Molle1981 skrev 2014-12-11 18:46:24 följande:
Det var i våras är jag för mig. Men det är en ganska allmän känd bild av dagens skola, jag har även vänner som är lärare, någon som slutat på grund av detta och alla andra jag känner håller med om problemet. Sällan det finns någon lärare på en skola som vågar at kommandot över klassen längre. Och allt oftare finns det en rädsla över vissa elever, speciellt gäng och elever med invandrabakgrund som många lärare kan känna uppträder hotfullt.
Ja det är ju så att ett samhälle mer eller mindre kan styras av media och politiska kanaler. Så har det alltid varit, hur tror du tex annars att Hitler och nazismen kunde växa sig starkt under 30-talet eller kommunismen under efterkrigstiden. Vi upplever ju världen av det vi ser och hör, så är det. Vi ska vara glada att man idag kan söka information på eget håll, dock är det långt ifrån alla som vet hur man gör det och blir beroende av den vanliga gammelmedian och deras syn på världen på vad som är rätt och fel.
Vadå gruppera, klart det finns grupper av människor, eller hur menar du?
Jo jag märker det, jag är också positiv till invandring om det sker på rätt sätt, som det gör i många andra länder, ett gott exempel är Kanada som har en lysande invandrings och integrationspolitik. Faktum ganska lik den SD står för. Fast det komiska är att våra politiker även dem har hyllat den medan de kallar SD för rasister och fascister, förstår inte riktigt den där jargongen riktigt?
Jo men du gör ju det, när du säger att deras journalist är bra medans exempelvis fria tiders är dålig. Kan hålla med dig om en sak att det är klart att mainstreammedias texter ser väldigt välskrivna ut, de kan skriva inte snack om saken, men det är just det som är det farliga när de lyckas vrida om verkligheten i texter så att de låter trovärdigt även om det är rena lögner. Jag vill mer läsa om riktiga nyheter och avslöjanden.
När det kommer till alla SD-skandaler, så har det ofta vart gammal skåpmat och i många fall rena lögner och påståenden utan saklig grund och det värsta av allt, att ingen grävde bland andra politiker som hade minst lika mkt skit i bagaget om inte värre saker än det de grävde fram om sd-are innan valet.
Jadu, Aftonbladet och Metro är just de mest vänstervinklade tidningarna vi har i sverige, förutom vissa nättidningar som Expo osv. När det kommer till CNN så är det också en väsnterliberal tidning som ofta hyllat mångkultur och mångfald. Om din världsbild skapas genom dessa kanaler så förstår jag varför du har de åsikterna du har. Själv läser jag alla tidningar, allt från Metro, till fria tider. Ofta läser jag en artikel i fria tider som sedan hänvisar till exempelvis svt eller DN eller någon annan tidning, så får man historien belyst från två olika håll. När det kommer till SVT så är jag inte så imponerad heller tyvärr, då de är väldigt partiska även dem och går i opposition mot SD.Några lågvattensmärken var EU-valvakan, när de bjudit in enbart sd-kritiska personer och sedan när de själva grävde fram det om Jimmys spelande innan valet, något som de inte kan ha fått på en laglig väg och är högst odemokratiskt av en public service kanal dagen före valet.
Här kan du läsa lite om det jag menar med censur, här går en inom MUFs ungdomstopp ut offentligt och säger att man inte bör delge folket sanningen om den havererade invadringspolitiken. Läs gärna artikeln från Neo med.
www.friatider.se/muf-topp-man-b-r-avst-att-lyfta-fram-fakta-om-sveriges-invandringspolitik
Sedan om vi återgår till ämnen lite. Hur har du tänkt att vi ska lösa bostäder till alla nysvenskar, när vi redan har en bostadskris. När det förväntas att mons komma 200 000 nya människor nästa år som ska ha boende. Sedan är arbetslösheten ett annat problem. Då vi importerar mer arbetslöshet från tredje världen i ett redan ansträngt läge. Detta är enligt mig iallafall två viktiga saker som leder till mer utanförskap och segration i samhället.
Vågar inte läraren ta en konflikt så skulle jag säga att läraren har fel inställning och att den är opassande i sitt yrke.
Jag har också vänner som är lärare, en moster också, men jag ser inte riktigt hur det är relevant.
Nej jag tycker inte man kan gruppera människor och klumpa ihop dem till grupper och jag uppskattar verkligen inte när någon grupperar mig.
Man har alltid ett eget ansvar, det går liksom inte att skylla sin okunskap och sin felaktiga bild på "mäh, Aftonbladet skrev ju så"...man måste vara källkritisk och det är ens eget ansvar.
Vi får inte glömma att Aftonbladet, Expressen och Göteborgsposten är företag vars främsta mål är att tjäna pengar.
SD har ingen invandringspolitik mer än att vi ska bromsa invandringen, men i övrigt har de verkligen en avsaknad av politik trots att det är deras enda fråga.
Men som jag tidigare skrivit så är jag kritisk mot integrationspolitiken i Sverige och det är där vi behöver lägga resurser men för det behövs politiska beslut och för att det ska ske behövs investeringar och utflyttning av myndigheter.
Varför man kallar SD för rasister har dels med deras ursprung att göra, det är ju faktiskt ett parti som har ett förflutet i nazistiska och rasistiska organisationer och dels med uttalanden från horder av partitoppar.
Det gör jag inte alls, jag säger bara att Aftonbladet har en bättre journalistik än Fria Tider men jag har väl aldrig sagt att Aftonbladet är ett föredöme? eller hur?
Jag vet inte vad du talar om som rena lögner, men allt jag hittat som Expressen och Aftonbladet skrivit om SD är ju faktiskt sanning så jag kan inte bemöta dig där.
CNN är ingen tidning utan en tv- kanal som även den har ett vinstintresse, vi ska dock passa oss för att kalla CNN för vänstervriden.
Men om du hade läst vad jag skrev (gör det är du snäll och hitta inte på egna saker!) så hade du sett att min världsbild inte alls kommer ifrån det.
Nu talar du om andra saker, jag nämnde SVTs Nyheter som jag tycker ger en bra helhetsbild utav världen för det är sånt som intresserar mig, något upplopp i Rågsved eller en bil som brinner i Rosengård intresserar mig inte utan jag vill ha en uppdatering av läget i Världen och det tycker jag SVT och CNN ger mig.
Däremot tycker jag att SVT behandlade Jimmie Åkesson bra under vale och i själva verket var det han som inte handlade speciellt bra men jag tror vi vet varför och det var för att han höll på att "gå in i väggen". SD är snabba att ta på sig offerkoftan men tittade man på utfrågningarna i SVT så gick de rätt hårt åt både Jan Björklund, Gustav Fridolin och Stefan Löfven också.
Nej, jag har redan läst och studerat hur Fria Tider skrivit och jag har nu gjort ett aktivt val att jag inte vill vara en del i deras statistik. Jag tror att de i stort är farliga och jag har inget behov av hobbyanalyser.
Ja, det har för vi har ingen bostadsbrist i hela landet och jag har tidigare poängterat att det finns bostäder i flera kommuner som också har pendlingsavstånd till högskolor och arbetsplatser.
Vi behöver inte ha alla nyanlända i Stockholm som ett exempel, men för att det ska fungera så behövs återigen investeringar på landsbygden.
Utbildning, utbildning och utbildning är ledordet och jag tror en hel del kan lösas med yrkesutbildningar men där behövs samarbete mellan företag och staten.
Om du vill svara mig så ber jag dig att sluta upp med att dra egna slutsatser om mig utan att fråga mig och att hålla dig borta ifrån ord som "dum", okej?