Vår 3 1/2 åring gör oss galna!
Har en 3/12 årig son som sista tiden blivit väldigt "jobbig" antar att det är trots,det börjar direkt på morgonen,han går upp och ska gå och kissa,om jag råkar öppna toa dörren blir han tokig, -Neeeej jag skulle ju öppna dörren(skrik och tjut) sen går han och ska ta på sig byxor,sätter sig på golvet och börjar ta på sig,om jag tittar på honom skriker han - Titta inte på mig!! Byxorna kommer ibland bak o fram men jag får absolut inte hjälpa till (skrik och gap) jag går till köket, -Neeej jag skulle gå först vrålar han då,frukosten ska vi inte tala om,han vill sitta där jag sitter ,flyttar jag mig så vill han inte det längre ,då vill han sitta där pappa/storebror sitter,sen är det fel tallrik /gaffel /glas,fel bröd/vi brer fel,sen kanske pappa tar fram juice och häller upp ,då skriker han att mamma skulle hälla upp,han vill då att pappa häller tillbaks juicen ,ställer in den i kylen igen och sen ska jag gå och hämta juicen,sen fortsätter det,för mycket/lite tandkräm på tandborsten,du skulle inte stänga av tv:n,jag skulle ta fram vantarna ,osv På natten vaknar han och vill in till våran säng,han går inte själv utan sitter och gråter i sängen,pappa går och hämtar honom och bär honom till vår säng,Mamma skulle bära mig!! (skrik och gråt ) han slutar inte förrän pappa bär tillbaks honom till hans säng ,sedan får jag gå och hämta honom,har 100 tals exempel,men ni förstår.Han är inte lika jobbig när han är hemma med pappa utan mig,troligtvis för att pappa är mycket strängare,detta skapar bråk mellan mig och min man,jag tycker att han skriker för mycket på vår son och är för hård,han tycker att jag låter sonen köra med mig.Jag jobbar heltid på förskola och är helt slut när jag kommer hem,åker och hämtar barnen och sonen sätter igång direkt innan vi ens kommer till bilen,han är inte så här på förskolan,ibland ignorerar jag honom bara,ibland tappar jag tålamodet och skriker,(sen får jag dåligt samvete) usch känner att jag inte orkar med detta mer ,vill bara stänga in mig någonstans eller åka iväg ,någon som har tips att komma med /känner igen sig?