• Anonym (ninni)

Kan inte göra abort när det är två. Vad är det för fel på mig?

Hej.

Jag vill väl mest skriva av mig egentligen och få lite stöd och bolla tankar.
    Det är så att jag är gravid, det var inte planerat då vi använde kondom. Vi bestämde tidigt att vi skulle göra abort. Jag visste inte hur långt gången jag var så jag fick göra ett vul igår. Jag skulle inte titta på skärmen, men jag kunde bara inte låta bli. Jag såg två blurrar på skärmen och frågade(dumt nog...) om det är tvillingar? Det är det.
    Nu känner jag mig jättekonstig. Innan var jag helt 100 på att göra abort och nu känner jag plötsligt inte att jag kan. Bara för att det är tvillingar. Jag vet inte varför jag känner såhär och jag vet inte vad jag ska göra?! Hjälp?!

• Svar på tråden Kan inte göra abort när det är två. Vad är det för fel på mig?
  • Anonym (hmm)
    fluu skrev 2014-10-21 09:52:47 följande:
    Känsligt med kondom? Eum..?
    Funkar "jag har gått över gatan utan att se mig för varje dag i 60 år så trafiken är inte så farlig alls" eller "Min mamma rökte två paket om dagen i hela sitt vuxna liv och blev ändå 102 år så rökning är inte så farligt som de säger" som argument också då enligt dig?
    Glömde förresten 2 till viktiga saker, utgångsdatumet på kondomen, viktigt att datumet inte har gått ut. Viktigt också att använda rikligt med glidmedel under HELA samlaget, så att det aldrig blir torrt.

Bland de par som använder kondom så blir ca 7 kvinnor av hundra gravida varje år, detta är inte samma sak som 7% per hundra samlag eftersom dessa hundra par har många, många  samlag per år. Den lilla skara som blir gravida beror oftast på felaktig användning. Rätt använd är kondom mycket säkert.

Förresten, jag ser mig alltid för nä jag går över gatan.

• fluu
    Anonym (hmm) skrev 2014-10-21 10:02:31 följande:
    Glömde förresten 2 till viktiga saker, utgångsdatumet på kondomen, viktigt att datumet inte har gått ut. Viktigt också att använda rikligt med glidmedel under HELA samlaget, så att det aldrig blir torrt.

Bland de par som använder kondom så blir ca 7 kvinnor av hundra gravida varje år, detta är inte samma sak som 7% per hundra samlag eftersom dessa hundra par har många, många  samlag per år. Den lilla skara som blir gravida beror oftast på felaktig användning. Rätt använd är kondom mycket säkert.

Förresten, jag ser mig alltid för nä jag går över gatan.

Jo, jag känner till det också. Du förstod alltså inte jämförelsen där med gatan och rökningen? Okej.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Chrysabelle
    Anonym (hmm) skrev 2014-10-21 09:45:21 följande:
    Oj, det var visst ett känsligt ämne. "Sluta mästra", då får jag väl säga detsamma till dig!

Sedan mitt barn föddes för 8 år sedan har jag alltid använt kondom (på rätt sätt) vid sexuella kontakter utan att ha blivit gravid, det är bevis nog för mig!
    Det kan också vara så att du inte kan bli gravid längre.
  • Anonym (hmm)
    fluu skrev 2014-10-21 10:04:34 följande:
    Jo, jag känner till det också. Du förstod alltså inte jämförelsen där med gatan och rökningen? Okej.
    Jo jag förstod den, såklart. Typ, jag har kört över den här obevakade järnvägskorsningen jättemånga gånger och det har aldrig kommit något tåg, så det händer inte mig".

Vill du att jag ska gå med på att de som blir gravida genom användning av kondom blir det aldrig genom eget slarv utan det är alltid kondomens fel?

Om jag och min man fortsätter använda kondom på samma sätt som vi gjort i fyra år, tror du jag kommer bli gravid inom en snar framtid, hur lång tid tror du att det dröjer??
  • Anonym (hmm)
    Chrysabelle skrev 2014-10-21 10:18:19 följande:
    Det kan också vara så att du inte kan bli gravid längre.
    Ok, så då menar du att det är mer regel än undantag att man ska bli gravid vid kondomandvändning?

Jag blev gravid med dottern på första försöket, så jag hade otroligt lätt för att bli gravid.
  • fluu
    Anonym (hmm) skrev 2014-10-21 10:23:47 följande:
    Vill du att jag ska gå med på att de som blir gravida genom användning av kondom blir det aldrig genom eget slarv utan det är alltid kondomens fel?

Om jag och min man fortsätter använda kondom på samma sätt som vi gjort i fyra år, tror du jag kommer bli gravid inom en snar framtid, hur lång tid tror du att det dröjer??
    När sa jag det? Jag menar att din attityd är lika rigid som om någon skulle använda argumentet att det aldrig är ens eget fel. Jag menar att den enskilda upplevelsen/den enskilda individen inte säger något om statistiken(och den säger att det inte är mer eller mindre omöjligt att bli gravid vid korrekt kondomanvändande).
    Kliv ner från den höga hästen ungefär.
  • Anonym (ninni)

Har fortfarande inte kommit fram till något, men har fått tid till kurator imorgon.

• Anonym (M)
    Anonym (ninni) skrev 2014-10-21 18:22:46 följande:

Har fortfarande inte kommit fram till något, men har fått tid till kurator imorgon.

Skönt att du fått tid till kurator. Hoppas att det ska hjälpa dig, och stort lycka till vad du än väljer.
  • Anonym (ninni)
    Anonym (M) skrev 2014-10-21 18:27:32 följande:
    Skönt att du fått tid till kurator. Hoppas att det ska hjälpa dig, och stort lycka till vad du än väljer.
    Tack :)
  • Anonym (ninni)

Jag gjorde abort till slut. Ville jag inte ha ett barn kan jag inte vilja ha två. Det känns okej.

• Anonym (Ella)

Med tanke på hur du kände och din situation så var det säkert rätt beslut! Håll fast vid det som gjorde att du tog det beslutet som du tog!

Kram

• fluu
    Anonym (ninni) skrev 2014-11-02 17:53:36 följande:
    Jag gjorde abort till slut. Ville jag inte ha ett barn kan jag inte vilja ha två. Det känns okej.
    Vad skönt att du kunde komma fram till ett beslut! Ta hand om er nu och lycka till med studierna!
  • nevermind
    Anonym (ninni) skrev 2014-11-02 17:53:36 följande:

Skönt att det känns bra.
Svar på tråden Kan inte göra abort när det är två. Vad är det för fel på mig?