• ayasasiassalomonsmamma

    HJÄLP! Jag har valt att bli klassförälder!

    Hej! Igår på föräldramötet tog jag ansvaret att bli klassförälder. Nu behöver jag alla råd för att kunna bli så aktiv som möjligt. Det handlar ju om våra barns framtid och jag vill göra allt jag kan för att kunna påverka skolgången till den bästa. Så jag vore tacksam för stöd i frågan. Har kollat runt lite på internet och hittar en del material att använda sig av, men jag vill även veta vad ni kan ge.
    Tack på förhand :)

  • Svar på tråden HJÄLP! Jag har valt att bli klassförälder!
  • Alexi

    Vad menar du är klassförälderns roll? Så aktiv som möjligt? Typ arrangera någon form av klassaktivitet en gång per termin kanske?

  • ayasasiassalomonsmamma

    Så är det allt man gör? Har man akturitet att påverka skolpersonalernas scheman till att räcka till för barnen? Eller att påverka så att ekonomin tillåter att ordna ex mer lekställningar på skolgården?

  • vampyria2

    Nej som klassförälder kan du inte påverka mer än någon annan, det du gör är att dra igång saker och dela ut saker som behövs göras till aktiviteter ni iklassen har bestämt ska göras, tex om ni ska samla in pengar till en klasskassa så antingen är det du som ska ta hand om pengarna eller se till att nån annan gör det, ska det vara klassfest är du den som håller i trådarna, ska det samlas in pengar till fröknarna så är det du som ska se till att det blir gjort osv...så att vara klassförälder brukar vara sånt som alla undviker att få bli, är bara en massa jobb men man påverkar inget tyvärr.


    elinaehn skrev 2014-09-30 09:13:29 följande:

    Finns ett föräldraråd på skolan så låter det som att du vill vara med där!


    Exakt där har man lite mer att säga till om
Svar på tråden HJÄLP! Jag har valt att bli klassförälder!