Kvinnors låga sexlust skapar frustration hos männen
Min fru sen 16 år trivs ganska bra med livet. Hon jobbar på förskola, hemma tycker hon om att umgås med barnen, baka och laga mat, hålla på med inredning, titta på tv-serier och spela bingo på nätet.
Vårt liv hade kunnat vara perfekt om det inte vore för det där ordet på tre bokstäver, just det..sex. Det ordet är något hon ogärna tar i sin mun. Sex är något man gör i det tysta nån gång ibland, vilket nu för tiden handlar om månadsvis. Det finns så mycket annat som hon hellre ägnar sin tid åt.
Jag framstår som nån slags sexgalning bara för att jag vill ha samlag en gång i veckan. Jag har försiktigt påtalat mitt sexbehov, men får till svar att det aldrig finns tid. Det är så mycket viktigare med städning, sitta vid spegeln, långa sovmorgnar, natta barnen (snart tonåringar)
Detta gör att frustrationen inom mig bara växer. Hon tycker inte att sex är viktigt, det saknar prioritet, det är nåt som tar upp tid. Jag reagerar genom att bli sur, sluter mig själv inombords och kopplar bort henne mentalt.
Efter någon vecka av konflikter, hon vet innerst inne varför jag blir sur, men låtsas som om hon inte gör det, så kommer det fram att bristen sex är orsaken till osämjan. Då kan hon försiktigt småle och säga "jasså vill du ha sex" och sen säga ok, då kan vi ha sex i helgen.
Det beteendet gör mig ännu mer irriterad. Hon har inget behov av sex, men kan tänka sig att ställa upp för min skull, från hennes synvinkel så anser hon sig ha ett behov av sex ibland, men jag ser det behovet som så mikroskopiskt lite att det inte ens räknas.
Ibland har jag god lust att leta sex nån annanstans.