• summer88

BF Juni 2015 - Malmö med omnejd

En tråd för oss med BF Juni 2015 i Malmö med omnejd. 

Välkomna!

• Svar på tråden BF Juni 2015 - Malmö med omnejd
  • suzani

Hej :) Av någon anledning kommer inte min inbjudan till Facebookgruppen fram, så jag får hänga här i stället. Jag är 24 år och väntar mitt första barn, beräknad 18 juni.

• sobj
    suzani skrev 2015-03-26 16:26:36 följande:

Hej :) Av någon anledning kommer inte min inbjudan till Facebookgruppen fram, så jag får hänga här i stället. Jag är 24 år och väntar mitt första barn, beräknad 18 juni.

Då kan du hänga med mig utan Facebook som också får nöja mig med att vara här. (: hur är allt med dig och graviditeten? (:
  • suzani

Med mig är allt bra tack! Både jag och lilla tjejen i magen växer för fullt. Hur är det med dig/er?

• sobj
    suzani skrev 2015-03-30 17:32:26 följande:

Med mig är allt bra tack! Både jag och lilla tjejen i magen växer för fullt. Hur är det med dig/er?

oj.. glömt bort den här sidan lite..

Roligt att höra! Hoppas det fortfarande är så bra (: Fullt upp här! Flyttar idag, 9 dagar till bf! mår (som jag gjort hela tiden) prima och glömmer bort att jag nu faktiskt är höggravid. Nästan så man kan säga HÖGhöggravid kanske. haha (: 
    Känner ni er förberedda? Handlat, planerat, packat bbväska allt det där praktiska som är bra att ha gjort? (: 
  • suzani
    sobj skrev 2015-04-20 09:05:52 följande:

oj.. glömt bort den här sidan lite..

Roligt att höra! Hoppas det fortfarande är så bra (: Fullt upp här! Flyttar idag, 9 dagar till bf! mår (som jag gjort hela tiden) prima och glömmer bort att jag nu faktiskt är höggravid. Nästan så man kan säga HÖGhöggravid kanske. haha (: 

Känner ni er förberedda? Handlat, planerat, packat bbväska allt det där praktiska som är bra att ha gjort? (: 

Åh så spännande! Är allt bra? Du kanske redan har fött?

Vi ligger lite back med alla förberedelser. Har dock inte bf förrän 18 juni, så det känns som att vi fortfarande har tid på oss.

Bor ni kvar i Malmö?
  • Förlossningsfoto
    Hej alla Malmö-tjejer!

Att få föreviga föräldrars stora dag och i form av foton kunna ge tillbaka små detaljer, ögonblick och känslor som många gånger försvinner bort i dimman av onda värkar, adrenalin, oro och förväntan. Det är magiskt! Jag har valt att inte ta några uppdrag den senaste tiden då jag varit föräldraledig och heltidsarbetande men nu peppar jag mig själv till att återuppta min hobby som förlossningsfotograf.

Många ser det som en självklarhet att anlita dyra fotografer inför sina bröllop, men för de flesta är dagen då ens barn föds ännu större. Kanske är sådana foton inget man värdesätter i stundens hetta, men efteråt, då är de ovärderliga! 
    ? Jag älskar att dokumentera förlossningar och gör det med stor respekt och ödmjukhet, helt efter era önskemål. Med tanke på att det var länge sedan som jag stod bakom kameran nu så kommer jag att göra de första två jobben utan kostnad, under förutsättningen att några av de vackra bilderna (som vi tillsammans väljer ut ) får publiceras på min hemsida. Hör gärna av er om detta är något ni skulle kunna tänka er. Jag är även utbildad doula. Kram /Stina, 28 år och tvåbarnsmamma
  • sobj
    suzani skrev 2015-05-07 21:39:26 följande:

Åh så spännande! Är allt bra? Du kanske redan har fött?

Vi ligger lite back med alla förberedelser. Har dock inte bf förrän 18 juni, så det känns som att vi fortfarande har tid på oss.

Bor ni kvar i Malmö?

Har haft lite fullt upp får jag väl säga..! Exakt en timme efter ditt inlägg ligger min son på mitt bröst! <3 Så när du skrev kom jag precis in till förlossningen (:

Hur går förberedelserna? Faller det på plats?

Vi har börjat komma in i lite rutiner här och livet rullar på. Det är fantastiskt! Vi flyttade till slussen i malmö den 20/4 så vi hann komma i ordning lite innan han föddes med. (:
  • suzani
    sobj skrev 2015-05-20 11:38:48 följande:

Har haft lite fullt upp får jag väl säga..! Exakt en timme efter ditt inlägg ligger min son på mitt bröst! <3 Så när du skrev kom jag precis in till förlossningen (:

Hur går förberedelserna? Faller det på plats?

Vi har börjat komma in i lite rutiner här och livet rullar på. Det är fantastiskt! Vi flyttade till slussen i malmö den 20/4 så vi hann komma i ordning lite innan han föddes med. (:

Åh så mysigt! Stort grattis! Har allt gått bra?

Vi är klara med alla förberedelser, men ingen bebis ännu. Längtar ihjäl mig!

Vad skönt! Vi bor i rörsjöstaden, så det är nära! Vi ska dock flytta i augusti, men fortfarande inom rörsjöstaden :)
  • sobj
    suzani skrev 2015-06-15 17:37:38 följande:

Åh så mysigt! Stort grattis! Har allt gått bra?

Vi är klara med alla förberedelser, men ingen bebis ännu. Längtar ihjäl mig!

Vad skönt! Vi bor i rörsjöstaden, så det är nära! Vi ska dock flytta i augusti, men fortfarande inom rörsjöstaden :)

Ser att tiden inte alls stämde med när jag födde.. hmm. Amningshjärna kanske? Haha. Han föddes 10.52 och allt har gått bra! Från graviditet, förlossning och ni även tiden efter. Det underbart att ja honom här!

Lite avis på sig som har förlossningen framför dig (om du inte fött än?) Det var SÅ häftigt. Några känningar ? (om du inte fött alltså)

Åh rörsjöstadem fin! Hoppas det går bra med flytt (:
  • suzani
    sobj skrev 2015-06-18 07:24:21 följande:

Ser att tiden inte alls stämde med när jag födde.. hmm. Amningshjärna kanske? Haha. Han föddes 10.52 och allt har gått bra! Från graviditet, förlossning och ni även tiden efter. Det underbart att ja honom här!

Lite avis på sig som har förlossningen framför dig (om du inte fött än?) Det var SÅ häftigt. Några känningar ? (om du inte fött alltså)

Åh rörsjöstadem fin! Hoppas det går bra med flytt (:[/

[quote=75435228][quote-nick]sobj skrev 2015-06-18 07:24:21 följande:[/quote-nick]Ser att tiden inte alls stämde med när jag födde.. hmm. Amningshjärna kanske? Haha. Han föddes 10.52 och allt har gått bra! Från graviditet, förlossning och ni även tiden efter. Det underbart att ja honom här!

Åh rörsjöstadem fin! Hoppas det går bra med flytt (:

Hej du!

Hoppas allt är bra med dig! Vår lilla tjej ville äntligen titta ut för snart två veckor sedan (17/6). Allt gick jättebra och det känns underbart att ha henne här!

Hur går allt för dig?

Hälsningar

Suzie
Svar på tråden BF Juni 2015 - Malmö med omnejd