• chiapudding

Vilka poplåtar (dvs inte barnsånger) gillar era ca 5åriga barn att sjunga/lyssna på

Ja, min fråga är precis som rubriken. Jag är trött på alla dessa barnvisor vi spelat här hemmaoch märker nu att hen ibland kommer hem från förskolan med andra poplåtar som hen hört de andra barnen sjunga. Både jag och pappan är värdelösa på musik och framförallt nytt. Så nu behöver vi skaffa hem lite trallvänligt och lättsjunglig pop/rock...vad som helst som inte är smurf eller teddybjörnen fredriksson.

• Svar på tråden Vilka poplåtar (dvs inte barnsånger) gillar era ca 5åriga barn att sjunga/lyssna på
  • cosinus

Tja de sjunger ju inte alltid bara det man vill :)

Min 4-åring har hela sommaren flytit runt i en simring och skrålat "Du får göra vad du vill med mig ikväll"

Men det som sjungs med mest på radion just nu är förutom den då.

Rude (tror den heter så. Marry that girl, marry her anyway o s v)
    Din Soldat
    Love Runs out
    Younger
    All About the Bass

Såna som varit väldigt poppis hemma genom åren är:
    Popular
    Satellit (hette den så med den där tyskan som vann Eurovision contest)

och så typ allt med jean banan :D

• Alexi

Satsa på filmer med musik i. Vår snart sexåring lyssnar ingenting på vanlig musik, det har bara varit barnlåtar. Men så visade vi Frost under sommaren och de älskar den och dottern går runt och sjunger "let it go" och lyssnar på soundtracket i sängen.

• Penida

Jag eller vi lyssnar mycket på musik när vi lagar mat eller städar eller bara är. Något som har satt sig hos barnen är typ allt med Lana Del Ray, sonen somnar till denna låt vareviga kvällGlad Han säger att han vill höra på "oh my god.." för att kunna somna gott och det får självklart finaste.

Annars är det Bob Dylan, Depeche Mode, Coldplay, Swedish house Maffia, Tiesto, Andre Hazes med mycket mer. De gillar sånt vi gillar och lyssnar på. Jag var likadan som liten, mina föräldrar lyssnade mycket på musik hemma och jag lärde mig älska deras musik som främst var 60-tal och gör så fortfarande.
    Sedan är det mycket från melodifestivalen, det spelar inget roll vilket år det rör sig om så länge de varit med och sett. Bröder är dock en stor favorit bland våra barn och grannbarnen och andra kompisar.
    Någon nämnde din soldat, den är också otroligt uppskattad just nu.

Avskyr CIO-metoder
  • Penida
    Alexi skrev 2014-09-24 21:25:19 följande:
    Satsa på filmer med musik i. Vår snart sexåring lyssnar ingenting på vanlig musik, det har bara varit barnlåtar. Men så visade vi Frost under sommaren och de älskar den och dottern går runt och sjunger "let it go" och lyssnar på soundtracket i sängen.
    Åh ja,  den är också hur populär som helst här. Också denna från Frost som de ofta uppträder med utan att missa ett enda ord

Avskyr CIO-metoder
  • chiapudding

Gillar framför allt det där med Lana del Rey, kommer köpa hem henne redan ikväll på Itunes. Toppen Penida!

• Penida
    chiapudding skrev 2014-09-25 21:17:17 följande:

Gillar framför allt det där med Lana del Rey, kommer köpa hem henne redan ikväll på Itunes. Toppen Penida!

Härligt, om inte annat kommer du ha något trevligt att lyssna påGlad

Avskyr CIO-metoder
  • gossensmamma

Både min son (4 år) och mina systerdöttrar (3 och 6 år) gillar Bröderna Lindgren. Dom spelar vuxenmusik för barn, kan man säga. Det är svårt att beskriva, men det är som pop fast med texter för barn som även vuxna kan uppskatta.

Annars gillar sonen Kära bröder, Let it go från Frost och Sanna Nielsens schlagervinnare.

Svar på tråden Vilka poplåtar (dvs inte barnsånger) gillar era ca 5åriga barn att sjunga/lyssna på