var gravid. Igår skickade hon ett meddelande på Facebook och frågade hur det var. Du är med barn va? Frågade jag. Ja, ska till barnmorskan i morgon. Rätt än en gång :) och jag är väldigt säker på att hon får en flicka.
Första visste jag skulle bli pojke. Redan innan jag blev gravid. Blev pojke
Tvåan trodde innan jag blev gravid på pojke. När jag blev gravid blev jag osäker. Plötligt en dag när vi åkte bil kom en jätte stark känsla att det var en flicka. Sedan dess var jag säker och det blev flicka.
Jag var helt säker på att jag väntade en pojke. Drömde om flicka under första graviditeten men ändå hade en känsla att det var en pojke. Fick en flicka.
Andra graviditeten såg annorlunda ut kände mig annorlunda och då tänkte jag säkert en pojke nu då. Fick en flicka till.
Nu gravid med tredje och tänker att det vare kul med en flicka till, men ändå har en känsla att den här gången är det nog en pojke. Får se till sommaren eller om vi inte bestämmer oss tidigare och tjuvkikar på gåvan!
Gissar alltid fel :(
Kände redan från första början att jag hade en liten tjej i magen, var så himla säker på min sak. Och vad såg vi på ultraljudet? Jo en liten flicka! Och i april föddes lilla bebisen och det var minsann en tjej, hade verkligen känt på mig det ända sedan jag plussade =)
Min gammelmormor hade tydligen en superkraft gällande det här. Hon fick åtta barn och gissade rätt på dem alla, hon visste även den gången det var tvillingar att det var det. Hon visste att flickan skulle födas först och pojken sedan.
Hon hade även rätt på alla(ja, alla) i grannskapet. Folk kom till henne och frågade vad de skulle få och gammelmormor hade alltid rätt.
Var helt övertygad om att jag skulle få en flicka. Men det var världens finaste pojke.
Var helt säker på att det var en pojke fram tills rul då fick vi veta att det är en tjej. :)
Första trodde jag pojke -det blev en flicka
Andra trodde jag pojke -pojke enligt RUL så vi får se om jag gissat rätt den här gången (väldigt annorlunda graviditet så det var därför jag röstade på pojke den här gången..)
Nä alltså det fanns inte i min värld att det kunde vara nåt annat än en kille. Så när läkaren sa Det här är ingen kille inte. Då svarade jag ganska jätteknäppt - vad är det d?!å
Med första var jag så stensäker på att det va ren pojke att jag blev helt ställd när barnmorskan på rul sa flicka.
Hon t o m frågade lite försynt om det inte var vad vi önskade.
Fattade inte förrän efter tul i v 32 att vi väntade en tjej
Men naturligtvis efterlängtad och älskad!
Önskade mig bara ett barn, inte det ena eller andra könet, men känslan att så starkt tro pojke när det inte var det - så himla chockartat
Med andra hade jag ingen speciell känsla eller föraning.
Var tvärsäker på pojke men det var väldens finaste tjej!
Var säker på tjej. Blev en pojke :)
Jag drömde en natt om två pojkar, den ena pojken visste jag i drömmen var kompisarnas barn, som då skulle ha barn vilken dag som helst i verkligheten (de hade inte tagit reda på könet). Den andra pojken var det nåt annat med men vad förstod jag inte då. I drömmen skiljde det mellan halvåret och året på pojkarna.
Dagen efter drömmen fick jag mina första gravidsymtom med ömma bröst och lättare illamående, mensen var dessutom planerad den dagen men döck aldrig upp. Dagen efter det så testade jag och fick ett plus på stickan. Då känndes det plötsligt så självklart att drömmen handlade om vårt barn och sen dess har jag trott att det är en son jag väntar. Ytterligare några dagar senare födde våra vänner en son, vilket då bara stärkte min tro om att det var en son jag väntade.
På RUL visade en pojk. Planerad BF är om tre månader. :)
Jag visste, 100% säker att min första var en tjej. Visste vad hon skulle heta och att hon skulle ha brunt hår och bruna ögon. Och att hon skulle födas i vecka 38+. Hade alla rätt :)
Min andra var jag inte lika säker, men gissade på flicka. Och att hon skulle vara blond med blåa ögon.
Det blev en ljushårig tjej med grönbruna ögon :)
Asså va häftigt ni har såna känslor som visat rätt blir faktiskt jäkligt avis :/ Jag brukar vara ganska bra på att känna saker ibland har jag vetat grejer innan dom ens hänt.. När jag var gravid första gången hade jag en jättestark dröm att det var en pojke dock fick jag aldrig veta om jag hade rätt :( Sen när jag va blev gravid förra året hade jag INGEN känsla alls :/ Nada.. Hade dock drömmar om bebisen men drömde att bebisen var flicka och pojke. Och i augusti födde jag en pojke. Någon som kan förklara varför jag hade olika drömmar om könet? :p Ringtestet sa även första barnet var en flicka och enligt ringen skulle min pojke när han låg i magen varit flicka haha..
Hade dock drömmar om bebisen men drömde att bebisen var flicka och pojke. Och i augusti födde jag en pojke. Någon som kan förklara varför jag hade olika drömmar om könet? :p Ringtestet sa även första barnet var en flicka och enligt ringen skulle min pojke när han låg i magen varit flicka haha..
Jag var inte alls säker, jag kollade på ultraljudsbilder jag fick från KUB-testet och så sa jag "jag vet att ni alla vill ha en flicka, men jag tror inte att det blir en flicka."
Jag kunde inte för allt i världen säga vad det var (någonsin!), däremot kände jag rätt tydligt att det förmodligen inte är en flicka, och med tanke på alternativen som finns blev det ju lätt att se vad det var som låg där inne. Poängen är alltså att jag inte kunde säga vad som låg där, jag kunde däremot säga vad som INTE låg där (och därmed visste jag vad som låg där så klart).
När det sen var dags för RUL sa hon "oj! Ja, det är väl inga tvivel om vad det blir för kön". "Nä", sa jag och skämtade "han är ju nästan lika välhängd som sin far!". Snacka om att sambon blev röd i ansiktet. Han uppskattade INTE mitt skämt
Nej, var helt övertygad om att jag skulle få en flicka men ut kom en liten pojke
Förmodligen för att du inte visste vilket kön det skulle bli.