• BengtH

Kvinnors låga sexlust skapar frustration hos männen

Min fru sen 16 år trivs ganska bra med livet. Hon jobbar på förskola, hemma tycker hon om att umgås med barnen, baka och laga mat, hålla på med inredning, titta på tv-serier och spela bingo på nätet.

Vårt liv hade kunnat vara perfekt om det inte vore för det där ordet på tre bokstäver, just det..sex. Det ordet är något hon ogärna tar i sin mun. Sex är något man gör i det tysta nån gång ibland, vilket nu för tiden handlar om månadsvis. Det finns så mycket annat som hon hellre ägnar sin tid åt. 

Jag framstår som nån slags sexgalning bara för att jag vill ha samlag en gång i veckan. Jag har försiktigt påtalat mitt sexbehov, men får till svar att det aldrig finns tid. Det är så mycket viktigare med städning, sitta vid spegeln, långa sovmorgnar, natta barnen (snart tonåringar) 

Detta gör att frustrationen inom mig bara växer. Hon tycker inte att sex är viktigt, det saknar prioritet, det är nåt som tar upp tid. Jag reagerar genom att bli sur, sluter mig själv inombords och kopplar bort henne mentalt.

Efter någon vecka av konflikter, hon vet innerst inne varför jag blir sur, men låtsas som om hon inte gör det, så kommer det fram att bristen sex är orsaken till osämjan. Då kan hon försiktigt småle och säga "jasså vill du ha sex" och sen säga ok, då kan vi ha sex i helgen. 

Det beteendet gör mig ännu mer irriterad. Hon har inget behov av sex, men kan tänka sig att ställa upp för min skull, från hennes synvinkel så anser hon sig ha ett behov av sex ibland, men jag ser det behovet som så mikroskopiskt lite att det inte ens räknas. 

Ibland har jag god lust att leta sex nån annanstans. 

• Svar på tråden Kvinnors låga sexlust skapar frustration hos männen
  • Celines Essence
    Underhill skrev 2014-12-04 11:55:07 följande:

Steget dit är låååååååååååångt...när jag läser det TS beskriver...

Några förslag till TS på hur han kan introducera detta i deras relation utan att återigen bli kallad för sexgalning!?

Det kan mycket väl vara så att steget dit kan vara långt, men det behöver inte hindra att man börjar ta steg.

Ibland kanske kvinnan måste få tid att "smälta tanken".

Jag har själv varit emot sexleksaker eftersom att jag tyckte det kändes "plastigt". Jag var nog också "rädd" att tycka om leksakerna på ett sätt så att mannen skulle känna sig utkonkurrerad. Jag tror det kan vara en fördel att inte börja med en dildo om man känner sig rädd att mannen ska känna sig otillräcklig. En massageskräm med värme (eller annan effekt) kanske är lättare, eller någon typ av klitorisvibrator, som kan användas samtidigt som samlag.

Det kan ju även vara så att kvinnan är betydligt mer positiv än mannen tror. Man måste Våga.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • MaryM

Celine, kan inte du börja blogga? Och så kan Anton göra gästinlägg? Ni är så mysiga och vettiga och roliga :)

She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Underhill
    Celines Essence skrev 2014-12-04 13:42:14 följande:
    Det kan mycket väl vara så att steget dit kan vara långt, men det behöver inte hindra att man börjar ta steg.

Jag har själv varit emot sexleksaker eftersom att jag tyckte det kändes "plastigt". Jag var nog också "rädd" att tycka om leksakerna på ett sätt så att mannen skulle känna sig utkonkurrerad. Jag tror det kan vara en fördel att inte börja med en dildo om man känner sig rädd att mannen ska känna sig otillräcklig. En massageskräm med värme (eller annan effekt) kanske är lättare, eller någon typ av klitorisvibrator, som kan användas samtidigt som samlag.

Det kan ju även vara så att kvinnan är betydligt mer positiv än mannen tror. Man måste Våga.
    Addera gärna att det kan tyckas vara "pinsamt"..."inte skall jag behöva" eller "sånt använder de bara i porrfilmer/porrens värld" alt jantelagens vara. Kan ju vara så att det anses vara lite väl syndigt av vissa, men absolut som du skriver "rädd". Att det skulle ersätta och eller utkonkurrera mannen kan ju oxo tänkas vara en svår sak att ta upp o prata om och kring.

Saken är den att jag tror att det är en känslig sak, tyvärr. "Behovet" blir ju inte ett behov förns man provat :)

Jag var själv den som fick introducera leksaker i den relationen jag lever i och innan det steget var taget fanns inte leksaker på kartan öht. "klarar oss bra utan" osv...nu har vi hittat en leksak eller några som passar in och min partner både uppskattar och gillar det :)...men som sagt...det satt långt inne och var inte helt enkelt att ta upp och få till.

TS...när det gäller leksaker kan jag rekommendera, precis som inlägget jag citerar tar upp, mindre pjäser som exempelvis klitorisstimulator och eller penisring med vibrator OM nu det kan vara intressant!?
    E vi överens så kör vi
  • Anonym (BraRubrik)
    Celines Essence skrev 2014-12-04 13:42:14 följande:

Tror Bengt handlar en dildo, klitorisvibrator och massagekräm på väg hem från jobbet idag! ;)
  • Celines Essence
    MaryM skrev 2014-12-04 13:47:04 följande:

Celine, kan inte du börja blogga? Och så kan Anton göra gästinlägg? Ni är så mysiga och vettiga och roliga :)

Gullig du är!.. och detsamma. DU är både vettig, mysig och rolig

Tja... Blogga... Vem vet... Kanske
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • thooping

HERREGUD DET DU BESKRIVER ÄR TVÄRT OM FÖR MIG! jag känner mig billig bara för att jag är tjej och är riktigt jävla kåt om kvällar och morgornar och vill oftare än min kille ha sex.!!! älskar sex men han är lite frånvarande och det är inte ofta det händer att han påbörjar något utan jag måste fråga och då är det alltid kanske. Och när vi väl har det så tar det flera flera dagar tillumed veckor innan nästa gång om jag inte säger något

• MEE83
    Anonym (BraRubrik) skrev 2014-12-04 13:29:50 följande:
    Visst, en och annan kan ju hålla på till hunger eller sömnbehov tar överhanden och sedan det är tillfredsställt fortsätta!..
    Duracell kaniner. :D

There is something called too much dock.

När jag fortfarande blev berusad(händer nästan aldrig nu förtiden, fixar inte att slösa tid på återhämtning), så kunde jag ha problem med avslut, men då gav jag oftast bara upp, slipper man ju friktionsskador haha... 

Fast det kan ju vara lite pinsamt det med, om man är med ett ONS eller tjej man inte haft sex med så många gånger, pinsamt att ge upp alltså, sex paranoia, man kan ju börja fundera på om tjejen tror att man inte tänder på sexet... oralsex har dock alltid funkat i sådana situationer, men inte alla känner ju för ett sådant avslut. . 
  • MEE83

Har inte varken enorm eller liten för den delen, kanske lite större en medel stor, så jag vet inte varför oralsex har funkat bättre än vaginalt. Mental grej kanske.

• Anonym (BraRubrik)
    thooping skrev 2014-12-04 19:39:50 följande:

HERREGUD DET DU BESKRIVER ÄR TVÄRT OM FÖR MIG! jag känner mig billig bara för att jag är tjej och är riktigt jävla kåt om kvällar och morgornar och vill oftare än min kille ha sex.!!! älskar sex men han är lite frånvarande och det är inte ofta det händer att han påbörjar något utan jag måste fråga och då är det alltid kanske. Och när vi väl har det så tar det flera flera dagar tillumed veckor innan nästa gång om jag inte säger något

Kan du inte lämna din kille?.. :)
  • thooping
    Anonym (BraRubrik) skrev 2014-12-04 21:19:20 följande:
    Kan du inte lämna din kille?.. :)
    hahah... och varför nu detta? :)
  • Anonym (BraRubrik)
    MEE83 skrev 2014-12-04 20:03:30 följande:

Duracell kaniner. :D

There is something called too much dock.

När jag fortfarande blev berusad(händer nästan aldrig nu förtiden, fixar inte att slösa tid på återhämtning), så kunde jag ha problem med avslut, men då gav jag oftast bara upp, slipper man ju friktionsskador haha... 

Fast det kan ju vara lite pinsamt det med, om man är med ett ONS eller tjej man inte haft sex med så många gånger, pinsamt att ge upp alltså, sex paranoia, man kan ju börja fundera på om tjejen tror att man inte tänder på sexet... oralsex har dock alltid funkat i sådana situationer, men inte alla känner ju för ett sådant avslut. . 

Duracellbatterier räcker väl bara nåra timmar! .. ;D
  • Anonym (BraRubrik)
    thooping skrev 2014-12-04 21:22:44 följande:

hahah... och varför nu detta? :)

Ja.. *visslar å tittar förläget åt ett annat håll*
  • Anonym (jag_vet)
    MaryM skrev 2014-12-01 11:43:26 följande:

2. Tjata ALDRIG om sex och sura inte som en jävla småpojke om du inte får nåt. Surheten är SJUKT avtändande. Var ditt bästa, charmiga jag i stället. Ge henne massage och säg "det blir inget sex ikväll, jag vill bara att du ska njuta och jag vill känna närhet till dig". Blir hon kåt så låt henne verkligen övertala dig till sex i så fall, du ska hålla dig passiv.

Detta stod på sid 1 och jag har inte läst alla 18 sidor.

Klart att tjat inte är upphetsande. Men det är alltid mannen som skall bete sig som att allt är frid och fröjd (trots att det inte är det) för annars blir kvinnan stressad och får ännu mindre lust. 

Med min fd fru ville jag ha 50% gos och närhet och 50% sex. Min fru ville ha 99,5 % gos och 0,5% sex. Det kunde gå 6-8 veckor mellan de gånger hon ville. Jag ville ha sex 1-2 ggr per vecka. Klart det krockar. Men när man läser här på FL och även i hennes åsikt skulle jag acceptera att bara köra gos och ständigt leverera. Till slut tappas lusten för gos (trots att jag älskar det) för det kändes som det var det enda vi gjorde. När jag sen inte orkar ligga sked nakna dag 40 på raken utan sex får jag höra "hur skall jag kunna bli sugen på sex när man inte ens kan ligga bredvid varandra utan att du blir en frustande neandertalare". 

Ja, vad sägs om att leverera lite oftare så jag får ut lite av det jag vill också. 
Svar på tråden Kvinnors låga sexlust skapar frustration hos männen