Blir man full på glögg?
Kanske är en superdum fråga men kan man bli full på glögg? Om man värmer den dvs. Då borde väl alkoholen försvinna?
Kanske är en superdum fråga men kan man bli full på glögg? Om man värmer den dvs. Då borde väl alkoholen försvinna?
Jag gjorde (typ) glögg en gång när jag gick på universitet, och, ja... det var ju universitet. Så... den glöggen spetsades raskt med ren alkohol. Jag LOVAR att alla blev fulla på den. Men glögg från mataffären, typ Blossas? Nja..... den skulle nog inte jag bli full på ens.
Glögg ska man bli lite lullig på annars kan det va! Idag är den äntligen fredag och jag ska gotta mig på en flaska glögg hela kvällen! :D
Hallåååå vart kan man köpa glögg nu? GÅR det?? Måste ha i helgen nämligen!
Låt inte glöggen bli varmare än 50 grader. Vid 70 grader avdunstar all alkohol. När man ex hembränner så låter man tempen gå upp till 76 grader vid kolonntoppen.
Låt inte glöggen bli varmare än 50 grader. Vid 70 grader avdunstar all alkohol. När man ex hembränner så låter man tempen gå upp till 76 grader vid kolonntoppen.
Hallåååå vart kan man köpa glögg nu? GÅR det?? Måste ha i helgen nämligen!
www.gloggtest.se/2015/10/per-morberg-starkvinsglogg/
Bästa!
nån mer som blivit full på glögg då ? mer än jag då...70cl blossa röd = tjoho !!!
nån mer som blivit full på glögg då ? mer än jag då...70cl blossa röd = tjoho !!!
TS hur tänker du kring Irish Coffee? Kan man bli full på det?
Ta bort alkoholen helt kan man nästa sortera under omöjligt.
Sen bör man vara medveten om att alkohol dunstar långt innan 78grader.
Och visst är det så att det är väldigt stor skillnad på en kastrull och ett destilleringssystem.
Själv kokar jag aldrig glöggen, plockar den vid ¨80grader då det blir närmare drickbart då(värmemässigt).