• Gert

V och M samarbetar med SD i Bromölla

Så vad säger ni sjuk-klöver anhängare och SD-motståndare om att Vänsterpartiet och Moderaterna samarbetar med SD i Bromölla?

Det är ganska tydligt att det är omöjligt att isolera SD från inflytande. Glad

www.dagensarena.se/innehall/v-rostade-fram-sd-kandidat/

nyheter24.se/nyheter/politik/782088-har-ar-kommunen-dar-sd-och-v-samarbetar

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden V och M samarbetar med SD i Bromölla
  • MEE83
    lennart skrev 2014-11-10 23:59:21 följande:
    Haha du är ju riktigt rolig, när man lämnar en källa så länkar man till den, det har du inte gjort, i dina så kallade källor, fanns där nära 200 stycken utanförskapsområden i sverige där?

Vet du ens vad ett utanförskapsområde är? om du vet, vilka kriterier bör uppfyllas för att det skall få kallas det?

Jag vet mycket väl vad en källa är, men du verkar inte ha en aning om vad du pratar om...
    Helt innehållslöst inlägg Lennart. Var är dina källor som bestrider det jag skrev?

Källan jag citerade och namngav har använts av bland annat Exponerat, en webbsida du säkert är välbekant med. Du verkar vara typen som läser Exponerat, Avpixlat osv.

Jag är snäll nog att lämna original källan här dock. Så slipper du leta.

epp.eurostat.ec.europa.eu/cache/ITY_PUBLIC/3-30072014-AP/EN/3-30072014-AP-EN.PDF
  • lennart
    Sensitiveguy skrev 2014-11-10 23:44:24 följande:
    Nej, det är procentenheter (låg kunskap hos SD-anhängare) du redovisar. SD blev mer än dubbelt så stor, men F! blev (sic!) 8 gånger större jämfört med valet 2010!?!
    Och du såg inte vad jag skrev inom parentes förstår jag, sd ökade med mer än dubbelt så mycket röster än vad F! fick sammanlagt...
  • lennart
    MEE83 skrev 2014-11-10 23:47:17 följande:

Täby var för övrigt med i de 55 områden som Polisen pekat ut som är bland dom värsta i landet på grund av organiserad brottslighet.

Vad dom menar med det är att ungdomar i Täby och Roslagen använder till exempel cannabis i rätt stor utsträckning.

Så ja, Täby är alltså ett av Sveriges värsta områden enligt polisen. Vilket är intressant och skevt som fan.

Suck, utanförskapsområden var det vi pratade om, Täby är INTE med där.......

googla lite nu då, det är inte så svårt..
  • Sensitiveguy
    lennart skrev 2014-11-11 00:00:54 följande:

Nu är det ju mycket mer än just flyktingpolitiken som dom tittar på givetvis...

Jag är mycket förvånad.
  • Sensitiveguy
    lennart skrev 2014-11-11 00:05:35 följande:

Och du såg inte vad jag skrev inom parentes förstår jag, sd ökade med mer än dubbelt så mycket röster än vad F! fick sammanlagt...

Ja, men då skall du inte tala om ökning i procent för då är F! mycket mer framgångsrikt. Dessutom saknar SD inflytande i flyktingfrågan.
  • lennart
    MEE83 skrev 2014-11-11 00:05:19 följande:
    Helt innehållslöst inlägg Lennart. Var är dina källor som bestrider det jag skrev?

Källan jag citerade och namngav har använts av bland annat Exponerat, en webbsida du säkert är välbekant med. Du verkar vara typen som läser Exponerat, Avpixlat osv.

Jag är snäll nog att lämna original källan här dock. Så slipper du leta.

epp.eurostat.ec.europa.eu/cache/ITY_PUBLIC/3-30072014-AP/EN/3-30072014-AP-EN.PDF
    Men herre jävlar, vi pratade om utanförskapsområden i sverige, närmare 200 stycken, är du full?

Du har inte skrivit något som är värt att bestrida, för du verkar inte ha fattat ännu vad jag pratade om, ändå kände du dig tvungen att försöka kommentera det.
  • lennart
    Sensitiveguy skrev 2014-11-11 00:10:14 följande:
    Jag är mycket förvånad.
    Du är mycket dåligt påläst.
  • MEE83
    lennart skrev 2014-11-11 00:07:42 följande:
    Suck, utanförskapsområden var det vi pratade om, Täby är INTE med där.......

googla lite nu då, det är inte så svårt..
    Nej vi pratade om lite allt möjligt. Bland annat om sysselsättningen bland utomeuropeiska invandrare.

Jag är man nog att erkänna att jag blandade ihop de 55 värsta områdena i Sverige och utanförskapsområden dock. Täby är enligt polisen bland de 55. Detta tycker självklart jag verkar högst märkligt, då Täby knappast kan klassificeras som ett problemområde.

Sedan kan du flytta målstolpar hur mycket du vill, jag brukar tycka att det är ganska karaktärslöst dock.

• Sensitiveguy
    lennart skrev 2014-11-11 00:14:20 följande:

Du är mycket dåligt påläst.

Jag är inte intresserad av detta konservativa parti. Dessutom erkände du inte att du hade fel vad avser procent och procentenheter.
  • lennart
    MEE83 skrev 2014-11-11 00:15:13 följande:
    Nej vi pratade om lite allt möjligt. Bland annat om sysselsättningen bland utomeuropeiska invandrare.

Jag är man nog att erkänna att jag blandade ihop de 55 värsta områdena i Sverige och utanförskapsområden dock. Täby är enligt polisen bland de 55. Detta tycker självklart jag verkar högst märkligt, då Täby knappast kan klassificeras som ett problemområde.

Sedan kan du flytta målstolpar hur mycket du vill, jag brukar tycka att det är ganska karaktärslöst dock.
    Nej, jag pratade om utanförskapsområden, vilket du tydligen fortfarande inte vet vad det är, du citerade och började prata om andra saker som du trodde var utanförskapsområden, men skrev igår att jag skall länka till det idag om du inte lyckas googla fram vad jag pratade om, är till och med så snäll att jag skapar en tråd om ämnet. Glad

www.familjeliv.se/forum/thread/74324109-utanforskapsomraden-i-sverige
  • lennart
    Sensitiveguy skrev 2014-11-11 00:25:27 följande:
    Jag är inte intresserad av detta konservativa parti. Dessutom erkände du inte att du hade fel vad avser procent och procentenheter.
    Trots det hänger du här och diskuterar det dagligen Flört

Och du fattade tydligen inte vad jag menade trots att jag skrev antal nya väljare inom parentes
  • Sensitiveguy
    lennart skrev 2014-11-11 19:58:50 följande:

Trots det hänger du här och diskuterar det dagligen

Och du fattade tydligen inte vad jag menade trots att jag skrev antal nya väljare inom parentes

Jag anser inte att det endast är partiet SD jag diskuterar, nej.

Jo då, men poängen var att F! i procent hade ökat mer än SD, det tog du inte till dig.
  • lennart
    Sensitiveguy skrev 2014-11-11 20:22:07 följande:
    Jag anser inte att det endast är partiet SD jag diskuterar, nej.

Jo då, men poängen var att F! i procent hade ökat mer än SD, det tog du inte till dig.
    Nej, för det var ganska ointressant då dom inte kom in i riksdagen, finns många partier som ökat mer än F! procentuellt, även det ganska ointressant.
  • Sensitiveguy
    lennart skrev 2014-11-11 20:29:01 följande:

Nej, för det var ganska ointressant då dom inte kom in i riksdagen, finns många partier som ökat mer än F! procentuellt, även det ganska ointressant.

Inget parti med betydande väljarandel. Det intressanta är att SD med 13% I ryggen hittills saknar inflytande i flyktingfrågan.
  • lennart
    Sensitiveguy skrev 2014-11-12 02:04:32 följande:
    Inget parti med betydande väljarandel. Det intressanta är att SD med 13% I ryggen hittills saknar inflytande i flyktingfrågan.
    Nejdå, det diskuteras ganska mycket om flyktingfrågan, hade inte sd funnits i riksdagen så hade det varit locket på.

Risken att SD dubblar i antalet väljare även nästa val är mycket stor om inget händer...
Svar på tråden V och M samarbetar med SD i Bromölla