• Oscarsmamma84

idiot läkare

Var igår på bvc på 18 månaders kontroll o han klarade det galant. Jag gick dit i förhoppning att få hjälp med hans mat vägran. Han äter inte middagar. Då kläcker läkaren ur sig det är bra han inte äter kött för då kommer han leva längre. Alltså seriöst.. 

Sen fortsätter han med att köp juice med fruktkött så får han i sig hela kostcirklen. 

eh tror inte riskakor, knäckebröd, risifrutti o yougurt räknas som hela kostcirklen. 

Sen blev läkaren sur för att vi går på astmautredning i en annan kommun han menade på att han var barnläkare med inriktning på astma. Jag skulle aldrig nånsinlåta den läkaren utreda min son. 

Är så frustrerad att ingen vill hjälpa oss. Bvc sköterskan försökte släta över det med att han snart kommer att börja äta. Jo säkert det har de bara sagt 1 år!!!

• Svar på tråden idiot läkare
  • Oscarsmamma84
    MxMeNow skrev 2015-01-08 17:22:53 följande:

Du vet inget om mig eller vilka erfarenheter jag har, ändå är du så hatisk. Jag råkar ha ett barn med en svår ätstörning, hen känner ingen hunger, inget sug efter något och skulle kunna leva utan att äta eller dricka (om det inte vore för att hen dog då)! Därför råkar jag veta hur och vad man ska göra, hur tufft det är och hur man absolut inte ska göra, been there done that, därav mina frågor.

Men fine, vill du inte svara så är du inte så utsatt som du tycks tro!

Vadå jag är utsatt??? Vad yrar du om det är inte jag som är utsatt det är ju mitt barn som ej äter.

bara för det fungerar på ditt barn så fungerar det inte på mitt. Vad anser du då att jag ska göra bända upp munnen på honom o trycka ner maten i halsen på honom? För det e enda sättet o få i honom lite middag. Han spottar ut det medetsamma. Svälta honom funkar inte heller han bryr sig inte om han får mat eller ej.

tro mig jag har provat allt känns det som o det enda man får höra är han kommer snary börja äta. Tvinga honom/ tvinga inte honom. Ge han det han vill ha/ ge han inte det han vill ha. Barm svälter inte sig mm
  • Oscarsmamma84
    Harmagedon skrev 2015-01-08 17:31:01 följande:

Mina ungar är kassa på att äta också. Och jag vet att det är tungt och frustrerande. Men växer han och mår bra så är det bästa du kan göra att bara släppa det. Låt han äta det han vill ett tag till. Prova lite då och då att servera något annat. En liten skinkbit på riskakan, fruktbitar, något från din tallrik...

Märker du att han inte mår bra eller stannar av i tillväxt så ska du självklart söka vård för det.

Jo jag försöker ge honom nåt nytt varje dag men än så länge tar han bort det.
  • MxMeNow
    Oscarsmamma84 skrev 2015-01-08 17:43:16 följande:

Vadå jag är utsatt??? Vad yrar du om det är inte jag som är utsatt det är ju mitt barn som ej äter.

bara för det fungerar på ditt barn så fungerar det inte på mitt. Vad anser du då att jag ska göra bända upp munnen på honom o trycka ner maten i halsen på honom? För det e enda sättet o få i honom lite middag. Han spottar ut det medetsamma. Svälta honom funkar inte heller han bryr sig inte om han får mat eller ej.

tro mig jag har provat allt känns det som o det enda man får höra är han kommer snary börja äta. Tvinga honom/ tvinga inte honom. Ge han det han vill ha/ ge han inte det han vill ha. Barm svälter inte sig mm

Jag har inte ens kommit med ett förslag och du spyr galla, trevlig attityd! Jag börjar förstå omgivningens ovilja att stötta.

Så länge han växer svälter han inte!
  • Harmagedon
    Oscarsmamma84 skrev 2015-01-08 17:44:13 följande:
    Jo jag försöker ge honom nåt nytt varje dag men än så länge tar han bort det.
    Men han är så lite ännu. Min yngsta var praktiskt taget helammade till hon var året. Mellan ett och två geggade hon sporadiskt i sig lite mat och levde på två flaskor välling om dagen. Nu när hon är tre äter hon fortfarande dåligt men hon följer sin kurva perfekt och är tidig motoriskt (sen i talet) och extremt pigg och aktiv. Väldigt få barn svälter sig. Även de kinkigaste ätarna brukar få i sig tillräckligt.

Släpp tankarna om att han måste äta annat ett halvår till iallafall. Vänta in astmautredningen kanske. Det kan ju vara så att det hänger ihop med astma tex. Kvävningskänslor eller något?
  • Ebba 767
    Oscarsmamma84 skrev 2015-01-08 15:10:10 följande:

Hej

För det är det enda han äter o vill ha fattar du väl!!!

Har ni inga råd att ge så lägg av o skriv. Lätt o sitta på sina höga hästar o tro man kan o vet allt. Slår vad om att du aldrig haft ett barn som trilskas med maten. Du tror inte jag har ångest nog av matsituationen utan att du behöver påpeka att det inte är bra mat han får.. hade han inte fått det så hade han inte ätit nåt
    Vad skulle vara så fel med havrekuddar & riskakor? De brukar ju vara osötade och lagom mycket fullkorn. Risifrutti är väl mest socker så det är klart det är mindre bra, men huvudsaken är ju att han äter! Det är hemskt när barnet inte äter, har varit med om det själv periodvis och vet att det är nästan omöjligt att vara cool. Kämpa på! Testa många nya saker i lugn och ro, låt honom äta tillsammans med er, låt honom peta och kladda så mycket han vill.

Hoppas det löser sig för er!
  • Hannah76

Hur har ni försökt utöka det han äter? Varför äter ett så litet barn så onyttigt? Han verkar ju ha aptit?

Hur blev ditt andra barn felbehandlad?

• Oscarsmamma84
    Hannah76 skrev 2015-01-09 16:30:26 följande:

Hur har ni försökt utöka det han äter? Varför äter ett så litet barn så onyttigt? Han verkar ju ha aptit?

Hur blev ditt andra barn felbehandlad?

Det var inte mitt ANDRA barn som blev felbehandlat utan det var detta barnet. Det är inte relevant i frågan. Har ingen anledning o skriva ut sonens sjukdomar här när det inte är det det gäller. Utan tråden handlar om läkarens idiotiska uttalanden o brist på hjälp.

han har ingen aptit när det gäller middagar

Vi lägger till annan mat o han plockar bort det eller vägrar äta maten eller huvudtaget.

som sagt inget råd att ge lägg av o skriv
  • Oscarsmamma84
    MxMeNow skrev 2015-01-08 17:46:17 följande:

Jag har inte ens kommit med ett förslag och du spyr galla, trevlig attityd! Jag börjar förstå omgivningens ovilja att stötta.

Så länge han växer svälter han inte!

Nä precis du har tillfört denna tråden noll o inget. Du är inte så jäkla trevlig själv o väldigt dömande. Konstigt man har taggarna utåt. Du vet inget om min omgivning o återigen dömer du o tror att du vet en massa om mig o mitt barn.
  • MxMeNow
    Oscarsmamma84 skrev 2015-01-09 18:17:25 följande:

Det var inte mitt ANDRA barn som blev felbehandlat utan det var detta barnet. Det är inte relevant i frågan. Har ingen anledning o skriva ut sonens sjukdomar här när det inte är det det gäller. Utan tråden handlar om läkarens idiotiska uttalanden o brist på hjälp.

Vi lägger till annan mat o han plockar bort det eller vägrar äta maten eller huvudtaget.

Du ger verkligen intryck av att vara en sympatisk person man vill hjälpa.
  • Hannah76

[quote=74653628][quote-nick]Oscarsmamma84 skrev 2015-01-09 18:17:25 följande:[/quote-nick]

[/

Oj... Trevligt.sorry, behövde mer info för att kunna ge bra råd. Men kör på som ni gör, det verkar ju fungera..

• Oscarsmamma84
    Hannah76 skrev 2015-01-09 20:43:56 följande:

[quote=74653628][quote-nick]Oscarsmamma84 skrev 2015-01-09 18:17:25 följande:[/quote-nick]

[/

Oj... Trevligt.sorry, behövde mer info för att kunna ge bra råd. Men kör på som ni gör, det verkar ju fungera..

Ja tack vare dem som faktiskt gett bra råd i denna tråden så går det lite framåt igår fick jag i honom lite ris så de är alltid nåt o han har börjat äta mer frukt.
  • Alexi
    Oscarsmamma84 skrev 2015-01-09 21:58:23 följande:
    Ja tack vare dem som faktiskt gett bra råd i denna tråden så går det lite framåt igår fick jag i honom lite ris så de är alltid nåt o han har börjat äta mer frukt.
    Vad är det för råd du har följt som plötsligt fick sådan effekt?
  • Oscarsmamma84
    Harmagedon skrev 2015-01-08 17:58:14 följande:

Men han är så lite ännu. Min yngsta var praktiskt taget helammade till hon var året. Mellan ett och två geggade hon sporadiskt i sig lite mat och levde på två flaskor välling om dagen. Nu när hon är tre äter hon fortfarande dåligt men hon följer sin kurva perfekt och är tidig motoriskt (sen i talet) och extremt pigg och aktiv. Väldigt få barn svälter sig. Även de kinkigaste ätarna brukar få i sig tillräckligt.

Släpp tankarna om att han måste äta annat ett halvår till iallafall. Vänta in astmautredningen kanske. Det kan ju vara så att det hänger ihop med astma tex. Kvävningskänslor eller något?

Jo får släppa det lite känner jag. Nu ikväll åt han ett helt äpple o igår lite ris.

jo tanken har slagit mig att det kan ha nåt att göra med astman. Men tycker då att han borde matvägra allt o han äter ju det som inte räknas som middag.

han är väldigt aktiv o har energi för en hel förskola.
Svar på tråden idiot läkare