• Forumvärd

    Familjelivs julkalender: Lucka 4


    Var med och öppna luckan den 4 december i Familjelivs julkalender!
    Luckan döljer idag allt en skogsarbetare behöver t.om ett stort Tilrotorflygplan.

    För att vinna vill vi att du laddar upp en bild på ditt allra finaste julpynt! Är det barnens egengjorda garntomtar, en antik porslinstomte som du ärvt, en modern designljusstake eller något helt annat? Du bestämmer vad som är julpynt för dig.
    Vi vill även att du skriver en kort motivering till varför du vill vinna. Bäst julpyntfoto i kombination med motivering vinner priset.

    Tävlingen öppnar den 4 december och pågår fram till midnatt 4/12. Vinnaren utses av en jury på Familjeliv och presenteras den 5/12.

    Vinnaren måste svara på vinnarmejlet i sin inbox inom en vecka, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det.

    Läs gärna våra fullständiga tävlingsregler.
  • Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 4
  • 880215

    Åh, jag skulle så väldigt, väldigt, VÄLDIGT gärna vilja vinna detta lego-set till min son. Han fullkomligt ÄLSKAR skogen och han skulle bli SÅ glad av att få starta sin små-legosamling med skogsvaktar-lego. Det kan inte bli en bättre fullträff! Glad

    Här kommer en bild på en UNDERBART vacker speldosa. En av juldekorationerna i sonens rum.
    Leksakståget åker runt, runt i takt med den vackra melodin. Älskar den! Hjärta(I bakgrunden syns även den otroligt vackra adventsljusstaken, som minner från en händelserik period i mitt liv, då jag som tonåring bodde i USA. Ett fint minne därifrån).

  • Karra1



    Julkrubban som min mammas farmor och farfar gjorde till mig när jag var barn!  Det är mitt bästa julpynt!


    Jag vill vinna för att överraska min dotter med nytt LEGO - det är alltid roligt med nått nytt!

  • lnordh


    De här fina har mina barn gjort och de pryder julgranen år från år! De hemgjorda där man dessutom kan tänka tillbaka till de fina pysselstunderna man haft med barnen - det är det viktigaste pyntet för mej!

    Vill så gärna ge det här Legot till min dotter som hittills bara byggt med Lego Friends men eftersom hon älskar Lego så tror jag att hon kommer att älska Lego City!
  • Oviss01
    De här tomtarna med olika "sysslor" har min mormors syster gjort. Jag älskar dem och placerar ut dem över hela lägenheten, tyvärr finns inte skaparen av tomtarna kvar längre, annars hade jag velat ha flera. När jag var 8 år försökte mormors syster visa mig hur man gör tomtarna, men hon är dansk och jag förstod inte så bra tyvärr Får se om jag någon dag kan försöka mig på att göra egna.

    Legot vill jag vinna som julklapp åt min bonusson. Lego är så fruktansvärt dyrt, men han älskar det, och han älskar flygplan av alla sorter. Hans far och farfar är/var flygtekniker. Vore kul med lite egentid med bonusen för legobygge!
  • Jennyorust

    Jag älskar verkligen vår rosa julgran! Matchar såå fint till tapeterna¨!!
    Det är dessutom praktiskt med en plastgran när lillan kryper runt.

    Storebror vill gärna vinna, han ÄLSKAR allt som har med maskiner att göra.
    Hans största önskan till tomten i år är att lillasyster får en traktor och att han får en balgrip....
    Tyvärr har vi inte råd att lösa det. Men med detta Lego set kan han ju lasta och greja lite själv!

    T

  • JosieJ

    Mitt absoluta favoritjulpynt är denna ljuslykta som dottern, nu 5 år, gjorde för 2 år sedan på förskolan. En vanlig glasburk med tomteklistermärken som hon penslat lim på och rullat i strösocker och ett litet rött band upp till.  Jag håller andan när jag packar upp den, är så otroligt rädd om den. Vi tänder den varje gång vi är i köket och jag hoppas den får vara med i mååååånga år.

    Tyvärr så tvivlar dottern starkt på att tomten finns (och för visso så har hon ju rätt men det är lite väl tidigt tycker vi). Så om jag vinner detta till mina 2 legotokiga barn (4 och 5 år) så kommer paketet signeras "Från TOMTEN!"  

  • Joylarsson

    Mitt finaste julpynt är den här adventsljusstaken som jag fick av min fina mamma. Den värmer hjärtat extra mycket eftersom det är mitt söta syskonbarn som har plockat mossan och kottarna från vår skog!

    Ifall jag vann dagens pris så skulle jag ge presenten till mitt syskonbarn, som fullkomligt älskar Lego. Det skulle glädja mig att se hans glittrande ögon när han öppnar paketet, och sedan få dela glädjen i att bygga ihop och leka med de spännande sakerna. Han är tokig i alla slags maskiner och fordon!

  • Ida1978

    Att få klä granen med 4-åringen som längtat efter detta i flera månader.

    Mycket färger och kulor. :) Men en fröjd och se honom så glad att få klä granen.

    Sonen skulle älska detta då bilar och helikoptrar är det roligaste som finns

  • Ida1978

    Att få klä granen med 4-åringen som längtat efter detta i flera månader.

    Mycket färger och kulor. :) Men en fröjd och se honom så glad att få klä granen.

    Sonen skulle älska detta då bilar och helikoptrar är det roligaste som finns

  • 880215
    Koppkaka skrev 2014-12-05 15:27:02 följande:

    Yaaay!!!


    Grattis! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 4