• Anonym (Missnöjd!)

Små bröst, är missnöjd! (bild)

Jag är verkligen så missnöjd med mina bröst efter jag fick barn.
    De var inte så stora innan heller. Hade tidigare 75 B men nu passar
    jag knappt en 70A :( Tycker inte dem är vackra heller!
    Jag behöver kritik, bra som dålig!
    Är det någon som själv har små bröst och känner sig manad att lägga
    upp en bild är det uppskattat, är ju alltid skönt att veta att man inte är ensam!

• Svar på tråden Små bröst, är missnöjd! (bild)
  • Anonym (mia)

Var glad! Både jättefina, praktiska och jag skulle göra vad som helst för att slippa behå men ändå vara fin vilket du mycket väl borde kunna!!

Älskar bröst i alla dess former, kul att alla ser olika ut och jag hade inte haft problem att uppsakatta dem om jag fick den äran! :)

Men jag vet att det är jobbigt det där. Jag har precis börjat tycka om mina bröst som de är. Var helt förstörda efter amningen men börjar komma tillbaks. Mindre än tidigare mem faktiskt känns de inte lika hängiga. Har gått mindre i behå under tiden de knappt existerade så tror det har hjälpt. Är bra att låta musklerna ta hand om det själva! Så nu står de likadant även när behån åker av det har de aldrig gjort tidigare. Är så glad! Men visst sitter mina en aning långt ner men försöker strunta i det och bara vara glad att jag har några alls. Skulle kännas fel att ha fejkade. Möjligen lyft. Mendet behöver inte du!!

• Anonym (mia)

Och så kan jag ju tillägga att pga amningen blev jag en pinne. Men nu börjar jag gå upp igen så det påverkar brösten enormt!

En sommar, när det tog slut med mitt ex gick jag ner och det enda jag märkte var att brösten halvt försvann. Men de är det första som fylls på när jag går upp. Så prova det om du vill. Bara gå upp lite så det räcker för det. Visst sen är alla olika men det är rätt vanligt att brösten/rumpa ändras först! Om det skulle kännas bättre för dig.

• PrinsessanLeia

Intressant det här att vissa i träden vältrar sig i att kvinnor med större byst är mer framgångsrika. Kolla in de flesta sporter som ställr hårda fysiska krav och du hittar inga storbystade kvinnor. Själv är jag en liten kvinna med liten byst och eftersom jag ser min kropp som ett redskap och inte något som finns för andra att se på så är jag väldigt möjd och tillfreds med att ha en funktionell kropp som klarar att springa och kan göra det fort.

Ibland när jag ser kvinnor med stor byst så är min enda tanke att det måste vara förskräckligt jobbigt, tungt och att brösten är i vägen.

• riversnroads
    PrinsessanLeia skrev 2015-06-14 12:37:59 följande:

Intressant det här att vissa i träden vältrar sig i att kvinnor med större byst är mer framgångsrika. Kolla in de flesta sporter som ställr hårda fysiska krav och du hittar inga storbystade kvinnor. Själv är jag en liten kvinna med liten byst och eftersom jag ser min kropp som ett redskap och inte något som finns för andra att se på så är jag väldigt möjd och tillfreds med att ha en funktionell kropp som klarar att springa och kan göra det fort.

Ibland när jag ser kvinnor med stor byst så är min enda tanke att det måste vara förskräckligt jobbigt, tungt och att brösten är i vägen.

Jag har i hela mitt liv haft stora bröst och jag kan inget annat än att hålla med på det sistnämnda. Fyfan. Har de bästa sportbhåarna men får ändå kör dubbelt ibland. Superkul när man springer på löpbandet på gymet och brösten hoppar upp till hakan för att inte tala om ryggvärken. Har 70 g och får köpa behåar på dyra underklädesaffärer för cirka 1000 lappen...känns bra.
  • Anonym (Akademiker)
    Anonym (silikon) skrev 2015-06-01 23:05:09 följande:

Problemet blir när urringningarna blir sexuella och inte en status för liv. Här måste du lämna det metrosexuella perspektivet och gå betydligt längre ner i det primitiva beteendevetenskapliga perspektivet. 

Nu sitter inte bara självförtroendet på en kvinna i storleken med bröst. Håret spelar också in. 

Men även en annan sak.

Vad är en av de sista ritualerna du gör, innan du lämnar hemmet?

(jag vet det mest troliga svaret och det är inte brösten)

Nu känns det lite meningslöst att hänvisa till en massa forskning och uppsatser. Lägga tid på att samla samman en massa länkar som ingen läser är tidsslöseri och ur mitt perspektiv meningslöst

Nåväl brösten blir aldrig de samma efter amning. Men de är lika heliga för det. De är symbol för liv och fortplantningen. Så även kvinnan och hennes attribut. Är det någon som vet detta så är det kvinnan själv.

På jobbet får jag självförtroende när jag gjort något bra, en skrivelse som är uppskattad tex. Brösten eller håret har aldrig gjort att jag får bättre självförtroende där. Tvärtom när jag ska träffa högre chefer och liknande skulle jag aldrig få för mig att ha urringat eller håret utsläppt. Titta på framgångsrika kvinnor så ser du vad jag menar. Det är nog mest i porrbranschen man får framgång av stora bröst.
  • Anonym (Vänta nu)
    Anonym (Missnöjd!) skrev 2014-12-09 21:58:59 följande:

Men som kvinna vill man ju ha bröst, eller jag vill iallafall. Man känner

sig inte dö sexig framför en karl precis när man tar av sig kläderna och där är... ingenting typ. Önskar att jag kände mig som du, som en ambassadör

för småbröstade (Y) Jag vill inte ha större bröst just för samhället utan

mer för att jag hade känt mig vackrare med en eller 2 storlekar större :)

Det finns en motsägelse i det du säger här. Hade det inte varit för samhället så hade du Inte känt dig vackrare med två storlekar större = barbiebrösten.
  • Anonym (Vänta nu)
    Tom Araya skrev 2014-12-10 23:48:04 följande:

Små bröst, ja, men de ser ändå rätt väsentligt större ut än TS bröst.

Jag tycker de är jättefina och på en liten kropp behövs inte större.

Gör inga ingrepp förrän du är färdig med barn.

Nödvändigt att jämföra eller? Herregud.
  • Tom Araya
    Anonym (Vänta nu) skrev 2015-10-21 20:53:38 följande:
    Nödvändigt att jämföra eller? Herregud.
    Det är väl vad hela tråden handlar om...
  • Anonym (Pappan)
    Anonym (Missnöjd!) skrev 2014-12-09 20:27:24 följande:

Jag är verkligen så missnöjd med mina bröst efter jag fick barn.

De var inte så stora innan heller. Hade tidigare 75 B men nu passar

jag knappt en 70A :( Tycker inte dem är vackra heller!

Jag behöver kritik, bra som dålig!

Är det någon som själv har små bröst och känner sig manad att lägga

upp en bild är det uppskattat, är ju alltid skönt att veta att man inte är ensam!

Du är inte ensam. Så där ser min sambo ut efter grav.

Silicon får hon lyfta fram sjölv. Inget jag kommer ta upp.

Har varit med silicontjej tidigare... Vilket som är ok.

Plasttuttar är oxå snygga att ha framför sig.
  • ypanfileee

Piller för bröstförstoring - https://tonzes.com/breastse.htm  Efter bara några veckors behandling började jag märka skillnad på mina bröst, de blev rundare och fastare. Nu har jag använt era tabletter 3 månader och jag känner mig mycket mer självsäker än tidigare.

• Anonym (E)

Så blev jag också efter barnen. 

jag valde faktiskt att operera dem.. och de blev skitsnygga. Samma storlek som innan barnen och fylliga. Kan gå utan bh och ändå ha toppiga bröst. Mannen är som galen i dem och min kropp är nu proportionerlig. Lätt are att klä sig. 

Jag vill inte uppmuntra till kirurgi. Men många mammor väljer idag att -återställa- brösten. Många tror att silikon innebär att man skaffar stora Barbiebomber men enligt min kirurg så är största klientelet av patienter mammor i åldern 35-45 och majoriteten lägger in små inlägg som matchar tidigare size.

Det blev så bra.. 

• Anonym (E)
    Anonym (Missnöjd!) skrev 2014-12-09 21:47:13 följande:
    Nej det är mer att jag är intresserad av hur de ser ut i andras ögon
    med tanke på att jag är missnöjd och hade önskat mig iaf en storlek
    större! Jag har funderat på operation men det kan ju likaväl gå åt skogen,
    man har ju sett skräckexempel! Sen ska de ju bytas osv med åren också.
    Har ju så svårt att gå upp i vikt med så att göra dem större på det sättet
    är ju inte enkelt det heller ^^
    Det skadar inte att boka en konsultation.

Academikliniken och stora väletablerade institut är säkra kort. De är väldigt seriösa. Gå in och tittan på deras före och efterbilder. När man är där mäter de och de puschar mer för att välja mindre alternativ, sen får man se sin kropp i en simulator. och mina bröst blev faktiskt precis som på de simulerade bilderna. Blev jättebra. Jag fick två alternativ att välja bland (då jag är smal som du avrådde de starkt för större eftersom det inte sett naturligt ut) och de hade rätt.
Svar på tråden Små bröst, är missnöjd! (bild)