Pappan sover naken med vår 7-åriga dotter
Min exman sover naken med vår 7-åriga dotter som också sover naken. Jag tycker inte detta är okej eftersom hon är så pass gammal men han tycker att jag är konstig som ens tar upp det. Vad tycker ni?
Min exman sover naken med vår 7-åriga dotter som också sover naken. Jag tycker inte detta är okej eftersom hon är så pass gammal men han tycker att jag är konstig som ens tar upp det. Vad tycker ni?
Ja, det är något barnen lär sig efter ålder. I tidiga år är det inte ens säkert att det är något de reflekterar över. Jag gjorde det då inte. Jag minns att jag såg pappa med morgonstånd någon gång när jag var runt sex år. Jag tänkte att det var som med andra delar av kroppen, ibland ser det olika ut. Inget mer med det, men så har jag växt upp med ett avslappnat och bra förhållande till kroppar och nakenhet.
Man ska ta en hel del av det barn säger med en nypa salt eller vad man ska säga. Många barn går exempelvis igenom "ljugarperioden" runt fyra års ålder där de hittar på rätt friskt. För att testa gränser och se vad som händer.
Jag tycker inte heller att man måste visa upp sin kropp hur som helst och framförallt är det jätteviktigt att lära barnen respekt för andras kroppar och vilja och därigenom lära dem att samma gäller för dem. Rör min dotter mina bröst eller min mun exempelvis så säger jag "jag vill inte att du gör så". Säger min dotter likadant så respekterar jag det. Däremot tycker jag också att det är viktigt att lära ut ett avslappnat förhållande till den egna och andras kroppar. Att det inte är skämmigt,hysch hysch eller skamfullt. Och att kroppen inte är sexuell per se.
Hej!
I cant believe what I just read. You are the mother of those kids and take it so easy??? I would fucking kill him. He is a PERVERT!!!! Dont you see it?? Are you blind woman?
See for you children, why a father ask to a child to be naked with him in bed?? No good at all.
King regards.
ABW.
Svarar aldrig på något här men här känner jag att det är viktigt. Det är inget farligt med nakenhet i en familj MEN här ringer så otroligt mycket varningsklockor hos mig!
En pappa som BER sin 7-årig dotter att sova naken med honom (stod tidigare i tråden) det är verkligen inte bra. TS gå vidare med detta! för det känns inte ok och det skulle vara otroligt hemskt om det hände något värre än att sova naken, lyssna på dina varningklockor och gå på din intuition, den brukar stämma....
Svarar aldrig på något här men här känner jag att det är viktigt. Det är inget farligt med nakenhet i en familj MEN här ringer så otroligt mycket varningsklockor hos mig!
En pappa som BER sin 7-årig dotter att sova naken med honom (stod tidigare i tråden) det är verkligen inte bra. TS gå vidare med detta! för det känns inte ok och det skulle vara otroligt hemskt om det hände något värre än att sova naken, lyssna på dina varningklockor och gå på din intuition, den brukar stämma....
Är det TS som skrivit att pappan BER henne sova naken med honom?
I sådana fall är det nåt helt annat...
Sålänge det är frivilligt, om dottern själv får välja vad hon vill ha på sig (pyjamas, underkläder, inget alls osv.) så är det väl inga problem.
Men om han säger åt henne att sova naken är det absoluta varningsklockor.
TS, du bör kanske luska lite i det där. Vad har din dotter sagt? Om det verkar som att pappan BER henne sova naken så bör du kanske luska lite i det diskret... prata med din dotter.
Man kan alltid prata om kroppslig integritet och rätten att säga nej, utan att göra antydningar åt något håll. Läs en bok som sådant tillsammans med dottern. Det bör alla föräldrar göra oavsett.
Om något skulle ha hänt finns det chans att din dotter i så fall berättar det då.
Det finns ingen som helst anledning att sova naken med sitt barn. Kan man inte stå ut med att sova i underkläder ska man kanske inte sova i samma säng?
Finns det någon som skulle ha problem med om exets sambo sover naken tillsammans med ert barn?
Skulle mitt ex tycka det är helt okej om min sambo skulle sova naken med hans dotter? Näää tror nog inte det....
Tycker det är läskigt med alla som förutsätter att det är sexuellt utnyttjande för att en förälder och ett barn sover nakna i samma säng. Herregud. Det är som att vissa duschar med badkläder med barnen. Nej. Nakenhet och sexualitet är inte synonymt. Skrämmande att så många fasar över tanken att omedvetet råka snudda vid en Annan naken kropp som man inte har en sexuell förbindelse med. Tror inte barnen far illa av det. Mina barn har sovit nakna på mitt nakna bröst. Vi kände varandras andetag och hjärtslag. Upphetsande? Sjuka människa om du tror det. Däremot låter det inte bra att pappan ber sitt barn sova naken med honom. Oavsett ålder och kön.
Men herregud, läs vad som står, människor. "Hon har sagt stt pappa säger att hon ska sova naken", betyder inte PAPPA BER MIG SOVA NAKEN. Ungen kan ha sagt "får jag sova naken?" och pappa kan ha sagt "visst", det BEHÖVER inte vara så dramatiskt som somliga här vill tro...
Personligen tycker jag dock att man ska ha underkläder på sig när man sover, oavsett om man har barnen i sängen eller inte. Vill inte tänka på hur mycket kroppsvätskor som sprids i sängarna hemma hos nakensovare...läskigt. (Säger inte att det är fel, man kan byta sängkläder oftare än jag gör...)