• Anonym (Dålig morsa?)

Köper cigg till dottern, 13

Jag har en dotter som fyllde 13 i februari. Hon har alltid varit något av en duktig flicka och tagit hand om skolan, sina husdjur o.s.v. I somras upptäckte jag att hon rökte, och frågade givetvis var hon fått tag i cigaretterna. Hon berättade att hon köpt dem hos en invandrargubbe för ett billigt pris.

Detta gjorde mig upprörd, eftersom man aldrig kan veta vad som stoppats i cigaretterna i efterhand. Dessutom kan min lilla flicka bli våldtagen eller kidnappad. Jag sa därför till henne att i framtiden skulle jag köpa ut cigaretter till henne så att hon slapp utsätta sig för farligheter på det viset.

Hursomhelst. För ett par veckor sedan fick en av mammorna i min bekantskapskrets reda på detta, och skapade hus i helvetet. Tydligen är jag en dålig morsa, soc borde ta min dotter o.s.v. 

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Köper cigg till dottern, 13
  • Ginny

Det är inte soc som ska kopplas in, snarare TS dator som ska kopplas ur... Eller så får hon stanna på gosupermodel tills hon fyllt 18 åtminstone.

• Anonym (Inte ok)

Hur f*n kan du köpa cigg till din dotter? Jag tycker det är sjukt. Du uppmuntrar ju bara henne så hon tror att det är ok att röka.

• Deelicious

Alltså skojar du med oss? Klart som fan att du inte är en lämplig mamma när du gör så. Förstår du inte att du skadar din dotter??

Näe hade det varit min dotter så hade jag totalförbudet det! Både att röka och att köpa det från någon. Och bryts detta och jag märker det så blir det konsekvenser.

Mycket vek morsa måste jag säga! Du gör såååå fel!

• Anonym (öppenhet?)

Jag tycker det är sjukt mycket värre att uppfostra barn till rasister än nikotinister. (Och du verkar ju ha talang för båda). 

• Snutten6
    Deelicious skrev 2014-10-28 18:05:35 följande:

Alltså skojar du med oss? Klart som fan att du inte är en lämplig mamma när du gör så. Förstår du inte att du skadar din dotter??

Näe hade det varit min dotter så hade jag totalförbudet det! Både att röka och att köpa det från någon. Och bryts detta och jag märker det så blir det konsekvenser.

Mycket vek morsa måste jag säga! Du gör såååå fel!

För att få dottern att sluta röka är en lång svår och snårig vandring.

Skulle ha tagit henne till en avdelning/förening med KOL personer.....
    Därefter till patologen och visat hennes lungor, eller en död persons lungor.

Att dra in fickpengar och hota med straff, biter inte.
    Tyvärr kan tjejer alltid skaffa pengar.....
    En god väns dotter tjänade pengar på CAM, sålde sig genom att visa Fiffi och tuttarna för ett par hundra lappar,....

Lycka till !
  • dessan59

ts

otroligt idiotiskt att köpa cigg till din dotter! röker du själv?

det finns ett ord som heter NEJ! hur kom du på tanken?? vad blir nästa grej? alkohol, narkotika? Hon är ju bara ett barn för sjutton!!

• Chrysabelle
    dessan59 skrev 2014-10-29 08:27:16 följande:

ts

otroligt idiotiskt att köpa cigg till din dotter! röker du själv?

det finns ett ord som heter NEJ! hur kom du på tanken?? vad blir nästa grej? alkohol, narkotika? Hon är ju bara ett barn för sjutton!!

Ja, ts är ett barn, som har höstlov.
  • Anonym (hej)

jag har också varit rökare och skulle aldrig köpa ut

men visst du har en poöng där att du inte vet vad ciggen innehåller som nu med den drogen spice med mera då hade jag varit orolig

• Anonym (Fritzygirl)

Det är ju bra att du tar din föräldraroll på allvar TS. Synd att det inte räcker hela vägen dock. Du har förstått säkerhetsbiten men inte själva uppfostran och vägledningsbiten. Väldigt synd om din dotter.

• Anonym (mor)

Vilken tur. Tråden ligger i sandlådan! 

• Anonym (Sluge Slim)

Vem vill köpa en egen bro, jag har några på lager?

Svar på tråden Köper cigg till dottern, 13