Bästa bältesstolen tack!
Som rubriken lyder.. Sonen fyller snart 4 och då har vi tänkt byta ut hans bakåtvända bilbarnstol mot en bältesstol. Vilken är den bästa bältesstolen enligt dig? Och vilken rekommenderar du inte?
Som rubriken lyder.. Sonen fyller snart 4 och då har vi tänkt byta ut hans bakåtvända bilbarnstol mot en bältesstol. Vilken är den bästa bältesstolen enligt dig? Och vilken rekommenderar du inte?
Q-fix är nyast. Du set det på att krockkuddarna på sidan är inklädda i tyg istället för plast
Ja det skiljer lite mer än så men inte särskilt mkt. Dynan bakom ryggen tex är gjord för att andas mer så att barnet inte blir svettigt tex. Lite smågrejer bara
Min son är drygt 4 och sitter perfekt i den. Som i en fotölj
Oj nu har jag inte mätt honom på länge med 114 lång och ca 17kg kanske?!
Konstigt att dom inte hade på lager.
Jag jobbar själv på babyproffsen, därför ville jag ha det säkraste för Mitt barn.
Jag har Q-fix.
Vänta hellre tills den kommer in, finns dessutom i olika färger. Så att du kan få e. Genomgå hur den fungerar och gärna jämföra med ett annat märke
Oj nu har jag inte mätt honom på länge med 114 lång och ca 17kg kanske?!
Konstigt att dom inte hade på lager.
Jag jobbar själv på babyproffsen, därför ville jag ha det säkraste för Mitt barn.
Jag har Q-fix.
Vänta hellre tills den kommer in, finns dessutom i olika färger. Så att du kan få e. Genomgå hur den fungerar och gärna jämföra med ett annat märke
Vi har Cybex, ett par år gammal modell så jag minns inte exakt vad den hette, till både 7- och 5-åringen. Båda sitter bra i dem och det är lätt att justera ryggstödets höjd. De har aldrig sagt något om att de inte skulle se tillräckligt utan är nöjda med stolarna. En stor fördel är att de kan sova bekvämt utan att huvudet åker ner eller åt sidan. 7-åringen närmar sig 135 cm och 5-åringen 128 tror jag. De har haft sina stolar i två respektive ett år, så de var längre än din son när de bytte. Vet inte hur de funkar med barn under metern. Våra har bytt när de varit mellan 115 och 120
hej! har oxå kollat på cybex bältesstol, vad är skillnaden på solution x och x2?? förutom priset;) finns så många modeller av allt så man blir ju förvirrad!
Någon som sett ett test den senaste tiden, ska också köpa ny stol till vår 3,5 åring.
Har haft och har fortfarande till min 10åring en britax kid. Tycker den är jättebra, huvudstöden ser smala ut men det är dem inte. Somnar hon sitter hon fortfarande bra med huvudet. Går att luta stolen lite också. Vet inte om den finns fortfarande att köpa men finns en britax kid II, den är där isofix på och den är bredare vid axlarna när barnet växer. Huvudstödet höjer du lätt med en hand.
Har haft och har fortfarande till min 10åring en britax kid. Tycker den är jättebra, huvudstöden ser smala ut men det är dem inte. Somnar hon sitter hon fortfarande bra med huvudet. Går att luta stolen lite också. Vet inte om den finns fortfarande att köpa men finns en britax kid II, den är där isofix på och den är bredare vid axlarna när barnet växer. Huvudstödet höjer du lätt med en hand.
Jag har inte isofix på min. Tror den nya modellen av kid finns både med och utan isofix.
Tänkte bara tala om att vi nu har investerat i den senaste Cybex, dvs Q2-fix, och hela familjen är supernöjd! ????????