• Lyckligaste

Stackars barn

Som rubriken lyder. 
    Gång på gång upplever man hur synd det är om barn men gamla föräldrar alltså de som passerat 40 år.
    Är man i affärer och stöter på dessa gamla föräldrar så genomlyser det att de inte har ork till småbarn och för att inte tala om på leklandet.
    Sen klär de sina barn i hemska kläder och är alltid så allvarliga och tråkiga med sina barn.
    Man ser hur dåligt barnen mår, när vi stöter på äldre föräldrar brukar vi anstränga oss med att fälla någon kommentar som t ex nä johan var inte så högljud barnet där är med sina mor eller farföräldrar hahaha man ser hur de tar åt sig.

• Svar på tråden Stackars barn
  • Anonym (Kokko)

Låter som om TS är en whitetrash som skaffat barn med en kille som inte vill veta av henne sen hon var 18 och hon har varken utbildning körkort eller ett eget hem, kanske lever på soss eller hemma hos sin WT morsa som har fem barn med fem olika män, morsan har förövrigt whiskeyröst och röker under fläkten, eventuellt går TS i byxor med hängknän om dagarna och sönderblekt hår.

TS är avundsjuk på de äldre föräldrarna som har gjort karriär, har ett liv och kan ge sina barn mer än vad hon någonsin kommer att göra...Med tanke på hennes synpunkt om äldre föräldrar så verkar bara det säga en hel del om TS. 

• modsey

Förmodligen en trolltråd men ändå...jag har en släkting där de nyss fick sitt tredje barn. Han är 24 år och hon 22 år. Äldsta barnet är 6 år och yngsta nyfött. Ingen av föräldrarna har någon utbildning och ingen har fast jobb-
    De bor i en för liten lägenhet i ett ganska trist område.
    Det kommer säkert gå bra för dem ändå till slut, de är jag övertygad om.
    Men om man generaliserar så tror jag att jag och min man som var över 40 år då vi fick våra yngsta barn, med god ekonomi, trevlig villa i ett bra område och med fasta jobb...jag vet inte heller om jag är så mycket tröttare nu än som när jag fick mina äldsta barn vid drygt 25 år.
    Lite äldre är jag såklart, men mycket tryggare :)

• sextiotalist

Så sorglig du är TS. Jag har flera vänner som fått barn sent och de är alla nog i bättre form än många kring 20. Nu är vi 50+ (de flesta av oss) och oss hittar du i gym, i löpspåret och på cyklar. Flera av oss tränar med våra barn.

Eller så hittar du oss i stallet där gamlingarna utan problem mockar boxar, bär tunga balar.

Att hånfullt hyscha sina barn och säga att de är med sina mor/farföräldrar visar på att du ännu inte är torr bakom öronen och behöver mogna lite till.

• Anonym (Oseriöst)

Det här kan inte vara seriöst!

• Anonym (hmmm)

HAHA vad tramsigt! Som om alla äldre föräldrar vore likadana.

• Ess

Människor som skulle skaffat en vandrande pinne i stället för barn, finns i alla åldrar. Ts verkar va en av dem.

• Pescetarian

Jag är mellan 25-30 år, min mamma är kring 60 år. Hon leker fasiken mer med min unge än vad jag gör.

• pularn

Mina killar är 26 och 18år.
    Jag själv är 40+ och anser att jag fortfarande har energi att leka med ungarna.
    Så att man inte skulle ha orken efter 40 är ju bara skitsnack. Tack för mig!

tack
  • Darimna

Jag tycker också det är sorgligt. Men inte alls av den anledningen. 

Utan för att barnet t ex inte får ha mor/farföräldrar som är unga och aktiva och roliga lekkamrater som de flesta barnbarn får. 

Och att deras föräldrar riskerar att dö ifrån dem innan de själva blivit gamla tycker jag är hemskt sorgligt. 

Min mamma kommer antagligen inte dö förrän jag själv blivit mormor och detsamma gäller för mina barn. Tycker det borde vara så för alla. 

• sextiotalist
    Darimna skrev 2016-05-22 15:43:09 följande:

Jag tycker också det är sorgligt. Men inte alls av den anledningen. 

Utan för att barnet t ex inte får ha mor/farföräldrar som är unga och aktiva och roliga lekkamrater som de flesta barnbarn får. 

Och att deras föräldrar riskerar att dö ifrån dem innan de själva blivit gamla tycker jag är hemskt sorgligt. 

Min mamma kommer antagligen inte dö förrän jag själv blivit mormor och detsamma gäller för mina barn. Tycker det borde vara så för alla. 

Lekkamrater är väl jämnåriga och ofta har man en annan relation med den äldre generationen. Min mormor och jag hade det toppen ihop, men lekte gjorde hon aldrig.

För övrigt är snittåldern för att föda första barnet strax innan 30, så de vanligaste är nog att de flesta far- och morföräldrar är kring 60 när första barnbarnet kommer.

Nä, jag tror nog att min mamma kommer hinna få sitt första barnbarnsbarn innan hon dör.

Min svärmor har precis fått första barnbarnsbarn och hon var kring 20 när hon fick sitt första.

Min väninna var också 20 när hon fick sitt första ingen av hennes föräldrar lever och barnbarn har hon inga.

Och vad vet du? Dina barn kanske väljer att vänta länge innan de väljer att skaffa famlj.
  • mammalovis

Ja, man kan ju också få barn tidigt som är i gymnasieåldern när man själv dör som mamma i bröstcancer vid 37 år ... Hennes barn tycker jag mer synd om, än de som har kvar sina föräldrar.Jag umgicks med mammans bror ca ett år efter det hänt. 

Hade jag träffat ts kanske det vore på plats att säga till sina egna barn, att ja de barnen är med sina storasyskon, så de begriper inte bättre när barnen beter sig som dårar.

• Libra1

Det finns många föräldrar som har fått kämpa i flera år med att få sitt efterlängtade barn. De upplever jag som att de verkligen gör allt för sitt barn. Inga tråkiga föräldrar där inte.

Det är bara föräldrarna själva som kan avgöra om de är för gamla eller inte. Jag är själv 40 och har precis fått mitt första barn efter 7 års kämpande. Är väldigt ung i sinnet så ser verkligen fram emot all lek och bus.

Allt beror ju på hur man är som människa. :)

• Litet My

Är det fredagkväll eller fredagkväll tro?

• Frontline
    Litet My skrev 2016-11-11 23:45:57 följande:
    Är det fredagkväll eller fredagkväll tro?
    Det var en söndag när tråden startades för 22 månader sen.
    Klockan var då 17.33.
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (hihi)

Ts är ett troll, generalisera kan du försöka men det du skriver stämmer inte det minsta. Har däremot stött på väldigt trötta slitna klagande ensamstående mammor några gånger "det är så jobbigt, har inga pengar, krävande barn mm". .. men jag vill inte generalisera också utan tycker nog de flesta föräldrar jag möter är ganska pigga speciellt 40+ de är ofta i väldigt god form:))

Svar på tråden Stackars barn