• MirandaMay

Ni med många barn och av olika kön, vad vägde de vid födseln?

Hej!
    Har tre söner som alla vägde ca 4,5kg vid födseln och växte snabbt därefter.
    Nu väntar jag en dotter och undrar om nyföddkläderna jag har kommer passa. Har hört att flickor brukar ha en lägre födelsevikt än pojkar. Jag garderade mig och köpte lite stora kläder till de andra för jag visste att de skulle växa ur strl 50-56 så snabbt.
    så hur var det för er, vägde era döttrar mindre än sönerna när de kom?

• Svar på tråden Ni med många barn och av olika kön, vad vägde de vid födseln?
  • Kräk

Pojke 3320g

Flicka 2760g

Flicka 3820g

Pojke 4400g

• Donum

Pojke 3550 g
    Flicka 3650 g
    Så här har flickan varit större än pojken. Väntar sannolikt en flicka till nu och det blir lite kul att se vilken vikt hon hamnar på. 

• lövet2

Oj, nu minns jag inte exakta siffrorna på alla, men på ett ungefär i alla fall:

Flicka 3300g
    Pojke 3300g
    Flicka 3400g
    Flicka 3500g
    Flicka 3100g (lite tidig pga gallstensanfall)
    Pojke 3800g
    Flicka 3500g

• cosinus

Flicka 3100g bf+6
    Pojke 2715g bf+0
    Pojke 2555g bf-2
    Flicka 3705g bf+7

• Mightymama2

Jag tror att om du har fått 3 pojkar som vägde runt 4.5 så betyder det att du genetiskt får stora barn och din flicka kommer nog varar runt samma vikt.

Har fått en pojke och en dotter som var båda runt 4,5 kg. Det skilde bara 30 gram i mellan. Slösa inte dina pengar på 50-56 storlekar.

• MirandaMay

Tack för alla svar! Jag tolkar det som att det inte är nån särskild skillnad i syskonskarorna. vad bra då får kläderna jag har duga.

• Dixie

mina flickor har vägt mindre än min pojke, pojken 4,5 kg - flickorna 3,9 kg 

• sofiashem

Son kom på BF+17 var 55cm lång och vägde 4150 gram
    Dotter som kom å¨BF+13 var 52cm lång och vägde 3780 gram

Svar på tråden Ni med många barn och av olika kön, vad vägde de vid födseln?