• Johanna 398

Tror ni SD blir starkare eller svagare vid omval?

SD kommer försöka fälla varje regering som medverkar till invandringspolitiken. Det snackas just nu om ifall det blir omval eller inte. Vad tror ni? Omval = SD starkare eller svagare än innan? Skriv gärna varför ni tycker som ni gör!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tror ni SD blir starkare eller svagare vid omval?
  • Helhet

[quote=74451305][quote-nick]igsg skrev 2014-12-06 12:51:13 följande:[/quote-nick]

Det pratas om att lagstifta så att vaeristerna SD intekan fortsätta att håna demokratin.

Sen tror jag att en del missnöjesväljare kanske överger SD för at tdom är missnljda och att en del borgliga går tillbaka till sina partier för att få det borgliga blocket att komma till makten igen. Man får helt enkelt hoppas att väljarna tar sitt förnuft till fånga nu när det står klart att SD är ett rasitiskt enfrågesparti.

Råkade höra lite när Åkesson torg-talade inför valet. De ville satsa 4 miljarder till högre löner för kvinno-dominerade yrken , samt fler poliser och bättre försvar. Glömde lägre-skatt för pensionärer. Det är 4 rätt viktiga och bra frågor tycker jag, och givetvis måste man ju dra ned på utgifterna på något område om man ska lägga mer pengar på ett annat område?

• igsg
    Helhet skrev 2014-12-06 13:55:03 följande:

[quote=74451305][quote-nick]igsg skrev 2014-12-06 12:51:13 följande:[/quote-nick]

Det pratas om att lagstifta så att vaeristerna SD intekan fortsätta att håna demokratin.

Sen tror jag att en del missnöjesväljare kanske överger SD för at tdom är missnljda och att en del borgliga går tillbaka till sina partier för att få det borgliga blocket att komma till makten igen. Man får helt enkelt hoppas att väljarna tar sitt förnuft till fånga nu när det står klart att SD är ett rasitiskt enfrågesparti.

Råkade höra lite när Åkesson torg-talade inför valet. De ville satsa 4 miljarder till högre löner för kvinno-dominerade yrken , samt fler poliser och bättre försvar. Glömde lägre-skatt för pensionärer. Det är 4 rätt viktiga och bra frågor tycker jag, och givetvis måste man ju dra ned på utgifterna på något område om man ska lägga mer pengar på ett annat område?

Men snälla, du glömmer att handling säger mer än ord.
    Det fungerar alltså inte att stå och tala högt och brett om hur viktiga pensionärerna är när man nu två gånger förstört chanserna för förbättringar för just pensionärer.

Så att komma med påståenden om att SD vill göra si och så när det gör tvärt om fungerar inte, inte bara förbättringarna till pensionärerna men till många svaga grupper sa SD nej till för att man nu ska till val i invandringsfrågan, SD själva döljer ju inte ens det faktumet så varför försöker du som deras väljare låtsas om något annat? Är det den ny taktiken att hoppas att folk är både blinda och döva

Så rösta på SD om du vill, det är ditt val men sluta dumförklara väljararna i Sverige för handling säger mer än ord och ett SD som skulle stå och valtala nu med löften om att förbättra för pensionärer mfl skulle bli utskrattade för alla har facit i hand och såg hur det gick.

• SecretMe

Så länge MP inte är med och regerar så får det gå.
    V också för den delen. Ja, och F! men den risken är nog obefintlig.

SD får min röst igen, det finns inget alternativ för mig.

• Helhet

[quote=74451628][quote-nick]igsg skrev 2014-12-06 14:23:41 följande:[/quote-nick]

Men snälla, du glömmer att handling säger mer än ord.

Det fungerar alltså inte att stå och tala högt och brett om hur viktiga pensionärerna är när man nu två gånger förstört chanserna för förbättringar för just pensionärer.

Så att komma med påståenden om att SD vill göra si och så när det gör tvärt om fungerar inte, inte bara förbättringarna till pensionärerna men till många svaga grupper sa SD nej till för att man nu ska till val i invandringsfrågan, SD själva döljer ju inte ens det faktumet så varför försöker du som deras väljare låtsas om något annat? Är det den ny taktiken att hoppas att folk är både blinda och döva

Så rösta på SD om du vill, det är ditt val men sluta dumförklara väljararna i Sverige för handling säger mer än ord och ett SD som skulle stå och valtala nu med löften om att förbättra för pensionärer mfl skulle bli utskrattade för alla har facit i hand och såg hur det gick.

Det har inte röstat emot några som vill höja kvinno-lönerna med 4 miljarder. Så bara för att sossarna kommer med en liten ökning för pensionärerna ska de rösta fram alla andra korkade/ ofinansierade förslag. Det är ni politiker som länge nu har dum förklarat er själva, ut i verklighet och träffa och lyssna på vanligt folk. Trodde/ hoppades lite på löven faktiskt, men herregud vilket stolp-skott.

• Sensitiveguy

Inget parti av de 8 kommer lyckas nämnvärt i valet. Prat, prat och prat. Politiker i ett nötskal.

• igsg
    SecretMe skrev 2014-12-06 14:26:21 följande:

Så länge MP inte är med och regerar så får det gå.
    V också för den delen. Ja, och F! men den risken är nog obefintlig.

SD får min röst igen, det finns inget alternativ för mig.

Och vad åstadkommer din röst tror du?
    Din förra röst vet vi ju vad den åstadkom, kaos, extra kostnader för Sverige och stopp för förbättringarna till pensionärerna mfl.
    Tror du din röst kommer innebära någon skillnad? Att även om SD får 17% den här gången så kommer man få igenom sin extrema invandringspolitik? Vi vet alla att det inte kommer hända så varför inte rösta rött eller blått och påverka partierna inifrån till de förändringar ni eftersträvar, ni har större chans till förändringa på det viset än att rösta på ett parti som ingen vill samarbeta med och som inte kommer få något inflytande gällander den egna politiken om man inte får egen majoritet och så naiva är ni väl ändå inte att ni tror att det komemr ske.

• SecretMe
    igsg skrev 2014-12-06 14:48:27 följande:
    Din förra röst vet vi ju vad den åstadkom, kaos, extra kostnader för Sverige och stopp för förbättringarna till pensionärerna mfl.
    Tror du din röst kommer innebära någon skillnad? Att även om SD får 17% den här gången så kommer man få igenom sin extrema invandringspolitik? Vi vet alla att det inte kommer hända så varför inte rösta rött eller blått och påverka partierna inifrån till de förändringar ni eftersträvar, ni har större chans till förändringa på det viset än att rösta på ett parti som ingen vill samarbeta med och som inte kommer få något inflytande gällander den egna politiken om man inte får egen majoritet och så naiva är ni väl ändå inte att ni tror att det komemr ske.
    De är de enda som vill ta tag i den enorma invandringen med dess kostnader.
    Inget extremt med det i mina ögon, det extrema står de andra för.
    Utöver det håller jag med om det allra mesta i deras politik, lika med ett enkelt val.

Om det blir så att SD växer sig starkare och starkare så kommer det en dag när de andra inte kan fortsätta som de gör. Jag ser fram mot den dagen.

Min röst gör givetvis skillnad, det gör din också. Och alla andras.
  • Gert
    igsg skrev 2014-12-06 14:48:27 följande:
    Och vad åstadkommer din röst tror du? Ytterligare ett nyval?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • KTMsx50

Starkare.

De rödgröna bör förbrukat folkets förtroende nu och tror mer och mer att folket börjar inse att sverige grävs djupare och djupare ner i skiten.

Tror SD kommer få en hel del röster från s+mp och likaså från M.

Svar på tråden Tror ni SD blir starkare eller svagare vid omval?