• solen13

min son pussar pojkar, 7år

Hej!
    Jag vet inte vad jag skulle lägga detta under. Min son som är 7år pussar sina pojk kompisar på kinden. När jag frågar varför så säger han att det gör ju du och Ola eller pappa och Anna. Jag försöker då förklara att vi är ju pojk och flicka och vuxna som är kära och ihopa. Får till svar att han gillar honom och att pojkar vist kan pussa pojkar. Jo ja, vad svarar man på det? Han är bara 7år. Gillar att gå i flick kläder och glitter.
    Ni som har äldre barn, betyder detta något eller är det en fas?

• Svar på tråden min son pussar pojkar, 7år
  • vampyria2
    Heysoulsister skrev 2014-09-23 23:50:20 följande:
    Du bör hålla käften och stänga din mun. Idiot hon är mamman och hon har all rätt att undra och fråga . Var lite mogen och svara istället ordentligt
    Gå in och läs hennes profil, är hon på riktigt tror du?

• Heysoulsister

Han kommer bli bög .

Jag har läst om det , så fort ett barn (pojke) börjar tänka på kjolar , klänningar eller smink så är hans känslor /hormoner annorlunda än en vanlig pojke . Hoppas det är okej för dig i framtiden.

• Julligulli
    Du bör hålla käften och stänga din mun. Idiot hon är mamman och hon har all rätt att undra och fråga . Var lite mogen och svara istället ordentligt
    Du förstod inte vad Fluu menade förstår jag, nämligen att mamman bör hålla tyst och inte ta upp det med sonen. Helt enkelt eftersom det inte finns något att ta upp. Det är och bör vara en ickefråga om man är en någorlunda vettig människa. 

Sorry Fluu, för att jag svarade i ditt ställe. 
  • Julligulli
    vampyria2 skrev 2014-09-23 23:52:08 följande:
    Gå in och läs hennes profil, är hon på riktigt tror du?
    Jodå, kan hon nog mycket väl vara. Jag är inte förvånad över något längre.
  • Julligulli
    Heysoulsister skrev 2014-09-23 23:53:17 följande:

Han kommer bli bög .

Jag har läst om det , så fort ett barn (pojke) börjar tänka på kjolar , klänningar eller smink så är hans känslor /hormoner annorlunda än en vanlig pojke . Hoppas det är okej för dig i framtiden.

See what I mean Vampyria? Som sagt, jag är inte förvånad. Det finns folk till allt, 
  • solen13
    Julligulli skrev 2014-09-23 23:57:30 följande:
    Jodå, kan hon nog mycket väl vara. Jag är inte förvånad över något längre.
    Varför skulle inte jag vara på riktigt? Det är ju rent personangrepp! 

Och varför frågan om min son så är jag orolig för honom, det finns flera faktorer som jag inte tänker ta upp här då det tydligen finns människor som bara hoppar på en och idiotförklarar en. 
  • SonOfSagan
    solen13 skrev 2014-09-24 08:35:39 följande:

Och varför frågan om min son så är jag orolig för honom, det finns flera faktorer som jag inte tänker ta upp här då det tydligen finns människor som bara hoppar på en och idiotförklarar en. 
    Varför är du orolig? Skulle det visa sig att han är homo eller trans kommer det komma fram ordentligt vid en tidpunkt eller annan, det viktiga är bara att du ger honom stöd att få vara precis den han själv vill.
  • solen13

jag ger honom stöd, han får klä sig som han vill förutom i skolan, vill han ha klänning hemma får han ha det, jag vill bara inte han ska bli mobbad om det är så att inga andra barn pussar sina kompisar tex, min större son gör inte det och inte heller min dotter, 
    han får vara den han är och vill vara, jag hade bara en undran

• stuk

TS, tror inte att det inlägget om att "vara på riktigt" var riktat mot dig..
  • Julligulli

Om du ser efter så skrev jag precis motsatsen. 

Att vi undrar är inte så konstigt. Det du tar upp känns som småsaker, och har dessutom inte med varandra att göra. Men finns det fler saker du oroar dig över kan ju läget bli annorlunda.

Om du verkligen är orolig för att han ska vara transperson, gå in och läs lite här sv.wikipedia.org/wiki/Transgender. Där fanns en del länkar också, men det går även att googla för fler. Det är inget konstigt att vara transgender, men det är en väldigt utsatt grupp i samhället på grund av människors intolerans och okunskap. 
  • vampyria2

Du skriver i din profil att du är sjuksköterska har du verkligen inte läst något om såna här saker när du pluggade till det? Låter väldigt märkligt faktiskt.

• fluu
    Bör ts vara ja.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Julligulli skrev 2014-09-23 23:55:59 följande:
    Du förstod inte vad Fluu menade förstår jag, nämligen att mamman bör hålla tyst och inte ta upp det med sonen. Helt enkelt eftersom det inte finns något att ta upp. Det är och bör vara en ickefråga om man är en någorlunda vettig människa. 

Sorry Fluu, för att jag svarade i ditt ställe. 
    Lungt  Kyss
  • fluu

*Lugnt

• fluu
    solen13 skrev 2014-09-24 09:55:12 följande:
    jag ger honom stöd, han får klä sig som han vill förutom i skolan, vill han ha klänning hemma får han ha det, jag vill bara inte han ska bli mobbad om det är så att inga andra barn pussar sina kompisar tex, min större son gör inte det och inte heller min dotter, 
    han får vara den han är och vill vara, jag hade bara en undran
    Har du tänkt på hur mycket man kan bli mobbad för? Skulle du säga till din son att "Du kan ju bli mobbad för dina glasögon, bäst att vi skaffar linser"?
    Skulle du säga till din son att "Du är ju lite överviktig, bäst att vi bantar dig så att du inte blir mobbad"?
    Skulle du säga till din son att "Bäst att vi färgar ditt röda hår, du kan ju bli mobbad annars"?
    Skulle du säga åt din son att "Bäst att vi tränar bort ditt talfel, du kan ju bli mobbad annars"?
    Skulle du säga åt din son att "Bäst att du slutar leva, du kan ju bli mobbad"?
  • solen13
    vampyria2 skrev 2014-09-24 16:31:48 följande:

Du skriver i din profil att du är sjuksköterska har du verkligen inte läst något om såna här saker när du pluggade till det? Låter väldigt märkligt faktiskt.

Vi läser inte om barn  när man läser till sjuksköterska, det gör man först om man läser till distriktsköterska. Sjuksköterskelinjen är väldigt grundläggande med mycket anatomi och biologi så som celldelning och hur mediciner verkar.

Ni som bara gör personangrepp kan sluta med det. Ni lever på att trycka ner andra istället för att hjälpa, det är rena mobbingen!!
  • Heysoulsister
    solen13 skrev 2014-09-24 20:41:28 följande:

Vi läser inte om barn  när man läser till sjuksköterska, det gör man först om man läser till distriktsköterska. Sjuksköterskelinjen är väldigt grundläggande med mycket anatomi och biologi så som celldelning och hur mediciner verkar.

Ni som bara gör personangrepp kan sluta med det. Ni lever på att trycka ner andra istället för att hjälpa, det är rena mobbingen!!

• tom nook
    solen13 skrev 2014-09-23 17:03:20 följande:

Hej!
    Jag vet inte vad jag skulle lägga detta under. Min son som är 7år pussar sina pojk kompisar på kinden. När jag frågar varför så säger han att det gör ju du och Ola eller pappa och Anna. Jag försöker då förklara att vi är ju pojk och flicka och vuxna som är kära och ihopa. Får till svar att han gillar honom och att pojkar vist kan pussa pojkar. Jo ja, vad svarar man på det? Han är bara 7år. Gillar att gå i flick kläder och glitter.
    Ni som har äldre barn, betyder detta något eller är det en fas?

Vad är problemet egentligen?
Svar på tråden min son pussar pojkar, 7år