Hur gammal är han? Jag tänker som så att vissa barn, vissa perioder har mer närhetsbehov och kanske drömmer mycket exempelvis. Tryggheten är ju hos föräldrarna så det är ju klart att han vill sova hos er. Det är väldigt vanligt att barn vill sova hos sina föräldrar, ni är långt ifrån ensamma.
Vår dotter, två år, somnar direkt i sin säng men vaknar ofta senare på natten och vill gärna sova vidare i vår säng. Perioder är det varje natt, periodvis aldrig och mittemellan. Jag förstår att man kanske själv inte får sova så bra med barn i sängen som rör sig mycket och tar mycket plats och jag hade gärna sett att hon sov enbart i sin säng. Men jag tänker att hon mår bäst av att sova nära oss ibland så hon får göra det. Minst krångel. Skulle ju ta sån tid att få henne somna i sin säng och så skulle hon säkert bli ledsen osv.
Men ni kan ju kanske fundera på hur det ser ut i rummet, behövs en myslampa av nåt slag, kan man göra iordning i ert rum på nåt vis så han kan sova hos er utan att er sömn störs? Förr eller senare sover alla barn tryggt i sina rum, men under småbarnstiden tror jag nog nästan att man får räkna med att ha dem i sängen :).