• karolinak

    När kan man ha ägglossning?

    Jag hade sex 6,7,8 och 9 dagar efter första mensdagen. Har ingen aning om hur lång min cykel är då jag inte brytt mig om det förut. Kan jag vara gravid och när ska jag testa isåfall?

  • Svar på tråden När kan man ha ägglossning?
  • Christabel81

    ÄL infaller kanske senare. Speciellt om du har lång cykel. 2 veckor innan nästa mens är ett säkrare tips n 2 veckor efter mens pga att vissa har lång cykel. Men visst kan äl vara tidig oxå. testa tidigast 28 dgr efter mens. sen efter en vecka igen.

  • karolinak

    Jag hade typ genomskinlig geleflynitning dag 7. Har alltid trott att det var då jag har haft ägglossning tidigare men jag tycker att det låter som på tok för kort tid efter mens att ha ägglossning :S

  • Flisan79

    Äl-flytningar kan du ha flera dagar innan äl, dvs under din fertila period. Så är de äl flytningar kan din äl vara allt mellan den 7:e och kanske den 11:e.

    Att ha äl runt den tiden i månaden är inte helt ovanligt om du har en relativt kort cykel.

    Spermierna kan i extrema fall leva upp till 7 dagar, 3-5 dagar är inte ovanligt, så även med senare äl finns risken/chansen.

  • Jag är bara jag

    Har man kort cykel har man tidig äl,långa cykler senare äl och med oregelbunden mens äl när som helst. Eller inte alls vilket är vanligare vid oregelbunden mens och väldigt långa cykler.

Svar på tråden När kan man ha ägglossning?