Jamilia skrev 2015-01-22 00:23:10 följande:
Jag pratade syskon med en kompis nyligen och vi kom in på detta med åldersskillnad syskon emellan! Hon sa ngt i stil med att det får bli max 4 år emellan barnen, annars kan de inte leka ihop osv osv. Kände mig plötsligt så stressad då över att det snart är "för sent" för oss.... Ja, det är det ju naturligtvis inte egentligen, hon menade väl att om barnen ska kunna leka ihop på samma nivå så är 4 års skillnad max på ngt sätt!
Att folk alltid ska lägga sig i hur många år det "ska" vara mellan barnen. Mellan min syster och mig är det 6,5 år. Hon lekte med mig tills hon var ca 14 år. Hon tyckte det var kul att ha anledning att gå till lekplats eller leka med Barbie. Sen hade vi kul på sommaren iaf och badade och gick på nöjesfält under semestrar. Och idag har vi mkt kul ihop. Vi fick vårt första barn samtidigt, jag var 25 och hon 32. Idag känns ingen skillnad. Var mest när vi var runt 10-15 år som det kändes. För då var hon "vuxen". Men inte fel med att ha sådan förebild

. När jag var 18 och hon 25 så åkte vi på charter och så vidare.
Finns både för och nackdelar med nåde att skaffa tätt och inte. Min man har tätare men han hörs inte alls med sin bror om det inte är någon födelsedag på g eller liknande. Så bara för man får tätt behöver inte betyda att man blir nära.