fluu skrev 2014-10-20 11:06:44 följande:
Det är inte så ovanligt att bli gravid med kondom. Du kanske skulle gå över till ett annat preventivmedel om du är så naiv att du tror så blint på kondom.
Jag har blivit gravid vid nitiskt kondomanvändande. Inte ett slarv och(vad vi märkte) inga kondomer som gick sönder.
Hur är det det lättaste att göra abort?
Enligt min gynekolog finns det ingen anledning för mig och min man att byta preventivmedel, eftersom vi använder den på rätt sätt. Använder man kondom på rätt sätt är risken att bli gravid minimal, på gränsen till obefintlig enligt henne.
För det första ska snoppen inte vara i närheten av slidan när den inte har kondom på sig, förbjudet!
Man tar ut kondomen försiktigt ur paketet, kollar så att man håller den åt rätt håll, sedan rullar man på den.
Man klämmer försiktigt på toppen för att höra om det pyser eller om man märker om luften går ur.
Mannen håller fast kondomen när han kör in snoppen, sedan kollar man lite då och då att kondomen sitter.
När han känner att han är på väg att komma håller han fast kondomen och så fort han kommer drar han ut snoppen medan han fortsätter att hålla fast kondomen.
Men du kanske tror att spermierna biter hål på kondomen och tar sig in på så vis??
Vi har testat att fylla en kondom med vatten, sedan slängt den stenhårt i väggen, och den har hållit, inte en skråma. En kondom är otrolig tålig. Och självklart ska man använda sig av ett märke som uppfyller kraven om kvalitet. Vi brukar köra med Rfsu "grande", den är tjockare.