• Calling

Vill du/87% ha ökad/lika/minskad/ingen asylinvandring?

För 9-10 år sedan och många år bakåt, röstade M och S i majoritet ner alla försök i riksdagen om en generösare asylpolitik. Göran Persson sa ex. att "vi har redan tagit ett så stort ansvar" och i riksdagen sa Tobias Billström samma sak för M.

S vek sig i en budgetförhandling för MP om en amnesti 2005 och förlorade valet 2006. 

Det finns egentligen inga tecken på att Moderater och Socialdemokrater bytt åsikter sedan 2004, gott om flyktingar i världen har det alltid funnits och är inget nytt. Den tusendel vi tar emot är en försumbar skillnad totalt sett.

Vad som hände sedan var Alliansen 2006, så M och Billström fick vika sig i regeringen med de andra, för att den skulle hålla ihop.
    S hade Mona Sahlin med ett annat tänk en kort tid och SD kom in med den politik S och M fört, men skarpare och vann på det.

När något inte fungerar brukar man backa till ett läge där det fungerar bättre. Om Alliansen nu löser upp sig kan M och S göra som förut, med stöd av SD som kommer att kräva mer. Att SD-fobin är skadlig och överkomlig, talar nu alltfler kunniga om. 

Om KD sagt det SD säger nu hade det varit en självklarhet, det djupt okristliga i att ex. Syriska flyktingar ska svälta i närområdet då vi snålar dit. Men göder de som kommer hit med oerhört stora belopp, som måste betalas av annat vi behöver istället.

Det kan inte vara så, att de flesta länderna i världen, med liten asylinvandring, är "främlingsfientliga".

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vill du/87% ha ökad/lika/minskad/ingen asylinvandring?
  • Molle1981
    Ingram skrev 2014-12-11 10:33:59 följande:

Återigen så vet jag inte vad "flumskolan", men du kanske vill förklara vad som anses flummigt?

Kommer det in 5 elever som inte kan engelska så säger det sig självt att det inte kan gå där, men nu är det inte direkt så att detta är ett stort problem.

Nu känns det också dags att lägga ner diskussionen, du har börjat med personliga påhopp och håller dig inte till ämnet. 

Jag tycker det är tråkigt när det händer men tyvärr verkar motståndarsidan alltid ta till det här med påhopp.

Det sa jag inte, men de har en agenda och det bör stå klart för alla när man surfat in på den sidan.

Jag gissar också på att en hel del av skribenterna där inte är journalister då det är rätt usel journalistik.

Med flumskola menar jag att det inte finns någon styrning från lärarna, utan eleverna har all makten och ordningen är urusel i många skolor pga av detta. Och om en lärare stampar ned foten så resulterar det i att denne blir anmäld och tillrättavisad.

Jag kallar det inte påhopp, men du försöker dumförklara mig med dina politiskt korrekta argument. Jag tror inte du är dum, du har bara som många andra fallit för medias och det politiska etablissemangets lögner om situationen i Sverige. Men detta kommer troligen att fortskrida och jag är nästan säker på att även du kommer att se den riktiga verkligheten i framtiden du med?

Bara att du kallar fria tider en hatsajt, ngt som är taget direkt från mainstreammedia är för mig ganska oseriöst. Du kan väl istället säga vad som är fel med deras journalistik än att säga att de är dåliga journalister. För mig och många andra som har börjat fatta hur det ligger till, har istället börjat se hur vinklat och lögnaktig den allmänna journalistiken är, där de även på senare tid har förekommit helt påhittade och felaktiga artiklar, det är djupt olyckligt och föredande. Inte konstigt att trovärdigheten för både jounslister och politiker rasar. Men antar att du inte ens känner till detta!
  • Molle1981
    Ingram skrev 2014-12-11 10:33:59 följande:
    Kommer det in 5 elever som inte kan engelska så säger det sig självt att det inte kan gå där, men nu är det inte direkt så att detta är ett stort problem.
    Glömde ju detta!
    Hur kan detta inte vara ett problem, är vardagsmat för ånga skolor idag och är ett stort problem och är ett problem som kommer att öka de kommande åren, då vi förväntas fördubbla antalet "så kallade" ensamkommande barn 2015. Många klasser får ta emot fler än så och de kommer in i olika åldrar och det är skolans ansvar numera, de ska integreras i samhället heter det. Det som sker är att lärarna skjuter över ansvaret på de andra eleverna som exempelvis får försöka få ett arbete att fungera. 
  • Ingram
    Molle1981 skrev 2014-12-11 10:54:01 följande:
    Med flumskola menar jag att det inte finns någon styrning från lärarna, utan eleverna har all makten och ordningen är urusel i många skolor pga av detta. Och om en lärare stampar ned foten så resulterar det i att denne blir anmäld och tillrättavisad.

Jag kallar det inte påhopp, men du försöker dumförklara mig med dina politiskt korrekta argument. Jag tror inte du är dum, du har bara som många andra fallit för medias och det politiska etablissemangets lögner om situationen i Sverige. Men detta kommer troligen att fortskrida och jag är nästan säker på att även du kommer att se den riktiga verkligheten i framtiden du med?

Bara att du kallar fria tider en hatsajt, ngt som är taget direkt från mainstreammedia är för mig ganska oseriöst. Du kan väl istället säga vad som är fel med deras journalistik än att säga att de är dåliga journalister. För mig och många andra som har börjat fatta hur det ligger till, har istället börjat se hur vinklat och lögnaktig den allmänna journalistiken är, där de även på senare tid har förekommit helt påhittade och felaktiga artiklar, det är djupt olyckligt och föredande. Inte konstigt att trovärdigheten för både jounslister och politiker rasar. Men antar att du inte ens känner till detta!
    Varför kallar du det för flumskola?
    En lärare blir inte anmäld om han gör sitt jobb, en lärare blir dock anmäld om han är fysisk mot en elev och det är ju enbart positivt.
    Såna lärare ska inte arbeta i skolan, men återigen det här är inte skolans problem och det här med att man ska arbeta utifrån eleverna är bara någonting positivt.

Så det är inte påhopp att säga att andra är dumma?
    Inte alls, jag har inte försökt dumförklarat dig en enda gång utan jag diskuterar och ifrågasätter men att ha politiskt korrekta åsikter är dock en komplimang.
    Jag är politiskt korrekt och jag tycker det är någonting bra, däremot uppskattar jag inte när folk blir för personliga eller använder sig av ordet "dum" för att få kött på benen.
    Det är synd, för jag tyckte faktiskt det var en rätt bra diskussion...du förstår att det är det man gör, man delar med sig av sina åsikter.

Jag kan inte kalla det annat än för hatsajt, däremot vet jag inte vad mainstreammedia är men jag antar att det är ett modeord i vissa kretsar.
    Vad som är fel på deras journalistik? det är hobbynivå på det hela, känns som privatpersoner skriver artiklarna och det är på tok för mycket "egna åsikter" i artiklarna.
    Om du inte vill läsa vinklade journalistik så får du söka dig till en oberoende tidskrift, inte läsa Fria Tider för då kan du lika gärna läsa "mainstreammedia".
  • Ingram
    Molle1981 skrev 2014-12-11 11:08:11 följande:
    Glömde ju detta!
    Hur kan detta inte vara ett problem, är vardagsmat för ånga skolor idag och är ett stort problem och är ett problem som kommer att öka de kommande åren, då vi förväntas fördubbla antalet "så kallade" ensamkommande barn 2015. Många klasser får ta emot fler än så och de kommer in i olika åldrar och det är skolans ansvar numera, de ska integreras i samhället heter det. Det som sker är att lärarna skjuter över ansvaret på de andra eleverna som exempelvis får försöka få ett arbete att fungera. 
    Nej det är inte speciellt vanligt att man tar in 5 st på en högskola som inte kan vare sig svenska eller engelska.
  • Molle1981
    Ingram skrev 2014-12-11 11:19:27 följande:
    En lärare blir inte anmäld om han gör sitt jobb, en lärare blir dock anmäld om han är fysisk mot en elev och det är ju enbart positivt.
    Såna lärare ska inte arbeta i skolan, men återigen det här är inte skolans problem och det här med att man ska arbeta utifrån eleverna är bara någonting positivt.

Så det är inte påhopp att säga att andra är dumma?
    Inte alls, jag har inte försökt dumförklarat dig en enda gång utan jag diskuterar och ifrågasätter men att ha politiskt korrekta åsikter är dock en komplimang.
    Jag är politiskt korrekt och jag tycker det är någonting bra, däremot uppskattar jag inte när folk blir för personliga eller använder sig av ordet "dum" för att få kött på benen.
    Det är synd, för jag tyckte faktiskt det var en rätt bra diskussion...du förstår att det är det man gör, man delar med sig av sina åsikter.

Jag kan inte kalla det annat än för hatsajt, däremot vet jag inte vad mainstreammedia är men jag antar att det är ett modeord i vissa kretsar.
    Vad som är fel på deras journalistik? det är hobbynivå på det hela, känns som privatpersoner skriver artiklarna och det är på tok för mycket "egna åsikter" i artiklarna.
    Om du inte vill läsa vinklade journalistik så får du söka dig till en oberoende tidskrift, inte läsa Fria Tider för då kan du lika gärna läsa "mainstreammedia".
    Nä lärare har inte ens lov att höja rösten utan de blir anmälda för något i dagens samhälle. Barn behöver få uppfostran även i skolan, de är inte vuxna, självklart så är det bra att eleverna får ha lite inflytande i undervisningen men det har gått alldeles för långt med det idag. 

Jag menar inte att du är dum, men samhället gröt oss dumma. Då det politiskt korrekta har gått alldeles för långt och för att fortsätta att dölja sanningen, så gör de nästan allt som krävs in i det sista, de du kallar bra journalistik, är journalistik som har munkavel och ögonbindel på. Journalistik handlar om att gräva fram sanningen, vilket inte är något någon etablerad tidning gör.

Med mainstreammedia menar jag den median som riktar sig åt den stora massan, alltså den etablerade median eller gammelmedia om man hellre vill kalla det så, inget modeord alls. (Istället för att skriva ut Aftonbladet, expressen, DN, SVD osv..)

Varför kallar du det hajtsajt? Det är enbart en stämpel sådana sidor som kritiserar framförallt Sveriges invandring fått av mainstreammedia, mkt för att de tappar i trovärdighet och sålda tidningar, då ingen vill läsa deras censurerade och vinklade nyheter längre eller om allt skvaller som mest fyller dessa tidningar numera.
    Om du kallar exempelvis fria tider för hastat, så får du kalla de flesta tidningar och länder i vår omgivning för hastat och hatländer, då det är vad de allmänna tidningarna och politiker pratar om i exempelvis våra grannländer. Där de själva har gått igenom detta som Sverige gör i detta nu, tidigare.
  • Molle1981
    Ingram skrev 2014-12-11 11:20:21 följande:
    Nej det är inte speciellt vanligt att man tar in 5 st på en högskola som inte kan vare sig svenska eller engelska.
    Oj förlåt, menar inte högskola såklart, var min mobil som autokorrigerade. Menar såklart högstadieklass. eller klasser i svenska grundskolan. 
  • Ingram
    Molle1981 skrev 2014-12-11 11:41:01 följande:
    Nä lärare har inte ens lov att höja rösten utan de blir anmälda för något i dagens samhälle. Barn behöver få uppfostran även i skolan, de är inte vuxna, självklart så är det bra att eleverna får ha lite inflytande i undervisningen men det har gått alldeles för långt med det idag. 

Jag menar inte att du är dum, men samhället gröt oss dumma. Då det politiskt korrekta har gått alldeles för långt och för att fortsätta att dölja sanningen, så gör de nästan allt som krävs in i det sista, de du kallar bra journalistik, är journalistik som har munkavel och ögonbindel på. Journalistik handlar om att gräva fram sanningen, vilket inte är något någon etablerad tidning gör.

Med mainstreammedia menar jag den median som riktar sig åt den stora massan, alltså den etablerade median eller gammelmedia om man hellre vill kalla det så, inget modeord alls. (Istället för att skriva ut Aftonbladet, expressen, DN, SVD osv..)

Varför kallar du det hajtsajt? Det är enbart en stämpel sådana sidor som kritiserar framförallt Sveriges invandring fått av mainstreammedia, mkt för att de tappar i trovärdighet och sålda tidningar, då ingen vill läsa deras censurerade och vinklade nyheter längre eller om allt skvaller som mest fyller dessa tidningar numera.
    Om du kallar exempelvis fria tider för hastat, så får du kalla de flesta tidningar och länder i vår omgivning för hastat och hatländer, då det är vad de allmänna tidningarna och politiker pratar om i exempelvis våra grannländer. Där de själva har gått igenom detta som Sverige gör i detta nu, tidigare.
    Vet du något fall där läraren blivit anmäld för att ha höjt rösten? vet du något fall där läraren blivit dömd?

Då bör man inte använda sig av ordet dum, tycker du inte?
    Har jag ens berättat vad jag finner vara god journalistik? men god journalistik handlar om mer än att gräva fram sanningar, det handlar om att kunna skriva och framföra sanningen korrekt.
    Sedan får man också ha i tanken att allt hör inte hemma i ett magasin, kanske i en lokaltidning men inte om det vänder sig till folk i allmänhet.

Såklart det är ett modeord och det är "gammalmedia" också dessutom är det bara logik att man vänder sig till en stor massa eftersom syftet med att ha en skrift är att tjäna pengar.

Varför skulle jag inte kalla det en hatsajt?
    Nej inte då, jag läser ibland norska tidningar också och skulle inte kalla dem för hattidningar då de inte har en agenda på det sättet som fria tider har.
    Det är synd att de väljer att kalla sig för fria tider dock eftersom den inte är fri från politiska budskap.
  • Molle1981
    Ingram skrev 2014-12-11 12:27:19 följande:
    Vet du något fall där läraren blivit anmäld för att ha höjt rösten? vet du något fall där läraren blivit dömd?

Då bör man inte använda sig av ordet dum, tycker du inte?
    Har jag ens berättat vad jag finner vara god journalistik? men god journalistik handlar om mer än att gräva fram sanningar, det handlar om att kunna skriva och framföra sanningen korrekt.
    Sedan får man också ha i tanken att allt hör inte hemma i ett magasin, kanske i en lokaltidning men inte om det vänder sig till folk i allmänhet.

Såklart det är ett modeord och det är "gammalmedia" också dessutom är det bara logik att man vänder sig till en stor massa eftersom syftet med att ha en skrift är att tjäna pengar.

Varför skulle jag inte kalla det en hatsajt?
    Nej inte då, jag läser ibland norska tidningar också och skulle inte kalla dem för hattidningar då de inte har en agenda på det sättet som fria tider har.
    Det är synd att de väljer att kalla sig för fria tider dock eftersom den inte är fri från politiska budskap.
    Har läst om sådan fall många gånger, även om de inte alltid går till åtal eller så kånka åtgärder så gör det att lärans inte vågar sätta ner foten i klassrummet längre. För mig är det självklart att elever och barn som inte sköter sig ska bli förvisade klassrummet. Minns b.la annat en sådan händelse, där eleven sedan anmälde läraren för det och det blev en hel del skriverier om det och läraren blev omplacerad eller något i slutändan är jag för mig även om denne inte gjort något fel. Vet dock inte om det blev några mer rättsliga efterspel än att eleven krävde skadestånd.

Jo då samhället gör oss dumma med alla sina lögner och censur, så att vi själva tror på dem till slut. Fast menar inte att du är dum, mer lydig som en dum hund som det heter. Många av oss är alldeles för godtrogna i Sverige och finner oss blint i det som media eller politikerna hävdar. Jag skrev inte att du var dum, utan att man måste vara dum om man tror att det inte kommer ha någon påverkan på en skolklass om det kommer in 5  personer i en klass som varken kan svenska eller engelska. Det var även där min telefon autokorrigerade till högskolan.
    Enligt de politiskt korrekta är detta inget som påverkar skolan på något sätt, iallafall inte fram till valet. Nu har det börjat pratas lite om dessa problem iallafall tack vara det nya politiska läget och mer kommer det förhoppningsvis att lossna och vi kommer få ett mediaklimat som vår övriga omvärld, där det är fritt att prata om detta här utan cencur.

Ja faktiskt tycker jag att du gör det, då du försvarar de åsikter du har, de är direkt tagna ur mainstreammedia och det politiskt korrekta Sverige. Media och politiker som ljuger och censurerar. Låter som du är en van läsare av tex Metro, aftonbladet eller expressen. Tidningar som verkligen inte har några bra journalister, de som ibland råkar göra sitt riktiga journalistiska jobb blir antingen hårt kritiserad och får pudla dagen efter eller blir denne sparkad eller försedd med munkaval i vissa frågor.

God journalistik, handkar om att gräva fram sanningar och ställa våra makthavare mot väggen, inte hålla dem i handen som de etablerade medierna gör idag, förutom SD då, där väljer man istället att hitta på lögner och smutskasta så fort man får en liten möjlighet.
    Sedan är det självklart att man ska föra ram sin journalistik på ett trovärdigt och bra sätt, utan att vinkla det efter personliga åsikter, vilket inte sker i de etablerade medierna och just därför så tappar de i upplaga, medan oberoende medier såsom fria tider mm som vågar vara lite obekväma och gå emot strömmen växer så de knakar.

Både danska och norska tidningar kan publicera en invandrakritisk artikel utan att författaren och tidningen får det blåsigt om öronen. Det går inte i dagens sverige, finns ingen tidning som skriver invadrakritiska artiklar, tvärt om så finns det avgående journalister som vittnar om att de måste lyfta fram mångkultur och invandring som positivt i allt de skriver.

Ett gott exempel var gårdagens Metro, som jag ögnade igenom. Där var det en första sida om hur tufft tiggarna har det i Sverige, En ren propagandatext, då den innehåller två stora lögner. 1 De romska tiggarna har det väldigt bra här i Sverige, då de både får husrum, mat och resor betalda, samt många som skänker dem pengar.
    2. Tiggeriet är till majoriteten organiserat, detta har påvisats gång på gång och har även skrivits om i svenska tidningar innan det inte blev politikt korrekt längre

En annan stor nyhet i tidningen var om stakas Mohammed som inte önskade sig det vanliga från jultomten, såsom leksaker och annat barn tycker om, utan att han fick stanna i Sverige. Troligen 2 lögner här med. Då 1. alla barn får stanna i sverige då vi har fri amnesti för alla ensamkommande barn som tar sig hit illegalt under 18 år och för det andra så tror jag med all sannolikhet att det är journalistens syn på vad barnet önskade sig.

När det kommer till Fria tider så vet jag inte hur insatt du är, låter som att du bara kollat in sajten en gång och hört talas om att det förekom rasistiska kommentarer kommtarsfältet där, vilket det också har gjort och det gör på alla forum eller där kommentarsfält är tillåtna, tillsammans med massa annat skit som folk kläcker ut sig. Fria tider har därför precis som de etablerade medierna tagit bort sina kommentarsfält. Det är detta som ligger till grusen för att sidan kallats för hatsajt av andra medier, från första början.
    Men om du läser det som publiceras på Fria tider så kan du snabbt skaffa dig en annan bild, där de istället går ut på att berätta dolda sanningar och gräva i det som övriga journalister inte vill ta i. Ofta finns även väldigt trovärdiga källor till artiklarna vilket det sällan gör i mainstreammedia.
    Sedan namnet Fria tider kommer inte från fri från politik, utan mer att det är fritt att skriva om allt utan censur, det är fria tider.

Blev långt det här ;) 
  • Ingram
    Molle1981 skrev 2014-12-11 13:14:53 följande:
    Har läst om sådan fall många gånger, även om de inte alltid går till åtal eller så kånka åtgärder så gör det att lärans inte vågar sätta ner foten i klassrummet längre. För mig är det självklart att elever och barn som inte sköter sig ska bli förvisade klassrummet. Minns b.la annat en sådan händelse, där eleven sedan anmälde läraren för det och det blev en hel del skriverier om det och läraren blev omplacerad eller något i slutändan är jag för mig även om denne inte gjort något fel. Vet dock inte om det blev några mer rättsliga efterspel än att eleven krävde skadestånd.

Jo då samhället gör oss dumma med alla sina lögner och censur, så att vi själva tror på dem till slut. Fast menar inte att du är dum, mer lydig som en dum hund som det heter. Många av oss är alldeles för godtrogna i Sverige och finner oss blint i det som media eller politikerna hävdar. Jag skrev inte att du var dum, utan att man måste vara dum om man tror att det inte kommer ha någon påverkan på en skolklass om det kommer in 5  personer i en klass som varken kan svenska eller engelska. Det var även där min telefon autokorrigerade till högskolan.
    Enligt de politiskt korrekta är detta inget som påverkar skolan på något sätt, iallafall inte fram till valet. Nu har det börjat pratas lite om dessa problem iallafall tack vara det nya politiska läget och mer kommer det förhoppningsvis att lossna och vi kommer få ett mediaklimat som vår övriga omvärld, där det är fritt att prata om detta här utan cencur.

Ja faktiskt tycker jag att du gör det, då du försvarar de åsikter du har, de är direkt tagna ur mainstreammedia och det politiskt korrekta Sverige. Media och politiker som ljuger och censurerar. Låter som du är en van läsare av tex Metro, aftonbladet eller expressen. Tidningar som verkligen inte har några bra journalister, de som ibland råkar göra sitt riktiga journalistiska jobb blir antingen hårt kritiserad och får pudla dagen efter eller blir denne sparkad eller försedd med munkaval i vissa frågor.

God journalistik, handkar om att gräva fram sanningar och ställa våra makthavare mot väggen, inte hålla dem i handen som de etablerade medierna gör idag, förutom SD då, där väljer man istället att hitta på lögner och smutskasta så fort man får en liten möjlighet.
    Sedan är det självklart att man ska föra ram sin journalistik på ett trovärdigt och bra sätt, utan att vinkla det efter personliga åsikter, vilket inte sker i de etablerade medierna och just därför så tappar de i upplaga, medan oberoende medier såsom fria tider mm som vågar vara lite obekväma och gå emot strömmen växer så de knakar.

Både danska och norska tidningar kan publicera en invandrakritisk artikel utan att författaren och tidningen får det blåsigt om öronen. Det går inte i dagens sverige, finns ingen tidning som skriver invadrakritiska artiklar, tvärt om så finns det avgående journalister som vittnar om att de måste lyfta fram mångkultur och invandring som positivt i allt de skriver.

Ett gott exempel var gårdagens Metro, som jag ögnade igenom. Där var det en första sida om hur tufft tiggarna har det i Sverige, En ren propagandatext, då den innehåller två stora lögner. 1 De romska tiggarna har det väldigt bra här i Sverige, då de både får husrum, mat och resor betalda, samt många som skänker dem pengar.
    2. Tiggeriet är till majoriteten organiserat, detta har påvisats gång på gång och har även skrivits om i svenska tidningar innan det inte blev politikt korrekt längre

En annan stor nyhet i tidningen var om stakas Mohammed som inte önskade sig det vanliga från jultomten, såsom leksaker och annat barn tycker om, utan att han fick stanna i Sverige. Troligen 2 lögner här med. Då 1. alla barn får stanna i sverige då vi har fri amnesti för alla ensamkommande barn som tar sig hit illegalt under 18 år och för det andra så tror jag med all sannolikhet att det är journalistens syn på vad barnet önskade sig.

När det kommer till Fria tider så vet jag inte hur insatt du är, låter som att du bara kollat in sajten en gång och hört talas om att det förekom rasistiska kommentarer kommtarsfältet där, vilket det också har gjort och det gör på alla forum eller där kommentarsfält är tillåtna, tillsammans med massa annat skit som folk kläcker ut sig. Fria tider har därför precis som de etablerade medierna tagit bort sina kommentarsfält. Det är detta som ligger till grusen för att sidan kallats för hatsajt av andra medier, från första början.
    Men om du läser det som publiceras på Fria tider så kan du snabbt skaffa dig en annan bild, där de istället går ut på att berätta dolda sanningar och gräva i det som övriga journalister inte vill ta i. Ofta finns även väldigt trovärdiga källor till artiklarna vilket det sällan gör i mainstreammedia.
    Sedan namnet Fria tider kommer inte från fri från politik, utan mer att det är fritt att skriva om allt utan censur, det är fria tider.

Blev långt det här ;) 
    Vart skedde det? 
    Inte alltid går till åtal säger du men är det något sådant fall där det väckts åtal?
    Jag känner inte till detta fallet, men självfallet tycker jag läraren ska få säga till men läraren får ALDRIG bli fysisk mot en elev.

Gör samhället oss dumma? hmm, nja jag tycker nog att man får ta ett eget ansvar och det ska vi aldrig glömma.
    Något vi inte heller får göra är att tro för gott om människor, de flesta är inte så pålästa och de bryr sig inte nämnvärt.
    Du talar om människor som grupper, gör inte det är du snäll, jag är väldigt positiv till invandring men jag förstår att vi inte automatiskt kan sätta in människor som inte kan kommunicera i en vanlig klass.

När försvarade jag "mainstreammedia" (ditt ord, inte mitt)?
    Jag läser Aftonbladet absolut och jag läser även Metro, precis som jag också läser mer avancerade tidskrifter men generellt bildar jag mig inte en uppfattning om världen utifrån Aftonbladet.
    Jag talar istället med kunniga människor och söker själv aktivt information om jag är intresserad, generellt tycker jag dock att nyheterna på tex. Svt ger en god bild av vår omvärld och det är trots allt det jag är ute efter när jag ser nyheterna.
    Hemma i USA ser jag på CNN främst och jag tycker även att jag därifrån får en bild av omvärlden, men vill jag fördjupa mig i något så gör jag det utan att läsa tidningar eller se på tv.

Jag tror du har en annan uppfattning om god journalistik än vad jag har, det är för mig viktigt att det håller god kvalitet.
    Jag håller inte heller med om att de ljuger ihop saker, allt de skrivit om SD är så vitt jag vet sant och jag hittar inget som tyder på annat.
    Men såklart vet jag att Aftonbladet vinklar nyheter och det gör dem främst för att sälja, men att du sätter "Fria Tider" som en motpol förstår jag inte då de vinklar sina "nyheter" på exakt samma sätt.

Jag läser såklart inte aktivt fria tider men jag har kollat in sajten fler än 1 gång, jag vill aldrig säga något innan jag har en klar bild och jag har en klar bild utav den sidan.
    När jag läser Fria Tider så hittar jag tyvärr få nyheter av intresse, det är mer lokala händelser som inte är intressant för den breda massan eller så är det rätt vinklade artiklar och kommentarer som inte hör dit.
    Jag vidhåller efter noga research att Fria Tider inte är ett dugg mer opartiskt än Expressen, skillnaden är att Expressen i alla fall har journalister anställd som faktiskt kan skriva en artikel korrekt.
  • Digestive
    Olaw skrev 2014-12-10 21:36:58 följande:

Jag har hört det obestritt i riksdagen.

www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Arbetsmarknad/Arbetsloshet/Ungdomsarbetsloshet-per-manad/

www.svensktnaringsliv.se/fragor/ungdomsarbetsloshet/

Att bara sänka skatter som leder till ökad konsumtion håller inte i längden då vi måste leva på export av produkter. Därför fattas det nu pengar överallt, vi har ett budgetunderskott uppåt 100 miljarder och det offentliga har skulder på c:a 1500 miljarder fast alliansen  sålt ut våra tillgångar.

Massinvandring har vi haft i 30 år.

Öhm, dessa ~1500 miljarder utgör statsskulden?
  • Ingram
    Molle1981 skrev 2014-12-11 18:46:24 följande:
    Det var i våras är jag för mig. Men det är en ganska allmän känd bild av dagens skola, jag har även vänner som är lärare, någon som slutat på grund av detta och alla andra jag känner håller med om problemet. Sällan det finns någon lärare på en skola som vågar at kommandot över klassen längre. Och allt oftare finns det en rädsla över vissa elever, speciellt gäng och elever med invandrabakgrund som många lärare kan känna uppträder hotfullt.

Ja det är ju så att ett samhälle mer eller mindre kan styras av media och politiska kanaler. Så har det alltid varit, hur tror du tex annars att Hitler och nazismen kunde växa sig starkt under 30-talet eller kommunismen under efterkrigstiden. Vi upplever ju världen av det vi ser och hör, så är det. Vi ska vara glada att man idag kan söka information på eget håll, dock är det långt ifrån alla som vet hur man gör det och blir beroende av den vanliga gammelmedian och deras syn på världen på vad som är rätt och fel.
    Vadå gruppera, klart det finns grupper av människor, eller hur menar du?
    Jo jag märker det, jag är också positiv till invandring om det sker på rätt sätt, som det gör i många andra länder, ett gott exempel är Kanada som har en lysande invandrings och integrationspolitik. Faktum ganska lik den SD står för. Fast det komiska är att våra politiker även dem har hyllat den medan de kallar SD för rasister och fascister, förstår inte riktigt den där jargongen riktigt?

Jo men du gör ju det, när du säger att deras journalist är bra medans exempelvis fria tiders är dålig. Kan hålla med dig om en sak att det är klart att mainstreammedias texter ser väldigt välskrivna ut, de kan skriva inte snack om saken, men det är just det som är det farliga när de lyckas vrida om verkligheten i texter så att de låter trovärdigt även om det är rena lögner. Jag vill mer läsa om riktiga nyheter och avslöjanden.
    När det kommer till alla SD-skandaler, så har det ofta vart gammal skåpmat och i många fall rena lögner och påståenden utan saklig grund och det värsta av allt, att ingen grävde bland andra politiker som hade minst lika mkt skit i bagaget om inte värre saker än det de grävde fram om sd-are innan valet.
    Jadu, Aftonbladet och Metro är just de mest vänstervinklade tidningarna vi har i sverige, förutom vissa nättidningar som Expo osv. När det kommer till CNN så är det också en väsnterliberal tidning som ofta hyllat mångkultur och mångfald. Om din världsbild skapas genom dessa kanaler så förstår jag varför du har de åsikterna du har. Själv läser jag alla tidningar, allt från Metro, till fria tider. Ofta läser jag en artikel i fria tider som sedan hänvisar till exempelvis svt eller DN eller någon annan tidning, så får man historien belyst från två olika håll. När det kommer till SVT så är jag inte så imponerad heller tyvärr, då de är väldigt partiska även dem och går i opposition mot SD.Några lågvattensmärken var EU-valvakan, när de bjudit in enbart sd-kritiska personer och sedan när de själva grävde fram det om Jimmys spelande innan valet, något som de inte kan ha fått på en laglig väg och är högst odemokratiskt av en public service kanal dagen före valet.

Här kan du läsa lite om det jag menar med censur, här går en inom MUFs ungdomstopp ut offentligt och säger att man inte bör delge folket sanningen om den havererade invadringspolitiken. Läs gärna artikeln från Neo med.

www.friatider.se/muf-topp-man-b-r-avst-att-lyfta-fram-fakta-om-sveriges-invandringspolitik

Sedan om vi återgår till ämnen lite. Hur har du tänkt att vi ska lösa bostäder till alla nysvenskar, när vi redan har en bostadskris. När det förväntas att mons komma 200 000 nya människor nästa år som ska ha boende. Sedan är arbetslösheten ett annat problem. Då vi importerar mer arbetslöshet från tredje världen i ett redan ansträngt läge. Detta är enligt mig iallafall två viktiga saker som leder till mer utanförskap och segration i samhället.
    Vågar inte läraren ta en konflikt så skulle jag säga att läraren har fel inställning och att den är opassande i sitt yrke.
    Jag har också vänner som är lärare, en moster också, men jag ser inte riktigt hur det är relevant.

Nej jag tycker inte man kan gruppera människor och klumpa ihop dem till grupper och jag uppskattar verkligen inte när någon grupperar mig.
    Man har alltid ett eget ansvar, det går liksom inte att skylla sin okunskap och sin felaktiga bild på "mäh, Aftonbladet skrev ju så"...man måste vara källkritisk och det är ens eget ansvar.
    Vi får inte glömma att Aftonbladet, Expressen och Göteborgsposten är företag vars främsta mål är att tjäna pengar.

SD har ingen invandringspolitik mer än att vi ska bromsa invandringen, men i övrigt har de verkligen en avsaknad av politik trots att det är deras enda fråga.
    Men som jag tidigare skrivit så är jag kritisk mot integrationspolitiken i Sverige och det är där vi behöver lägga resurser men för det behövs politiska beslut och för att det ska ske behövs investeringar och utflyttning av myndigheter.
    Varför man kallar SD för rasister har dels med deras ursprung att göra, det är ju faktiskt ett parti som har ett förflutet i nazistiska och rasistiska organisationer och dels med uttalanden från horder av partitoppar.

Det gör jag inte alls, jag säger bara att Aftonbladet har en bättre journalistik än Fria Tider men jag har väl aldrig sagt att Aftonbladet är ett föredöme? eller hur?
    Jag vet inte vad du talar om som rena lögner, men allt jag hittat som Expressen och Aftonbladet skrivit om SD är ju faktiskt sanning så jag kan inte bemöta dig där.

CNN är ingen tidning utan en tv- kanal som även den har ett vinstintresse, vi ska dock passa oss för att kalla CNN för vänstervriden.
    Men om du hade läst vad jag skrev (gör det är du snäll och hitta inte på egna saker!) så hade du sett att min världsbild inte alls kommer ifrån det.
    Nu talar du om andra saker, jag nämnde SVTs Nyheter som jag tycker ger en bra helhetsbild utav världen för det är sånt som intresserar mig, något upplopp i Rågsved eller en bil som brinner i Rosengård intresserar mig inte utan jag vill ha en uppdatering av läget i Världen och det tycker jag SVT och CNN ger mig.
    Däremot tycker jag att SVT behandlade Jimmie Åkesson bra under vale och i själva verket var det han som inte handlade speciellt bra men jag tror vi vet varför och det var för att han höll på att "gå in i väggen". SD är snabba att ta på sig offerkoftan men tittade man på utfrågningarna i SVT så gick de rätt hårt åt både Jan Björklund, Gustav Fridolin och Stefan Löfven också.

Nej, jag har redan läst och studerat hur Fria Tider skrivit och jag har nu gjort ett aktivt val att jag inte vill vara en del i deras statistik. Jag tror att de i stort är farliga och jag har inget behov av hobbyanalyser.

Ja, det har för vi har ingen bostadsbrist i hela landet och jag har tidigare poängterat att det finns bostäder i flera kommuner som också har pendlingsavstånd till högskolor och arbetsplatser.
    Vi behöver inte ha alla nyanlända i Stockholm som ett exempel, men för att det ska fungera så behövs återigen investeringar på landsbygden.
    Utbildning, utbildning och utbildning är ledordet och jag tror en hel del kan lösas med yrkesutbildningar men där behövs samarbete mellan företag och staten.

Om du vill svara mig så ber jag dig att sluta upp med att dra egna slutsatser om mig utan att fråga mig och att hålla dig borta ifrån ord som "dum", okej?
  • Olaw

Grönvänstern är rasisterna numera och skolan har väl problem med 0,02 i intagningspoäng att utbilda lärare.

Finns det jobb till outbildade nära bostäder bör det pekas ut.

• sverker11
    www.ltz.se/opinion/debatt/vad-ar-en-flumskola
    "
    Allt som varit mätbart, viktigt och strukturerat har sopats bort, lärarnas auktoritet likaså med stök i klassrummen som följd". "
    , däremot vet jag inte vad mainstreammedia är men jag antar att det är ett modeord i vissa kretsar.
    .
    en.wikipedia.org/wiki/Mainstream_media
    "
    Mainstream media (MSM) are those media disseminated via the largest distribution channels, which therefore represent what the majority of media consumers are likely to encounter. The term also denotes those media generally reflective of the prevailing currents of thought, influence, or activity.[1] the opposite of mainstream media is alternative media."

Uttrycket tycks oftast användas av internetgenerationen för att särskilja föräldragenerationens mossiga media som tv och tidningar gentemot deras eget (internetgenerationens) hippa media internet.
  • Evernote

62% ja så verkar det vara IRL nu när blockpaniken upphört

Svar på tråden Vill du/87% ha ökad/lika/minskad/ingen asylinvandring?